Gå til innhold

Radeon 9800PRO problem


kommando

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg et PowerColor Radeon 9800PRo skjermkort, og hadde håpet på en doblet ytelse i alle spill.

Men i Medal of Honor allied assault har jeg nesten lik FPS som med et FX5200 kort.

UT2004 demoen kan jeg forresten kjøre med alle detaljer på fullt og 1600*1200 oppløsning. Jeg har de nyeste driverene, prøvd både catalyst og omega. prøvde også DOOM3 driveren. Og jeg har formatert pc'en - windows XP.

 

Min pc :

Celeron 2.6ghz

Abit IS7-V hovedkort

2*256MB PC3200 RAM

120GB harddisk

 

Noe som også er litt rart; når jeg starter pc'n må jeg alltid sette opp oppdaterings frekvensen på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
512 MB minne kan da umulig være for lite til MoH.

Sikkert ikke for lite, men jeg tror at MOHAA forsyner seg med litt mer hvis det er tilgjengelig. Hvor mye av 512 MB som er tilgjengelig for selve spillet kan jo variere, det kommer jo an på hva som evt. ligger og kjører på maskinen fra før.

 

Ser at trådstarter har byttet fra Nvidia til et ATI- kort, og fått problemer med refreshraten. Første tanken som faller meg inn her er ufullstendig avinstallerte Nvidia-drivere, dette vil i tilfelle forklare ytelsesproblemet også.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

da spillet ble laget fantes det ikke så "råe" prosessorer som Celeron 2.6gh..

tror heller ikke at det er minnet som er problemet.

Mohaa er et openGL spill, men at 9800 skal ha snitt fps på 40 fordi det er litt dårlig med OpenGL nekter jeg og tro. Det kan ikke være nvidia drivere som sitter igjen, da jeg rydda skikkelig opp i dem med drivercleaner og hva som er. Og når jeg i tilleg har formatert pc'en kan igjensittende drivere umulig være problemet.

Lenke til kommentar
da spillet ble laget fantes det ikke så "råe" prosessorer som Celeron 2.6gh..

 

 

...tilleg har formatert pc'en kan igjensittende drivere umulig være problemet.

Celly 2.6 vil tilsvare ca. en P4 1.8 ghz til sammenligning, så cpu-ytelsen var vel på plass når spillet ble sluppet. Uansett, du bør greie å kjøre spillet helt greit med Celeron`en din.

 

Nei, det er nok ikke rester av drivere som er problemet når du har formater, nei. Prøvd med forskjellige versjoner av Cat-driverne da? Kan være noe forskjeller der.

 

Ellers kan du jo kjøre 3dmark 2001, 2003 samt Vulpine GL Mark og poste resultatene her, så går det jo an å få en liten pekepinne om tingenes tilstand. Selv om man ikke nødvendigvis skal vektlegge benchmarks så mye.

Lenke til kommentar
Celly 2.6 vil tilsvare ca. en P4 1.8 ghz til sammenligning, så cpu-ytelsen var vel på plass når spillet ble sluppet. Uansett, du bør greie å kjøre spillet helt greit med Celeron`en din.

Ja, men instruksjonssettene på de to CPUene er jo vidt forskjellige så det blir vel litt feil å sammenligne de to uansett - blir det ikke?

 

Men, du har uansett et poeng (leste ikke godt nok jeg) med at MOHAA skal kunne kjøres glatt på den maskinen der. Jeg må innrømme at jeg automatisk blir skeptisk når jeg hører/leser celeron og duron...

 

 

<Hofteskudd>En ting du kan sjekke er om disken din kjører i rett modus. Den skal kjøre på DMA og ikke i PIO modus. </Hofteskudd>

Lenke til kommentar

Ja, men instruksjonssettene på de to CPUene er jo vidt forskjellige så det blir vel litt feil å sammenligne de to uansett - blir det ikke?

 

Er de det? Begge har 400 mhz fsb, og er basert på akkurat samme kjerne, nemlig Northwood. Forskjellen ligger i at P4 har 512kb L2-cache, mens Celeron er kraftig kastrert og har bare 128kb.

Lenke til kommentar
Tror nok du er rimelig begrenset av Celeronen din og "litt lite" minne.......

 

Tror at det er godt med minne dette for å spille MOHA men denne CPU`en du har er det lite futt i.

 

Det med MOHA kan du fikse ved å google litt pga at jeg vet at det finns patcher som har kommet ut som vil kunne fikse problemet dit ang MOHA!!!! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...