Gå til innhold

Noen som kan foreslå en telefon til meg?


Anbefalte innlegg

Følg instruksjonene i parantesene.

 

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-WAP: Ja

-Kalkulator: Ja

-JAVA: Ja

-Email klient: Uviktig

-Spill: Uviktig

osv...

 

Form:

- Har mest lyst til å få tak i en klapp-telefon, men er ikke kresen.

 

-Vekt: Mindre enn en 6600.

 

-Antenne: Intern antenne takk.

 

 

Skjerm:

 

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: Mindre viktig, bare jeg kan se hvordan et bilde ser ut er jeg fornøyd.

 

-Touchscreen: Uviktig.

 

Pris:

Jeg har mellom 0 og 20 000 kroner til rådighet, hadde selvfølgelig ikke tenkt å bruke alt på mobil.

 

Diverse:

-Merke: Er hardbarket Nokiamann egentlig, men er åpen for forslag. De fleste telefoner har vel blitt vel så brukervennlige som Nokia var i sin glanstid nå.

 

-Kamera: Ja takk.

-Videokamera: Ja takk.

-Symbian: Ikke viktig for meg.

-Triband: Ikke viktig.

-Infrarød port: Ikke viktig.

-Bluetooth: Helst det.

-Minne: "Tilstrekkelig" holder for min del. Men bør være plass til noen hundre bilder.

-Minnekort?: Ikke viktig.

-Polyfoniske ringetoner: Bruker bare "et pip" uansett.

-MP3: Nei.

-Radio: Nei.

-Wlan: Nei.

-3g(UMTS): Nei

-Batterilevetid: Vil ikke lade hver dag.

 

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Først og fremst ringing, deretter sms.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipsene, har prøvd Z600'en til en kamerat men ble mildt sagt lite imponert over minnekapasiteten på denne. Satt i noen minutter å sendte han bilder fra min telefon til hans med bluetooth, da ble den full på null komma niks. Liker å slippe å "bekymre" meg over slikt.

 

Samsung E700 syns jeg ser veldig flott ut, men har lest så mye rart om den her på amobil. I vinter var vel omtrent 70% av innleggene på "mobiltelefoner" E700-relatert, alle digga den visst...så gikk det noen uker før alle begynte å klage over fillefeil på den. Kunne tenkt meg den fordi den ser bra ut, men har den noe mer på lur egentlig? Har brent meg på å betale i dyre dommer for en pen telefon tidligere. (Nokia 8850)

 

Motorola V600 er jeg totalt ukjent med. Min første telefon var en Motorola StarTac, der var menyene mildt sagt ulogisk lagt opp. Har dette forbedret seg i det siste? Hvordan er knappene på denne? Er bortskjemt med gode Nokia-taster, men de har ingen fine klapp-telefoner å tilby etter min mening.

Lenke til kommentar

Tror Walter_Melon og jeg har en del til felles på jakt etter telefon. Jeg tror imidlertid jeg legger mer vekt på et godt kamera.

 

Ønsker meg samme spec's som WM, men vil ha et godt megapixelkamera med gode farger og skarphet. Har derfor foreløpig satt min lit til at Nokia 6630 har et kamera som er minst like bra som 7610...

 

Kanskje 6630 er noe for deg også, Walter_Melon? -Hvis du kan vente et par måneder...

http://www.nokia.no/phones/6630/features.php

Lenke til kommentar

Tja... Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal kjøpe meg. Har mest lyst på en Nokia telefon fordi det er det merket jeg føler meg tryggest på av gammel vane. Men har samtidig lyst på en klapp-telefon, noe Nokia ikke er best på.

 

Syns det virker som om de fleste klapp-telefonene fra asiatiske produsenter stort sett er et pent ytre med lite innhold. Jeg er ikke av de mobilbrukerne som trenger å synkronisere avtaler og forretningsmøter med pc'en eller noe sånt, men det er jo greit å kunne gjøre noe mer enn kun å ringe og sende meldinger.

