Gå til innhold

Sporing av mobiler.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare mobilen som sjekker at du er på nett eller noe, skjer flere ganger daglig med min som ligger ganske nært PC høytalerene.

 

Hvis noen ringer deg og legger på fordi de kanskje fant ut at de slo feil nr. kan det være at mobilen akkurat skulle begynne å motta samtalen som ble avsluttet før den fikk tid til å lage ringelyd...

Lenke til kommentar

mobilen bytter basestasjoner ganske ofte, veldig avhengig av hvor du er. Her på kontoret bytter min f.eks mellom 3-4 basestasjoner avhengig av hvor på kontoret jeg er, men den bytter også innimellom når den ligger stille. Vet ikke om det er noe bestemt intervall at mobilen sier ifra hvor i nettet den er, men vil tippe det.

 

Her er en link til litt litteratur....

 

Howstuffworks cellphone

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Har du noengang skrevet meldinger eller ført samtaler hvor du snakket varmt om det gamle Sovjetunionen, Kina, Cuba eller Midtøsten, eventuellt sagt noe ille om Israel? Pentagon er ute etter deg.

Jeg er tross alt en revolusjonær person som har sagt bådet det ene og det andre om Israel. Har tent på et israelsk flagg også... Mens den amerikanske ambasaden filmet meg, og jeg er medlem i CPUSA (Communist Party USA)...

Kanskje jeg må skaffe hemmelig nummer... :tease:

Lenke til kommentar
Har du noengang skrevet meldinger eller ført samtaler hvor du snakket varmt om det gamle Sovjetunionen, Kina, Cuba eller Midtøsten, eventuellt sagt noe ille om Israel? Pentagon er ute etter deg.

Jeg er tross alt en revolusjonær person som har sagt bådet det ene og det andre om Israel. Har tent på et israelsk flagg også... Mens den amerikanske ambasaden filmet meg, og jeg er medlem i CPUSA (Communist Party USA)...

Kanskje jeg må skaffe hemmelig nummer... :tease:

Du er nok nødt til å gå over til IP-telefon og røyksignaler for blinde hvis du skal slippe unna. Når de først har fått tak i deg er det så godt som umulig å slippe unna. Det er ikke uten grunn at jeg har laget en tråd om å bytte telefon nå. Burde egentlig ikke skrive det her engang. :nei:

Lenke til kommentar

Så lenge telefonen er påslått, så blir den logget på posisjon. Dette skal ikke (mis)brukes, men det klart mulig...

 

Men hvis man er redd for storebror, må en melde seg helt ut av samfunnet:

minibankkort blir logget, det er overvåkningskamera overalt, satellittene har syk god oppløsning, papirpenger har serienr og fingeravtrykk, alle har kameramobiler, alle telefoner kan avlyttes, laseravlytting (mikrofon som virker ved hjelp av en laserstråle) er en realitet...

 

trenger jeg si mer...? :ermm::whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...