Gå til innhold

Noen gode strategispill om dagen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen gode strategispill å anbefale om dagen?

 

Gjerne realtime, kan være world war 1 el. 2 relatert, buiseness, vikingetid eller whatever. Grafikken kan gjerne være 2d.

 

NB! Ikke rollespill

Hearts of iron. Kommer i en spesial utgave om tre uker.

 

WW2 strategi spill i real time. Er i 2d, har en stor fanskare og mange mods.

 

Les mer og bestill . her.

Lenke til kommentar
Er det noen gode strategispill å anbefale om dagen?

 

Gjerne realtime, kan være world war 1 el. 2 relatert, buiseness, vikingetid eller whatever. Grafikken kan gjerne være 2d.

 

NB! Ikke rollespill

Hearts of iron. Kommer i en spesial utgave om tre uker.

 

WW2 strategi spill i real time. Er i 2d, har en stor fanskare og mange mods.

 

Les mer og bestill . her.

Mener å huske at Hearts of Iron fikk en del kritikk i sin tid når det kom? Har aldri prøvd det selv dog, finnes det en demo?

 

Ellers registrerer jeg på noen nettsider at Perimeter skal være et ganske "annerledes" og godt strategispill.

Lenke til kommentar

Hearts of iron. Kommer i en spesial utgave om tre uker.

 

WW2 strategi spill i real time. Er i 2d, har en stor fanskare og mange mods.

 

Les mer og bestill . her.

Mener å huske at Hearts of Iron fikk en del kritikk i sin tid når det kom? Har aldri prøvd det selv dog, finnes det en demo?

 

Ellers registrerer jeg på noen nettsider at Perimeter skal være et ganske "annerledes" og godt strategispill.

Nei, ingen demo.

 

Ja det fikk endel fortjent kritikk pga av en for tidlig lansering. Har blitt patchet opp og er bra spillbart nå.

 

Det er to ting som trekker spillet litt ned for meg

 

Det verste, etter min mening, er kanskje verdenshandelen biten. Du må skaffe deg olje, stål, gummi og kull via et verdensmarkede. Det vil si at du må bytte det du har mye av, mot noe du har lite av. Dette for å holde oppe produksjonen i fabrikkene dine. Det overskuddet du skaffer ved å kjøre fabrikkene for fullt må du fordele mellom forskning, kostnader ved å bygge nye styrker, forsyninger til folket og de militære styrker. Det kan bli litt mye finjustering og være litt kjedelig.

 

Det andre er at spillet er litt for mye styrt. Styres ikke Tyskland av et mennesek så havner et i krig med polen september 39. Det synes jeg personlig er litt dumt.

 

 

Du leder ikke hærstyrker i kamp, men gir ordre om hvor de skal angripe og hvem det er som leder dem. Du spiller landets styresmakt, den som har kontrollen og må styre alt.

 

Det kan være lite å gjøre i fredstid, emn du får mye å gjøre i krigstid. ;)

 

Når spillet koster 20 euro + frakt så synes jeg at det er billigt. Liker du WW2 spill så er dette et intressant spill. Det fins ikke noe lignende.

 

Se , de svarer gjeren på spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...