Blib Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Jeg har for litt siden arvet en gammel Ford Taunus, og jeg tenker nå på kanskje å få hentet den. Den står en ca 40 mil unna. I tillegg til bensinutgiftene og prisen på reisen bort til Østlandet må jeg også betale forsikring (Må settes på meg selv), årsavgift, registreringsavgift og sikkert enda litt til. Jeg er forresten 18 år og tok lappen i dag. Er det noen som har en omtrentlig anelse til hvor mye dette vil koste meg, og når disse utgiftene vil komme?
TomasK Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Hva om du bare fikser prøveskilt? Politiet er vel ikke så veldig glade i folk som skal kjøre 40 mil på prøveskilt, men.. Det er et alternativ hvertfall.
el-asso Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Omregistreringsavgift kr. 1343,- (går ut fra at bilen ikke er eldre enn 30 år) Sjekk nederst på siden, det står litt om arv også. 1/2 Årsavgift ca. 1200,-. Forsikring: aner ikke. Kjør forsiktig
Hoax Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 (endret) Gratulerer med lappen og bil! Jeg ville sjangset på å bruke prøveskilt, du sier bare at du skal prøvekjøre bilen og siden du er 99% sikker på å "kjøpe den" så er det fra byen/bygden den står i til byen den skal til som blir prøvestrekningen. Forsikring er usikkert, det er en eldre bil så delekasko er nok det du bør prøve å få, ren ansvar er vel det billigste. Det er vist mulig å få delekasko veldig rimelig hvis du setter høy egenandel ved uhell. Endret 3. september 2004 av Hoax
skrekk Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Tror ikke det er noen begrensninger på hvordan du kan bruke prøveskiltene. Ingen vits med delkasko på en sånn bil, det holder lenge med ansvar. Egenandelen er sannsynligvis nesten like høy som bilens verdi. Omregistreringsavgift og årsavgift betales vel når du skal hente skiltene. Det er halv årsavgift ved registrering etter 1. juli. Forsikring må også være betalt for å få skilter. Den kan du betale når som helst. Husk at evt. forfalt EU-kontroll må ordnes før du får skilter også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå