Gå til innhold

Hjelp fort! Civ3 Conquests

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bygger 'The Colossus' (et wonder), og så får jeg beskjed om at en annen sivilisasjon bygger den... Greit nok, byen jeg bygger den i er under sterk vekst, slik at jeg vet at produksjonen går stødig oppover.

Neste turn sier plutselig byen at de ikke kan produsere 'The Colossus', så de begynte like greit på et annet wonder. Når jeg zoomer inn er ikke lenger 'The Colossus' på listen over tilgjenglige byggverk og units. WTF?!

Jeg gir vel en lang faen i om en annen civ bygger 'The Colossus', jeg vet at byen min kommer til å få en heftig produksjon snart, hvorfor får jeg ikke lov til å bygge den lenger? (og det var jo jeg som begynte på den først, så what gives?)

Ble møkkirritert på dette her... noen som vet hva som har skjedd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste forklaringen er at en annen nettopp har fullført dette. Da kan jo ikke du lenger bygge det.

Og nei, det er ikke en bug i Civ3 av denne typen.

Skrevet

Men det er ikke mulig. Jeg er klart den mest avanserte sivilisasjonen, de har ikke hatt tilgang til prosjekter som er store nok til at de kan svitsje over og dermed klare å lage dette wonderet på en turn (som var tiden som gikk mellom jeg fikk beskjeden om at de hadde påbegynt wonderet til det ikke gikk an å bygge det)

Det er et eller annet merkelig som foregår her...

Skrevet

De bygde kanskje et annet under feks Pyramids. Så var det en annen luring som ble ferdig med det først. Da skiftet de til Colossus og vips ble de ferdige på en turn. Skjer ganske ofte med meg og dette, starter på et under men ender opp med å bygge et helt annet eller i værste fall ikke et under i det hele tatt fordi de andre snikene er kjappere.

Skrevet
De bygde kanskje et annet under feks Pyramids. Så var det en annen luring som ble ferdig med det først. Da skiftet de til Colossus og vips ble de ferdige på en turn. Skjer ganske ofte med meg og dette, starter på et under men ender opp med å bygge et helt annet eller i værste fall ikke et under i det hele tatt fordi de andre snikene er kjappere.

Der har du nok svaret. Du får ikke bygget videre på 'colossus' da dette allerede er bygget av en annen sivilisasjon. Sjekk oversikten over wonders.

Du kan gjøre det samme trikset og bytte til et nytt wonder. Pyramidene er forøverig det beste du kan bygge tidlig i spillet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...