Gå til innhold

Doom 3 hakker


BrukerSlettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er desverre slik at dette spillet er laget for siste generasjons skjermkort. Tom. på ett Radeon 9800 Pro / FX 5950 Ultra vil du oppleve at du må begrense deg ganske mye på detaljer og oppløsning.

 

Selv om hardwaren din ellers er glimrende hjelper dette ikke noe særlig med mindre du sitter med ett X800/6800 kort.

 

Edit:

Her er også litt interessant lektyre som du kan bruke for å forbedre ytelsen:

http://www.tweakguides.com/Doom3_1.html

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Har du nyeste driver til skjermkortet? Forskjellen på en gammel driver og den nyeste er STOR hos meg.

 

Jeg har ett GFX5200 og med 61.77 driver kan jeg kjøre spille på medium og oppløsningen på 1024*768. Da hakker det ikke.

Jeg kan spillet på high også, men da hakker det litt når det er mer enn 4 monstre på meg samtidig.

 

Sjekk min hardware på profilen. Den er dårligere enn din.

 

Rydd opp på maskinen din. Defragmenter. Slett tempfiler og alt det der. Da går det bedre. Hvis ikke er det noe galt med maskinen din.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar
Hvis ikke er det noe galt med maskinen din.

Eller han har ett FX5600 med 256 MB 5ns minne. Det er vel faktisk svakere enn ett 5200 i endel ting. Jeg vil vel si at dette er noe av det dårligste nvidia har laget. De solgte disse i bøtter og spann til OEM'er rundt omkring. Det er mange av dem i HP/Compaq og Fujitsu Siemens bl.a.

Lenke til kommentar
lættis

Jeg har ett GFX5200 og med 61.77 driver kan jeg kjøre spille på medium og oppløsningen på 1024*768. Da hakker det ikke.

 

Jeg har en barton 2500+ 1gig ram og ASUS A7N8x-e . virker fin fint. skikkelig positivt overrasket over ID sin evne til å tilpasse spillet til flest mulig maskinvarekonfigurasjoner.

Lenke til kommentar
lættis

Jeg har ett GFX5200 og med 61.77 driver kan jeg kjøre spille på medium og oppløsningen på 1024*768. Da hakker det ikke.

 

Jeg har en barton 2500+ 1gig ram og ASUS A7N8x-e . virker fin fint. skikkelig positivt overrasket over ID sin evne til å tilpasse spillet til flest mulig maskinvarekonfigurasjoner.

Enig der. Jeg trodde først jeg måtte skaffe meg ny maskin for å få noe glede ut av spillet. Det ble en gledelig overaskelse skal jeg si.

Lenke til kommentar

Det finnes faktisk hjelp for alle med ati (9800 og opp) kort. Dette medfører litt editering og bytte ut noen lookups med matte. Altså gjøre om noe av det grafikk motoren gjør når den bruker shaders. Ati kort ser ut som om de er litt raskere når matte brukes, mens Nvida er raskere på lookups....derfor har et glupt hode funnet en måte å gi Ati kort en boost på 10 - 20 % (5 - 10 fsp).

 

Doom3 raskere på Ati

 

Dette er en ganske lang tråd, men mot slutten kommer de rådene som funker best.

 

Lerun

Lenke til kommentar
Dette er en ganske lang tråd, men mot slutten kommer de rådene som funker best.

 

Lerun

Trådstarter har et Nvidia GFX5600 og i første post i linken du la inn står dette:

 

"Extract so that the shader file goes under doom3\base\glprogs. This replaces a dependent texture read with equivalent math, which runs better on ATI cards, but seems to run slower on NV boards, so only apply this if you got an ATI card."

 

Så hvorfor var dette et godt råd?

 

Du burde lage et nytt topic med denne linken om ikke har gjort det allerede. Jeg tror det er mange med et ATI kort som gjerne skulle sett den linken. Den er jo ikke så lett å finne her.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...