Gå til innhold

Lage .iso? Av DVD


Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg har prøvd å lage .iso av noen DVD`r men finner ingen programmer...

Noen som veit om noen gratis programmer som jeg kan kopiere fra orginale DVD plater til .iso som lagrer på PC`n? Backup er kjekt. :)

 

PS: Jeg veit at det er mange spm om ripping her, men jeg finner ingen med hvordan lage .iso av DVD... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter stand alone DVD spilleren i stua .ISO filer? Lurer bare på hva som er smartest av å kopiere til .ISO eller vanlig... Noen som har peil? Tenkte jeg måtte ta backup av dvd'ene mine!

Du kan selvfølgelig ikke spille av iso-filer på en dvd-spiller. Det du gjør er å rippe filmen til en iso-fil på hardisken, så bruker du et brenneprogram som støtter brenning fra iso, og starter en brenning av dvd-plate med programmet fra den iso'en du har laget. Isoen inneholder all informasjon om filstrukturen på en dvd-plate, og du får en vanlig dvd som kan spilles på en vanlig dvd-spiller. Hvis du feks. bruker Nero, så velger du på verktøymenyen: Brenner/Brenn image, og leter fram den isofila du skal brenne. Nero tar seg av filstrukturen helt automatisk.

Lenke til kommentar
Støtter stand alone DVD spilleren i stua .ISO filer? Lurer bare på hva som er smartest av å kopiere til .ISO eller vanlig... Noen som har peil? Tenkte jeg måtte ta backup av dvd'ene mine!

Du kan selvfølgelig ikke spille av iso-filer på en dvd-spiller. Det du gjør er å rippe filmen til en iso-fil på hardisken, så bruker du et brenneprogram som støtter brenning fra iso, og starter en brenning av dvd-plate med programmet fra den iso'en du har laget. Isoen inneholder all informasjon om filstrukturen på en dvd-plate, og du får en vanlig dvd som kan spilles på en vanlig dvd-spiller. Hvis du feks. bruker Nero, så velger du på verktøymenyen: Brenner/Brenn image, og leter fram den isofila du skal brenne. Nero tar seg av filstrukturen helt automatisk.

Må man ikke legge iso fila i VIDEO_TS mappa ellerno sånt a??

Lenke til kommentar
Du kan selvfølgelig ikke spille av iso-filer på en dvd-spiller. Det du gjør er å rippe filmen til en iso-fil på hardisken,  så bruker du et brenneprogram som støtter brenning fra iso, og starter en brenning av dvd-plate med programmet fra den iso'en du har laget. Isoen inneholder all informasjon om filstrukturen på en dvd-plate, og du får en vanlig dvd som kan spilles på en vanlig dvd-spiller. Hvis du feks. bruker Nero, så velger du på verktøymenyen: Brenner/Brenn image, og leter fram den isofila du skal brenne. Nero tar seg av filstrukturen helt automatisk.

 

Man bør gjøre som uthevet i quoten ovenfor, å legge iso filen i video_ts mappa vil ikke fungere fordi .iso ikke er en videofil.

Pakker man ut det som er i .iso filen (videofilene) så kan man brenne det med og legge det i video_ts mappa, men bedre og velge og brenne det som image da dette tar kortere tid.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i posten overfor, man trenger ikke å legge noe som helst i mapper i Nero. Man må slå av alle guider i Nero, og brenne fra iso/image. Finito.

 

Som jeg skrev i den første posten her kan man godt bruke Alcohol 120% til å brenne iso'er med, funker flott. Bare å starte dialogen "Image burning wizard" og pek på iso'en du lagde med Dvd-shrink. Infoen om platen's filstruktur ligger i iso-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...