Gå til innhold

Problemer med Gainward 6800Ultra---skuffet

kasol

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en skuffet eier av ett nytt Gainward 6800 Ultra kort :(. Jeg kjøpe dette kortet for å spille battlefield42 og Battlefield Vietnam. Jeg spiller i 1600x1200 oppløsning og det funker bra i bf42 med alt på max. Men i BFV funker ikke kortet særlig bra. Kortet er ustabilt som bare det og jeg kan ikke kjøre det på 430 mhz og jeg må klokke kortet ned til 400 mhz og sette settings til low....

Jeg har prøvd det meste når det gjelder drivere etc men ingenting funker. Det eneste jeg ikke har gjort er å flashe kortet. Det ønsker jeg ikke å gjøre siden jeg er en aldri så liten datanoob og da ryker garantien. Kortet er kjøpt hos komplett.

Jeg vet at folk har fått kortet til å funke etter flashing av bios men jeg mener det er litt mye å forlange av en noob som meg :cry: .

Jeg kommer til å kontakte komplett for å be om å sende det i retur. Ett kort til den prisen må man kunne forvente at funker uten alt for mye tull.

Innstallerte ATI 9800pro i fjor uten problemer.

Endret av kasol
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rart det der. Har hørt masse om problemer i BFV. Hvilke problemer har du og hva mener du med ustabilitet?

maskina krasjer enkelt og greit. Har også problemer å loade spille. Krasjer helt på slutten hvis jeg ikke har lave settings.

Skrevet
Det vanlige spørsmålet, er hovedkort driverne er innstallert.

seff, alt av drivere. Har hatt hjelp av folk som kan data og vi har prøvd det meste uten bios flash

Skrevet (endret)
Det vanlige spørsmålet, er hovedkort driverne er innstallert.

seff, alt av drivere. Har hatt hjelp av folk som kan data og vi har prøvd det meste uten bios flash

Installer ExpertTool. Det føler med kortet. Her er det bios oppgradering. Da får man ny Gainward bios. Garantien ryker ikke. Bare gå inn i ExpertTool å let deg frem til bios upgrade eller bios flash. Kommer en veldig lett guide å følge der.

Lykke til :thumbup:

En annen ting du kan teste er å sette hastigheten på 2D å 3D til det samme. Dette hjelper mange med ustabilitetsproblemer.

Endret av JimRamse
Skrevet

Hmm, sikker på at det er kortet? Er det warezgame eller lovlig kjøpt? Installert nyeste patcher? Prøvd andre krevende spill? Kjør en runde DOOM III med medium osv og jobb deg oppover, streiker den på medium bør du kontakte komplett. Men du klarer vel et liv uten BFV? :hmm:

Skrevet (endret)
Hmm, sikker på at det er kortet? Er det warezgame eller lovlig kjøpt? Installert nyeste patcher? Prøvd andre krevende spill? Kjør en runde DOOM III med medium osv og jobb deg oppover, streiker den på medium bør du kontakte komplett. Men du klarer vel et liv uten BFV?  :hmm:

har kun orginal winxp prof og BF og BFV installert. Har exspert tool. Er ikke bios flash der med det er vel ett separat flashe program.

Overlever ikke uten BFV. er AKTIV spiller og kjøpte ny pc for å spille BFV :cry:

Har satt den på 400hz og 1100 hz på både 2D/3D for at det skal bli stabilt i BFV samt lav oppløsning

Endret av kasol
Skrevet
Jeg er en skuffet eier av ett nytt Gainward 6800 Ultra kort :(. Jeg kjøpe dette kortet for å spille battlefield42 og Battlefield Vietnam. Jeg spiller i 1600x1200 oppløsning og det funker bra i bf42 med alt på max. Men i BFV funker ikke kortet særlig bra. Kortet er ustabilt som bare det og jeg kan ikke kjøre det på 430 mhz og jeg må klokke kortet ned til 400 mhz og sette settings til low....

Jeg har prøvd det meste når det gjelder drivere etc men ingenting funker. Det eneste jeg ikke har gjort er å flashe kortet. Det ønsker jeg ikke å gjøre siden jeg er en aldri så liten datanoob og da ryker garantien. Kortet er kjøpt hos komplett.

