Gå til innhold

Nytt hovedkort. Hvilket (socket A)

Shotherra

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det ser ut som mitt hovedkort er ødelagt, så jeg tenkte meg å se etter et nytt. Ikke kom med noen svar på hva som hva som kan være galt for nå vil jeg heslt bare ha svar på hvilket Hk jeg burde kjøpe nytt.

Det er nødt til å være socket A. Jeg har Xp 2800+ 333FSB + 512Mb DDR Pc 2700. Kikket litt på Nforce2 brikkesettene og mener jeg hørt mye bra om de. Trenger heller ikke Raid eller SATA. Kunne tenkt meg en 512Mb DDR pc 3200 minne, men går det sammen med Pc 2700 da?

Hadde vært best med MSI med tanke på "Live Update". Hadde vært greit med Agp/pci lås på det..

Har dere noen anbefalinger?

Endret av CorVette
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

PC2700 og PC3200 går fint sammen, men den nye brikken vil ikke kjøre fortere enn den tregeste. Bare vær oppmerksom på det.

Jeg fant et MSI-kort for Socket A på Komplett. Se her.

Siden du ikke oppga hvor mye du har tenkt å bruke på dette, har jeg funnet en billig, men bra PC3200 512MB-brikke her.

Endret av Diverse
Skrevet

Asus A7N8X-E Deluxe/GD er også et av de desidert beste socket A hovedkortene.

Mer utstyrt hovedkort enn dette skal du lete lenge etter :)

-z00l-

Skrevet (endret)

De to DESIDERT beste kortene til socket a er DFI Lanparty Ultra og DFI Infinity som selges på www.hovedkort.no. Klokker noe helt syyykt :thumbup:

Ingen over, ingen ved siden :tease:

Endret av Colargol
Skrevet
De to DESIDERT beste kortene til socket a er DFI Lanparty Ultra og DFI Infinity som selges på www.hovedkort.no. Klokker noe helt syyykt :thumbup:

Ingen over, ingen ved siden :tease:

Hva med prisen.. Hvilket område...?

Skrevet

Vet ikke om mange NF7-S her til lands som klarer dette uten vmodding :D

DFI Infinity, bh5 2-2-2-11 og xp2400+ Mobile

sandra.JPG

Se litt rundt om på nettet på de forum som har peiling på klokking, så vil du finne ut d samme som meg.. DFI knuser alt :p

• 2 uker senere...
Skrevet
Er ikke det bare bra da?

Jo, det er bare bra, men har lyst på et Hk med AGP/PCI lås, fordi jeg vil prøve å klokke littegrann.. Men har ikke akkurat lyst til å punge ut bare for nytt hk!! Hvis dere skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...