Gå til innhold

Ny pc rebooter veldig ofte med ujevne mellom rom


svenzini

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp satt sammen ny pc til ein kompis.

Har innstalert Win Xp Pro. Det som er problemmet er at han rebooter veldig ofte av seg selv med ujevne mellom rom.

 

har følgene i pc:

 

Abit NF7-M Socket A AMD ATX Hovedkort

nForce2,DDR,ATA133,VGA,LYD,LAN,USB2

 

AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512KB, Barton, BOXED

 

TwinMOS 512MB DDR PC3200 Dual

256MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2.5

 

Er det noen som kan hjelpe meg slikk den slutter og reboote.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er 360 w jeg har og det bør jo holde??

Oppdater først alle hk-drivere og Bios og enable ACPI - deretter fjern hake i egenskaper for 'min datamaskin'/ avansert/ oppstart/ start pånytt automatisk - istedet for automatisk restart vises da en feilmelding ( hvis den fortsatt er aktuell etter oppdateringer ).

Lenke til kommentar

Har du sjekket maskinen for virus ... samt patchet den ? ...

 

Det tar mellom 3 og 5 minutter på internett før du har Blaster om maskinen din ikke er oppdatert.

 

Og, ja, jeg snakker desverre av bitter erfaring ...

 

Et triks til senere, lag en "ferdig patchet" windows cd. (fungerer desverre bare med engelsk Windows, men hvem kjører vel norsk ?)

 

http://greenmachine.msfnhosting.com/XPCREATE/quickstart.htm (fungerer både med windows 2000 og XP

Lenke til kommentar

Tror ikke det skal ha noe å si... Har også hatt dette problemet før, og fikset det (foreløpig :hmm: ) ved å bytte plasseringen av RAM-brikka (fra DIMM1 til 2). Du kan jo prøve å gjøre dette, evt. fjerne en, og starte opp PCen med en brikke...

 

Eller som Shaper^ sier; teste med et annet minne..

Kjør også memtest som folk her har nevnt

 

 

-Peat

Endret av Peat
Lenke til kommentar

Du har sikkert allerede fått dette spørsmålet, men når du sier "rebooter av seg selv" - er det en "rask" reboot, alá når man drar ut ledningen, eller teller den ned eller henger først?

 

Om det er en "rask reboot" vil jeg anta det er en hardware-ting, typ. strømforsyningsproblemer, minneproblemer eller kjøling av f.eks. skjermkort eller cpu. Tips: sjekk temperaturinnstillingene i BIOS osv.

 

Ved "sen" reboot, "heng" eller "nedtelling" lukter det virus... :)

Lenke til kommentar
Får du blue screen eller noe lignende?

Va vis man får bluescreen? Når jeg klokker kan det hende at jeg får bluesceen, de sier det er pga rammen for den takler jo bare 400mhz, og rammen blir jo klokket i takt me prossesorn vis du ikke gjør noe med det, men va er grunnen vis man får blåskjerm uten å ha klokket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...