Gå til innhold

Klokking av XP2200+ / volt

wim

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg kjøpte nettopp ett AMD 64 basert system, og for å korte ned ventetiden på leveringa så bestemte jeg meg for å overklokke mitt gamle (nåværende) system.

Det består av :

AMD XP2200+ (266),

epox nforce2 HK,

TwinMOS 512MB DDR333.

Jeg klarer bare å klokke opp fsb'en til 140 ca. før det blir ustabilt. Da har jeg load temp på ca. 55c. RAM'en kjører på samme hastighet som fsb. Kan jeg sette opp volt'en og så sette opp fsb mer? Hva er "trygge" verdier?

Endret av wim
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har satt opp cpu volt'en min i bios'en til 1.70, men prosessoren stopper fortsatt på 140fsb. I cpu-z viser den at vcore ~1.55. Snodig

Skrevet
Jeg har satt opp cpu volt'en min i bios'en til 1.70, men prosessoren stopper fortsatt på 140fsb. I cpu-z viser den at vcore ~1.55. Snodig

Merkelig :hmm:

Skrevet

Jeg har selvfølgelig lagret i BIOS, jeg har byggd flere pc'er før, jeg vet hvordn bios fungerer. Jeg har ett 360w psu som fulgte med kabinettet mitt (Chieftec matrix)

Skrevet
Hvis du har en XP 2200 T-bred, så klokker de relativt dårlig. men

har du en Thorton så da blir det mer fart på sakene......

Thorton :love:

sry offtopic...

Skrevet

Er vel ett eller annet tull med bios'en da.

Har du flashet til nyeste versjon?

Du kan jo laste ned "nvidia sysmte utility" og sjekke om du klarer å øke vcore i windows istedet...

Skrevet

Jeg har lastet ned nVidia System utilities, men jeg ser ikkeno alternativ for å stille vcore i det. Jeg flasha bios'en min i går

Skrevet

linken virker ikke. jeg gikk inn på det domainet og hentet til riktig hovedkort, men jeg får fortsatt det samme bildet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...