Gå til innhold

Beste hjemmesideprogram for nybegynner


Anbefalte innlegg

Er helt blank på dette med hjmmesider, men har noen venner som kan litt, men det er flash og sånt. jeg lurer på hvilket program som har best brukervennlighet, flest funksjoner og som ikke er for vanskelig å komme i gang med. Altså hvilket program er best for en som ikke kan html.

IKKE NETSCAPE! DET HAR jeg LAGD EN SIDE MED OG DEN VAR RÅTTEN. et par år siden, så hvis den har blitt bedre, si ifra. skal lage en side, med en del linker, filer som kan lastes ned og litt smånyheter, ikke vg-nyheter da.. har masse ideer, men kan ikke ansette folk heller.

 

snart adsl, snart hjemmeside........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at FP lager en infernalsk dårlig html-kode, og vil absolutt være langt ifra være i nærheten av å kunne validere.

Greit nok at man ikke *trenger* å få sin første hjemmeside til å validere, men det er best å sette seg inn i html fra første stund, da går alt så mye bedre senere :smile:

 

Downloads.com finner du en del "gratis" html-editorer.

 

Forøvrig er HotMetal, Dreamweaver, 1st Page og Homesite gode programmer.

Lenke til kommentar

Tull!

 

Microsoft Development Environment er det beste du kan få til hjemmesider!

 

Ligger ikke dette i en mappe som heter Dev/ eller noe?

 

Frontpage Express er også bra for nye.. er jo gratis også ++

 

Eneste ServicePack 5 som tar litt tid å laste ned (130MB).... men det går jo bra for vi med bredbånd :grin:

Lenke til kommentar

Frontpage eller et annet WYSIWYG-program er helt greit for en n00b når det er "min 1ste hjemmeside" som skal lages. Dersom det er så viktig med W3C-validering, så er det vel bare å laste ned et eller annet HTML-rydde verktøy?

 

HTMLKit (som forøvrig kan lastes ned fra W3C) er et knall verktøy for å skrive HTML. Her finnes også en HTML-tidy funksjon. Liker det veldig godt og det er selvsagt gratis!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...