Jeg vet at folk har fått kortet til å funke etter flashing av bios men jeg mener det er litt mye å forlange av en noob som meg :cry: .

Jeg kommer til å kontakte komplett for å be om å sende det i retur. Ett kort til den prisen må man kunne forvente at funker uten alt for mye tull.

Innstallerte ATI 9800pro i fjor uten problemer.

Har akkuratt det samme kortet som deg,har ikke noe problemer i noen spill.Kjører det i 430/1200.Det hender att jeg xp "stopper" opp under restart for meg,restarter en gang til så går det.

Nå kjører jeg det i 1280x1024 pga jeg har lcd,burker ikke antialiaising&anistropisk synes det blir mye av det "gode"

Bruker bios version 5.40.02.05.10

Skrevet
Har exspert tool. Er ikke bios flash der med det er vel ett separat flashe program.

Jo det er det. For jeg har gjort det selv ;) Hvilken utgave av Expertool er det du har? Jeg kan godt sende deg nyeste utgave hvis du trenger den. Nyeste sist jeg sjekket er Expertool 318

Skrevet (endret)

Har denne bios, 5.40.02.05.10 men skal se om jeg kan flashe kortet i morgen.

Har expertool318, har funnet ut hvordan jeg laster ned siste bios versjon.

Skal gjøre ett siste forsøk med denne flashinga

Endret av kasol
Skrevet
Har denne bios, 5.40.02.05.10 men skal se om jeg kan flashe kortet i morgen.

Jepps. Bare å mase litt her på forumet, så skal du se vi får det til å funke ;) Kortet er i bunn å grunn jævli bra, men ser endel har litt problemer med biosene i begynnelsen. Stå på, så skal du se at om ikke så lenge så er du også en lykkelig eier av ett 6800Ultra kort :D

Skrevet
Har denne bios, 5.40.02.05.10  men skal se om jeg kan flashe kortet i morgen.

Jepps. Bare å mase litt her på forumet, så skal du se vi får det til å funke ;) Kortet er i bunn å grunn jævli bra, men ser endel har litt problemer med biosene i begynnelsen. Stå på, så skal du se at om ikke så lenge så er du også en lykkelig eier av ett 6800Ultra kort :D

hvilke bios har du ?

Skrevet
Har denne bios, 5.40.02.05.10  men skal se om jeg kan flashe kortet i morgen.

hvilke bios har du ?

Har oppdatert til bios 5.40.02.15.06 nå.Har ikke fått prøvd så mye enda,men ser ut til å fungere bra.For meg ser det ut som att 2D delen har blitt bedere mere farger liksom.Skal teste i spill nå.

Skrevet
Har kun orginal winxp prof og BF og BFV installert. Har exspert tool. Er ikke bios flash der med det er vel ett separat flashe program.

Overlever ikke uten BFV. er AKTIV spiller og kjøpte ny pc for å spille BFV :cry:

Har satt den på 400hz og 1100 hz på både 2D/3D for at det skal bli stabilt i BFV samt lav oppløsning

Hva skjer med å prøve et annet spill da, for å sjekke om det er kortet!

Skrevet
eller 3dmark

har årøvd 3dmark og aquamark. Noen ganger går det greit andre ganger "kneler" kortet så resultatene varierer volsomt. Det funker i bra i Battlefield1942 men Battlefield vietnam er ett mye mer krevende spill.

Skrevet
Hva slags strømforsyning er det, og er begge molex kontaktene

koblet til skjermkortet.

Ja alle slike "feil" er sjekket.

12159 Zalman CPU Vifte Socket A/478/754 CNPS7000A-CU CNPS7000A-Cu

11289 Western Digital Raptor 74GB S-ATA WD740GD 8MB cache 10000RPM

13148 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED ADA3500AWBOX Socket 939 512KB cache

13260 NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern 8X dual layer hvit, bulk

13004 OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum OCZ4661024EBDCPE-K PC-3700 2x512MB (3-3-2-8) 466MHz.

13162 Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 GA-K8NSNXP-939 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/

Microplex:

Kabinett: Lian Li Tower

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL

Strømforsyning: MIST 550W

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP

Hodetelefoner:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHPC155USB

Komplett:

Grafikkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB GS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...