Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har satt opp en d-link router. Jeg installerte også et pci kort fra d-link i min stasjonære og koblet opp min bærbare. Alle de ulike komponentene kobler fint sammen og kommer rett på nett.

 

Men så skulle jeg dele filer mellom den bærbare(winXP) og den stasjonære(winME). Jeg fulgte det som sto i håndboken til d-link om å bruke windows wizarden til å opprette et hjemmenettverk. Jeg følger de innstillingene brukerhåndboken sier, men her kommer problemet. Etter at dette er gjort på begge maskinene og jeg har restartet deles ikke filer og ingen av dem kommer på internett. Jeg har utmerket signalstyrke mot routeren, men windows klarer ikke bruke dette. Jeg har klart å få den bærbare tilbake(bruker den nå), men får ikke den stasjonære på nett igjen. Den viser full signal styrke men klarer ikke koble seg til internett.

 

Kan noen hjelpe meg med dette problemet?

 

På forhånd takk.

mvh

Torstein Nesse

Endret av Marek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om det har blitt satt opp en 'Network Bridge'.

 

Hvis det har det, så må du fjerne den. Så kjører du wizarden en gang til, og ikke la windows velge, men velg nettverkskortet selv.

 

(Du finner det ved å høyreklikke på My Network Places (mine nettverks .....), og velg Properties (egenskaper))

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Du sliter med det samme som meg ser jeg.....

Jeg prøvde også å koble sammen en desktop m/Win98 og en laptop m /WinXP. Bruker en Asus WL-500G ruter. Har kabel til desktop'en og trådløs til den bærbare. Etter myyyyyye om og men klarte jeg å få de delvis til å se hverandre i nettverket (kunne hente filer fra desktoppen til den bærbare, men ikke motsatt). Problemet var bare at da funket ikke internett-forbindelsen til noen av maskinene. Så da ga jeg opp.....orket ikke å bruke mer tid på det.....venter til jeg kjøper ny stasjonær m/XP før jeg prøver igjen.

 

Får å få tilbake internett-forbindelsen måtte jeg endre "Operation Mode" i system setup for ruteren fra "Router" og tilbake igjen til "Home Gateway" (var "Home Gateway" før jeg begynte å rote med å sette opp hjemmenettverket).

 

Lykke til

 

BF

Lenke til kommentar

Nå virker plutselig internett på den stasjonære igjen, uten at jeg har gjort noe. Forbindelsen kommer og går virker det som. Den er der aldri rett etter jeg har slått på maskinen, først etter et par minutter. Vet ikke om dette er et problem med routeren eller om det er isp'en(canal digital). Noen som har noen ideer?

 

Neste spørsmål: hvordan kan jeg nå få tak i filene som ligger på den andre maskinen?

Endret av Marek
Lenke til kommentar

:no: DEn fordømte winME maskinen virker klarer over hodet ikke å koble seg på internett gjennom routeren. Det som står i instruksjonsboken fra d-link virker over hodet ikke, og er egentlig lagt til winXP(på den maskinen virker det utmerket).

 

Noen som har vært ute for det samme eller har noen ideer?

Lenke til kommentar
Sliter med samme greia... men har et 3Com trådløst usb kort....

PC'n med USB kommer og går, og ingen vil dele... er heller ikke sikker på hvilke innstillinger jeg skal velge i Windows XP...

Har hatt det samme problemet. Installer Windows XP SP2, og ikke bruk 3Com programvaren, men den nye programvaren som er innebygget i SP2.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe problem med routeren fordi internett virker utmerket på maskinen med xp. Men på maskinen med winME sluttet det å virke når eg tok den der sette opp hjemmenetverk wizarden i windows og eg klarer ikke å fjerne de instillingene.

 

Noen som vet kordan eg kan resette de?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...