niXmaster Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Hei. Jeg kjører DC++ 0.401 og ZoneAlarm 5.1. Men når jeg har ZoneAlarm oppe får jeg ikke søkt på hubbene. I ZoneAlarm så har jeg gitt DC++ rettigheter til alt. Skrur jeg av ZoneAlarm så kommer treffa på søket opp med en gang. Noen som vet hvordan jeg kan få fiksa dette?
King-Nothing Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 (endret) Du må åpne noen porter i ZA, for å få det til å fungere. Husker ikke i farta hvordan det gjøres, og er på jobb, så jeg har ikke ZA her. Dersom du ikke har fått noe svar i morgen tidlig, skal jeg hjelpe deg. Gav deg egentlig ikke noe svar, men en lite pekepinn ihvertfall... Btw; Denne skal vel kanskje ligger under "Programvare"? Endret 31. august 2004 av knothing
Zethyr Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 kan noen si meg hva som er feil når man ikke får søkeresultater, og man kjøerer active mode ? (uten fw)
King-Nothing Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 (endret) Da har du satt inn feil IP i Dc++. Skriv inn +myip i en av hubene. Den ip`n skal være den samme som den som står i settings. Ellers kan det være at porten ikke er åpen... Endret 31. august 2004 av knothing
Zethyr Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 nei, det er en kamerat dette gjelder, og jeg ba ham sjekke på 'showmyip.org/com/net', og copy-paste dette. skal be ham teste med '+myip', men jeg tror ikke han får noen annen IP ?
Shuttle Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Hei. Jeg kjører DC++ 0.401 og ZoneAlarm 5.1. Men når jeg har ZoneAlarm oppe får jeg ikke søkt på hubbene. I ZoneAlarm så har jeg gitt DC++ rettigheter til alt. Skrur jeg av ZoneAlarm så kommer treffa på søket opp med en gang. Noen som vet hvordan jeg kan få fiksa dette? Sett dæ til pasiv mode,så skal det funke fint
rbsol Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Sjekk om brannmuren i XP- er på, den kan også være problemet
Mikal Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 (endret) nevermind. Endret 31. august 2004 av Mikal
King-Nothing Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 (endret) I ZoneAlarm, gå til Firewall på venstre side. På "Main", står det "Internet Zone Security", klikk på custom der. Så må du velge "Allow inncoming UDP ports", og de 3 andre som står nedover der. Der skal du fylle inn hvilken port du vi gi tilgang til. Dette må da være den samme porten som du har åpnet i routeren...Håper dette hjalp deg da! Endret 1. september 2004 av knothing
niXmaster Skrevet 1. september 2004 Forfatter Skrevet 1. september 2004 I ZoneAlarm, gå til Firewall på venstre side. På "Main", står det "Internet Zone Security", klikk på custom der. Så må du velge "Allow inncoming UDP ports", og de 3 andre som står nedover der. Der skal du fylle inn hvilken port du vi gi tilgang til. Dette må da være den samme porten som du har åpnet i routeren...Håper dette hjalp deg da! Hmm.. hvilken versjon av ZoneAlarm er det du bruker? I min versjon så har jeg bare en slider der jeg kan velge mellom "High", "Med." og "Low". Får ikke satt opp noe custom. Mulig jeg bør nedgradere til en tidligere versjon da?
theDurkan Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Funker fett hos meg. Har det samme opsettet. Internet zone: HIGH Trusted Zone: Med Jeg har også gitt Dc++ alle rettigheter. Jeg hadde samme problem før. Men da dreit jeg i det, ventet til den nye pcen kom, og ved ny instalasjon av programvaren, så fungerte det.
tiboine Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Hei. Har lest itt på DC forumet. Der anbefaler de at du fjerner zonealarm helt. Zonealarm skaper konflikter med DC++ uansett om man åpner porter eller ikke. Og for å være i active modus så må du ha åpna porter elns i rutern. Er ikke helt sikker på hvordan dette funker.
theDurkan Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Hei. Har lest itt på DC forumet. Der anbefaler de at du fjerner zonealarm helt. Zonealarm skaper konflikter med DC++ uansett om man åpner porter eller ikke. Og for å være i active modus så må du ha åpna porter elns i rutern. Er ikke helt sikker på hvordan dette funker. NOT. Jeg får det helt fint. Det andre problemet viste seg at window ssin brannmur også var på. Noe som er fjernet nå. Men alikevel, zonealarm er den beste brannmuren ejg har vært borti.
Malvado Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Di problemene som jeg er klar over i dc++ med zonealarm er di såkalte rollback inconsistency. Med andre ord man får en korrupt fil i mange tilfeller. Skjedde med en Jenna film til meg, ikke akkurat gøy når det bare manglet ca 15%...
KriB Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 DC++ kan trøble litt med Zonealarm, ja. Har egenerfaring. Men problemene oppstår så sjelden at det er ikke et stort problem.
King-Nothing Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Tror jeg har siste versjon...skal sjekke når jeg kommer hjem.
sablabra Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Hadde også det problemet med ZoneAlarm, men bytta til Sygate som er mye bedre
kjbu Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 ZoneAlarm skaper en del kødd for mange programmer. Har lest litt om dette i diverse forum. Kvitt deg med ZoneAlarm og legg inn Sygate Personal Firewall isteden. Den er også gratis og du slipper disse irriterende snikreklamene til ZoneAlarm der de vil at du skal kjøpe PRO-utgaven. Uansett blir 3.parts brannmur et saga blått når du installerer Win XP Service Pack 2. Den innebygde brannmuren der skal visst være god nok i massevis. Mvh Kjetil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå