Gå til innhold

Alternativ til "Sendmail" på Windows server?


Anbefalte innlegg

Trenger en mailserver eller noe lignende som Perl/PHP scripts kan bruke for å sende mail fra serveren.

 

Jeg er vant med å bruke "Sendmail" på webservere som kjører på Linux, men nå trenger jeg å kunne sende mail fra webservere som kjører på windows maskiner.

 

Bruken er typisk Email-form (skjema), utsending av kvittering, utsending av kundebrev, etc..

 

Jeg trenger IKKE en mailserver som skal håndtere innkommende mail, da dette gjøres på ISP sin server, men en mulighet til å sende ut mail fra scripts.

 

Eneste krav er at den håndterer både TXT og HTML format.

 

Server oppsett:

- Win2000pro

- Apache 2.0

- Mysql

- Perl m/DBI

 

Finnes det noe godt (rimelig) alternativ til Sendmail, som fungerer på Win2000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft har en SMTP funksjon i Internet Information Service'n sin for WinXP og Win Server 2002/2003 (og Win200?!). Har ikke brukt denne selv, og jeg vet ikke om den er tilgjengelig dersom man ikke bruker Windows sin webserver funksjon!?

 

Fant denne siden på nettet som omfatter diverse Mail Transfer Clienter til flere operativ system (inkl. Windows); http://microsoft.toddverbeek.com/mta.html Håper den kan være til hjelp!

 

Mvh. Mori

Lenke til kommentar
Microsoft har en SMTP funksjon i Internet Information Service'n sin for WinXP og Win Server 2002/2003 (og Win200?!). Har ikke brukt denne selv, og jeg vet ikke om den er tilgjengelig dersom man ikke bruker Windows sin webserver funksjon!?

Den finnes også i Windows 2000, både Pro og Server-versjonene. SMTP-serveren er en komponent under IIS, og krever at webserveren også er installert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...