Gå til innhold

FPS Drops i Doom3


Azton

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk i går mitt nye Gainward GF6800GT. Kortet fungerer utmerket, og har ingen problemer ellers. Når jeg kjører i gang Doom 3 derimot, så får jeg av og til fps drops, f.eks når jeg åpner en dør. Det oppleves som at spillet står stille et lite sekund. Har noen samme problemet, og eventuelt en løsning? Jeg har ikke formatert siden jeg satt inn det nye kortet, men jeg gjorde det sist helg. Mitt siste kort var GF4 Ti4400. Jeg avinstallerte bare de forrige driverene i Add/remove programs, og installerte dem på nytt. Specs er i profilen.

 

- Azton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linken til din pc fungerer ikke. Mye ram har du?

Står som sagt i profilen.

 

Jasså, men burde det komme slike store FPS drops hver gang? Kan ikke huske det var slik med det gamle skjermkortet. Kjørte da på 640x480@high.

 

Kjører nå på 1280*1024@Ultra high + 2x AA. Får drops uten AA også.

Ikke kjør på ultra high, da blir det uncompressed textures og krever mer enn du har. Kjør det rett under, du ser ikke forskjell uansett.

Lenke til kommentar

På ultra high sewtting tar texturene (som nå er ukomprimert) å tar masse mer plass.. mener at forskjellen mellom High og ultra high er komprimerte og ukomprimerte texturer som igjen ikke synes så veldig bra. (personlig mening)

 

Kjør på High settings.. eller kjøp 512 Mb mere Ram.. (Du kommer til å trenge det en gang uannsett) ;)

 

 

Edit: Ops var litt sein.. fint at jeg hadde rett idetminst :D

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar
Linken til din pc fungerer ikke. Mye ram har du?

Står som sagt i profilen.

 

Jasså, men burde det komme slike store FPS drops hver gang? Kan ikke huske det var slik med det gamle skjermkortet. Kjørte da på 640x480@high.

 

Kjører nå på 1280*1024@Ultra high + 2x AA. Får drops uten AA også.

Ikke kjør på ultra high, da blir det uncompressed textures og krever mer enn du har. Kjør det rett under, du ser ikke forskjell uansett.

Ah, greit, skal prøve.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at disse ukomprimerte teksturene kun belaster skjermkortet, eller i hvertfall i første rekke? Slik at et skjermkort med 256MB minne blir for lite, og lasten må flyttes til internminnet og lignende.

 

Og siden det ikke finnes skjermkort med 512MB ennå, vil selv de med OC GF6800 Ultra kunne oppleve småhakking ved slike store loader?

 

Klønete spørsmål/forklart men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...