Gå til innhold

Haste hjelp til S-ATA driver!


CaNaBiS

Anbefalte innlegg

Heisann, Jeg driv å prøver å fixe en pc.. men så kommer det store problemet ! Windows XP instalasjonen får error når jeg skal instalere S-ATA driver..

 

Det som er F6 ved oppstart osv så inn med disketten trykke enter å så kommer denna feilmeldinga:

 

 

CODE

An error...... D:\xpclient\base\boot\setup\oemdisk.c.

 

 

 

Iriterendes:( Jeg prøvde å instalere Windows på en 15gb IDE disk, å d funka. Så instalere S-ata driver i windows. å disken kom frem.. Men når faren til en kompiss av meg sku instalere nokka greier daua hardisken min.. får blåskjerm når jeg prøver å instalere windows på nytt:( Veldig tragistk!!!

 

HK: ABIT NF7-S, med en WD 160GB hardisk.

 

Noen som veit hvordan jeg skal fixe detta??

 

Haster litt:| Må få ferdi ta sarve her no, stått slik i 2 uka no :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I prinsippet skal du ikke trenge å trykke F6 hvis de riktige driverne ligger på disketten.. Prøv å IKKE trykke F6... om du har i disketten, og XP installasjonen finner noen drivere på disketten skal den laste de inn...

Hmm, har prøvd det å.. Det eneste som kommer er att den ikke finner noe hd å instalere på:|

 

Sykt kjedeli.. Abit nf7-s v2.0 slipper man å instalere driverne, å på detta kortet så funker dem ikje:( jaja..

 

får prøve det han under deg sa da..

;)

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje litt på villspor her, men på den nye Maxtor S-ATA 200GB harddisken min hadde jeg også det problemet. Windows fant ikke harddisken selv om jeg la inn drivere fra floppy.

 

Når jeg til slutt kom til den "brilliante" idéen om å bruke cd'en som fulgte med harddisken for å 'forberede' den for windows, virket plutselig alt som det skulle. Fra nå av tror jeg at jeg må begynne å bla igjennom de små manualene som følger med :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...