 

Akkurat nå har jeg en 6600 som jeg relativt fornøyd med, det eneste ankepunktet må være størrelsen. Det er ganske mange år siden jeg hadde en telefon som er såpass klumpete som den her, selv om den ikke er "tung" i den forstand at det er vanskelig å ha den med seg, så syns jeg det hadde vært fint med en liten og lett telefon på størrelse med f.eks en T630.

 

Skumleste testen av Motorola V600, så vidt jeg husker var ikke skjermen helt i toppklasse på den.(?) Nå skal jeg ikke påstå at skjermen er det absolutt viktigste for meg, men har jo blitt vant til en ganske god skjerm med den telefonen jeg har nå. Kan forresten V600 filme?

 

 

Er det forresten noen som helst "vits" i å gå fra 6600 til 7610? Jeg har innbilt meg at dette var en typisk "Nokia oppgradering" hvor stort sett alle funksjoner på den nye modellen var identiske i forhold til den gamle, med kun et fåtall forbedringer som man gjerne skryter ekstra mye av i markedsføringen.

 

 

 

I bunn og grunn, jeg har ikke peiling på hva jeg skal skaffe meg.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Hva med en K700i? Det er jo en telefon med tilstrekkelig med minne, den er MYE mindre en nokia 6600 og slike klomper, bra skjerm, gode taster, veldig liten (sykt liten faktisk, prøvde den i går), pluss at den har et veloppbygd menysystem og dekker alle dine krav, den har det mest grunnleggende av nyttefunksjoner ++++

Den har også Bluetooth.

Lenke til kommentar

Heisann. Kan trygt anbefalle deg E700 ihvertfall, jeg leste også mye negativt om denne men angrer ikke et sekund. Den har et herlig design, gode og raske menyer(veldig lik Nokia), gode taster, veldig bra kamera og bra skjerm.

 

Hadde en K700 før denne, den synes jeg var utrolig skuffende, tragiske taster som henger seg opp, dårlig joystick som er altfor følsom, skikkelig plastikk utseende og et helt latterlig dårlig batteri, eneste positive må være skjermen og at den har en veldig bra radio.

 

Så hvis du ikke trenger en tlf som er super avansert vil jeg anbefalle deg E700.

 

Jaja.. dette er ihvertfall min mening, ha en fin dag :)

Lenke til kommentar

Greia er at jeg allerede har en Nokia 6600, altså symbian. Symbian-telefon er overkill for min del. Har ingen behov omkring telefonen min som tilsier at jeg har bruk for symbian. Det eneste jeg virkelig liker ved symbian må være multitaskingen.

 

En Z600 kan jeg fylle opp på 2 minutter. Den er uaktuell for meg, dessuten syns jeg ikke den har det klassiske slanke klapp-designet jeg er ute etter på en slik mobil.

 

Har hørt mye rart om batteritiden til k700i, er det slik at den må lades omtrent hver dag? Har også fått tilbud om å kjøpe en 7610, men er det egentlig noe som kan forsvare å gå fra en 6600 til 7610 utenom et bedre kamera?

 

Kan V600 spille av og ta opp filmer? For de som har sett mobilbilde-diskusjonen her så har jeg fått litt dilla på den funksjonen nå... :whistle:

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Så med E700 kan jeg gjøre hva med Ir-porten? Ingenting? Hadde ikke Samsung vært så sinnsykt overpriset kunne jeg tenkt meg å hatt en E700 som nummer 2 telefon til det andre nummeret mitt.

 

Menyene i 6600 er jeg helt fornøyd med ja. Men de er vel like på alle symbian-telefoner.(?)

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

"Hvorfor klarer jeg ikke å sende til Samsung E700?" spurte jeg en gang.

Menyene er i hvertfall like på alle Series60 telefoner. Har prøvd E700, vanskeligere menyer enn S60 etter min mening. Men, smaken er som baken, delt på midten.

Vil ikke anbefale deg E700, da den ikke har blåtann, som du helst vil ha, og Ir-porten kunne liksågodt vært et eple, det er mer nyttig. Og så er den dyr. Mer enn SX1en min kosta for to måneder siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...