KjellV Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Mandag bestillte jeg meg et Gigabyte 7VM400AMF VIA KM400A hovedkort som jeg skal ha i en maskin her. JEg la ikke merke til at det var Via-chipsett og ikke nVidia før jeg hadde bestillt det (tenkte bare på nForce 2 jeg), og var litt for sen til å avbestille det (Netshop er litt for raske til å sende pakkene ) Det jeg egentlig skulle bestillt er et FIC K7M-NF18G med Nforce2 chipset. Maskinen skal etter hvert brukes som server, men først skal den kobles til nettverket for CM-spilling. Er FIC-kortet verdt kr. 200,- i frakt eller skal jeg drite i det og ta Gigabyte-kortet som jeg kan hente på posten nå? Vil ha nForce 2 =( Googler etter tester mens jeg venter på svar.
dkvam Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Kjedelig dette da! KM400 er ikke det sprekeste chipsettet som finnes , tror også IDE kontrolleren leverer svak ytelse , men dette er jeg ikke sikker på. Men , tror at VIA kortet klarer jobben det og!!
KjellV Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 Kortet blir sendt i retur. Ikke pga. at jeg ikke vil ha det, men fordi min GlacialTech Igloo Silent Breeze CPU-kjøler ikke passer på hovedkortet (en kondensator som står i veien). Vet ikke om kjøleren passer på FIC-kortet heller, men Netshop er så snille at de prøver dette for meg. Kommer tilbake med opplysninger om hvordan det går i testen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå