Gå til innhold

Rome - Total War! Hva syns du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Teit spill... Skikkelig taktikk virker ikke, her er det om å pøse på med alle soldatene samtidlig, for så å sette seg ned å se på slaget....

Jeg hadde håpet på skikkelig taktikk, men den gang ei..

Har du noengang spilt mer taktiske masseslag før? Kan du nevne ett eneste spill hvor effekten av forskjellig strategi kommer til syne så tydelig som i Total War? Kan hende det finnes, men jeg tviler.

ok, så det var derfor jeg tapte storslagent når jeg spilte som romerne og prøvde å være taktisk? Kavaleri mot bueskyttere, Spearmen mot kavaleri osv.... (Ingenting funker forresten mot elefanter, de løper jo ned alt og alle)

Men så tok jeg en runde der jeg ga faan, rammet inn ALLE uniter, sendte de ivei, og skrudde opp speed på maks... Endte med at jeg knuste dem.

Endret av apollox
Videoannonse
Annonse
Skrevet

i demoen er det vansklig å ta elefanter, men det går, viss du får utflanka dem og brukt hester skal man kunne kutte dem ned, men ALDRIG prøv å ta elefanter forfra, de vil meie deg ned,

i hele spillet er det greit nok, da bare tenner du på en gris og sender den inn i elefantene, da løper de løpsk.

jeg orker ikke gi en avhandling på alle slagene i demoen jeg har greid med taktikk men det er mange

Skrevet

er ikke så vanskelig og ta elefantene hvis man tenker logisk, JA, elefantene er helt syke, men de løper jo ned hva som helst, inkludert dine egne units, og de blir fort skremt, når de da står inne i massen av units, så sender du spearmens, eller triiari som de heter, også tok jeg dem lett! Poenget er at demoen er dårlig for å være demo, ettersom alt er alt for lett, fienden har latterlig dårlig valor or honor osv (tilsvarer vel experience i andre strategi spill), pluss at man har så sinnsykt stor fordel i det store slaget siden man står på toppen av en bakke og kan bare hølje ned med piler og spyd, og flanke inn med elefantene for å skape panikk blandt fienden!

Full versjonen blir nok så mye heftigere, men utifra demoen er og blir dette et sinnsykt kult spill!

Skrevet
ok, så det var derfor jeg tapte storslagent når jeg spilte som romerne og prøvde å være taktisk? Kavaleri mot bueskyttere, Spearmen mot kavaleri osv.... (Ingenting funker forresten mot elefanter, de løper jo ned alt og alle)

Men så tok jeg en runde der jeg ga faan, rammet inn ALLE uniter, sendte de ivei, og skrudde opp speed på maks... Endte med at jeg knuste dem.

Sannsynligvis er det bare demoen som er for enkel. Jeg har ikke selv spilt den, men baserte mitt innlegg på erfaringer fra de tidligere Total War-spillene, som er helt umulige å vinne uten gjennomtenkt taktikk. Jeg tror uansett at du ville klart deg bedre om du spilte slik det var ment du skulle.

Skrevet
Sannsynligvis er det bare demoen som er for enkel. Jeg har ikke selv spilt den, men baserte mitt innlegg på erfaringer fra de tidligere Total War-spillene, som er helt umulige å vinne uten gjennomtenkt taktikk. Jeg tror uansett at du ville klart deg bedre om du spilte slik det var ment du skulle.

Hvordan er det ment at jeg skal spille det da? Om ikke taktisk?

Fantastisk musikk i spillet, og grafikken er mer enn god nok, så da håper jeg inderlig at spillbarheten blir bedre enn i demoen :)

Skrevet

Nå vet ikkje eg hvilken vansklighetsgrad du spilte på. Men om du prøver på noen av dei vanskligere gradene så merker du at det lønner seg med taktikk fremfor å sende alt på en gang. :)

Skrevet

Hvordan er det ment at jeg skal spille det da? Om ikke taktisk?

Jeg mente selvfølgelig at smart taktikk har bedre effekt enn et frontalangrep. :)

Skrevet
Morsom demo. Aldri vært borti total waar spill før. Men kan hende jeg er nyfrelst nå :)

Er det bare kamper du styrer eller er det en resurs del også?

Men styrer ikke resursene direkte. Men i campaign så kan man oppgradere ting som bidrar til at økonomien går oppover.

Men når man kjemper er det overhode ikke tanke på ressurser :p

Var iallfall sånn i Medieval, antar at Rome har det samme opplegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...