Gå til innhold

Kjøpe Genexxa GX 1000/1200 (Hvor?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genexxa produseres ikke lenger.

 

De har et nytt navn og det er PROSON.

 

De forhandles av HiFi-centeret i Oslo, Trondheim og noen andre byer.

 

GX-1000, er det den med 2*10", mellomtone og diskant? Disse kommer i ny utgave nesten hvert år.

 

Nå er vel fjorårsmodellen på salg til 2000,-

Det er mye lyd for pengene spør du meg.

 

Har Genexxa selv og er greit fornøyd=)

Lenke til kommentar
Tittet litt på SX modellen, den så spennende ut, men hadde egentlig tenkt meg GX 1000 modellen som kameraten min har, men hvis de bytter modeller hvert år og har bytta navn til Proson så får jeg vel ta en titt på dem i stedet!

 

Høyttaler kjøp blir det uansett, bare ikke billig el-kjøp skvip...

Hva mener du med billig elkjøp-skvip? Elkjøp har mange høyttalere som spiller ringer om alt fra "Genexxa". F.eks. Mission, Energy, Pioneer, Yamaha, noe fra radionette ++

Lenke til kommentar
Tittet litt på SX modellen, den så spennende ut, men hadde egentlig tenkt meg GX 1000 modellen som kameraten min har, men hvis de bytter modeller hvert år og har bytta navn til Proson så får jeg vel ta en titt på dem i stedet!

 

Høyttaler kjøp blir det uansett, bare ikke billig el-kjøp skvip...

Det er jo akkurat billig skvip du er på jakt etter,for det er jo det de Genexxaene er. :!:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Budsjettet er lite og har ikke råd til altfor dyre høyttalere.

Kjøper heller da Genexxa skvip i stedet :p

De prøver å lure deg på elkjøp her hvor jeg bor ihvertfall!

 

"Hvor høyt spiller høyttaleren?"

"200 watt"

"Ja, men hvor høyt spiller de? i db?"

"Hva er db?"

Endret av Alderon
Lenke til kommentar
Budsjettet er lite og har ikke råd til altfor dyre høyttalere.

Kjøper heller da Genexxa skvip i stedet :p

De prøver å lure deg på elkjøp her hvor jeg bor ihvertfall!

 

"Hvor høyt spiller høyttaleren?"

"200 watt"

"Ja, men hvor høyt spiller de? i db?"

"Hva er db?"

Er vel ikke bare Elkjøp folk ikke er glupe tydeligvis, kundene deres er visst heller ikke Nasa ansatte.

 

Nesten umulig å si hvor høyt en høyttaler kan spille i dB uten å måle det.

 

Ett dansk hifi blad kjørte 1200 watt RMS inn i en Dali 107 som er oppgitt til å tåle 200 watt i en halv time før den knela. Beviser vel bare at har man en forsterker som er med på notene så tåler høyttalerne veldig mye.

 

Dessuten vil driftseffekten på høyttaleren ha veldig mye å si for hvor høyt den kan klare å spille. Det trengs flere watt for å få til samme lydnivået på feks en lukka bokhylle høyttaler fra Mission eller KEF, enn det trengs på¨en Proson eller Sjævling Vega høyttaler.

 

Som kjent får man det man betaler for, og folk som på død og liv skal ha billig papp kasser, har vel neppe råd til å kjøpe en strømsterk versting forsterker heller...

Lenke til kommentar
Høyttaler kjøp blir det uansett, bare ikke billig el-kjøp skvip...

Hva mener du med billig elkjøp-skvip? Elkjøp har mange høyttalere som spiller ringer om alt fra "Genexxa". F.eks. Mission, Energy, Pioneer, Yamaha, noe fra radionette ++

Men de høyttalerne spiller ringer om prisen også. Mesteparten av de høyttalerne elkjøp selger billig er ikke så mye å samle på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...