Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TELENOR RUUUULER!!!


Anbefalte innlegg

Ok, tittelen er litt overdrevet, men se her:

 

Telenor som dere hvet er det selskapet i Norge som kan levere ADSL til flest personer. Men hva ville dere gjort om dere kunngjorde at nå kan fks. Porsgrunn få ADSL. Dagen etter ringer det garantert 1000 villige ungdommer som skal bestille og SKAL HA D PÅ AKKURAT DEN DATOEN!! Tror det er mer omfanget av ivrige kunder som er litt overveldende... ikke gi all skylda på telenor, de har jo til og med leid inn folk for å hjelpe med monteringen... STOP WHINING!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-07 14:31, stian77 skrev:

Telenor er sikkert vel og bra, men en smule dyre.

Selv har jeg ADSL fra NGT, funker som f.

Er student ved UiB og får med 2 års binding en 2mbit/640kbits linje til 398,- i måneden.


Det er en smule billigere enn Telenor




 

Ja også må du ikke glemme 2 måneder GRATIS !!!

Tror linja har steget til 704/384 også.

:smile:

 

Jeg er meget fornøyd med ADSL fra NGT.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte både fra telenor og NG for 1 år siden. Men nei da de gidder ikke å bygge ut sentralen ved meg. Bor i Oslo like ved skøyen. Skulle først ha fått det ved juletider i fjor ble utsatt til etter nyttår så til sommeren og nå til neste år en gang. Jaja får nøye meg med isdn da F#%"#¤%.

Lenke til kommentar

Telenor bremser utbredelsen av ADSL, med sine høye priser for null tjenester, de har blitt beskylt for dette fra flere kilder, bl.a staten..

Dette gjør de bevisst for at de skal få melket det store flertallet av isdn-kunder i Norge, det er dem de tjener penger på..

 

De markedsfører ikke engang sine student tilbud....

 

Dere som ikke har fått med dere dette, burde seriøst få bedre oversikt før dere uttaler dere!!

 

At de i tillegg krever oppretting av telefon-abbonnement er prikken over i'en, men så lenge de ikke får "pepper" fra kundene, så er det klart at de holder prisene oppe!! De som sier seg fornøyde med Telenors ADSL-tibud er enten naive, eller i slekt med Tormod Hermannsen...

 

Jeg har selv Telenor-ADSL's student tilbud som er levelig med, men helheten i deres ADSL-tjenester er rett og slett for dårlig, og det burde Telenor få høre!!

Lenke til kommentar

Jeg fant dette på: http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/te20011108...42_fse_58556191

 

Etter at jeg hadde lagt inn mitt forrige inlegg...

 

Er det noen som er uenig?

 

En rapport fra det internasjonale analysebyrået NetValue fastslår at 14 prosent av svenske nettbrukere har tilgang til bredbånd. Dette er best i Europa. Danmark kom på andreplass, med 13 prosent. Av de åtte landene som var med i undersøkelsen, kom Norge på sjetteplass. Ifølge Netvalue har kun fem prosent av norske nettbrukere tilgang på bredbånd.

Administrerende direktør i Nelfo, Jostein Skree mener det må sprøytes inn flere milliarder kroner for å få fart på bredbåndsutviklingen. Investeringen må i stor grad bæres av myndighetene, i samarbeid med aktørene i markedet. Svært få private aktører har råd til å gjøre slike investeringer alene.

- Situasjonen i dag er uholdbar. Myndighetene toer sine hender og venter på at næringslivets investeringer og etterspørsel skal føre til bredbåndsutbygging i Norge. Det skjer ikke så lenge Telenor ASA har tilnærmet monopol på viktige deler av infrastrukturen. I praksis er det de som bestemmer tempo og valg av teknologi i bredbåndsutviklingen, sier han.

 

Skree mener at Telenor har lagt på røret når det gjelder bredbånd. - Selskapet synes mer interessert i å melke markedet, basert på de investeringene de allerede har gjort. Har du bredbånd, betaler du ikke tellerskritt. Og da svekkes inntektskilden til Telenor, sier han i en oppdragsprodusert pressemelding fra Newswire.

Lenke til kommentar

Blir så sinna! Jeg bor litt utenfor sentrum for å si det sånn.. et stykke.. men da jeg hørte at en fyr som bor lenger unna byen fikk tilbud om ADSL, så blei jeg sinna. Dette fordi han var koblet opp til en annen sentral enn meg.. Jeg er koblet opp til en MØKKASENTRAL som ikke er oppgradert for ADSL :sad:( Tror faen meg ikke Telehor har tenkt til å oppgradere sentralen på 4-5 år heller.. =/ Det ER bare for leenge. Er jo desperat.. er dritt lei av ISDN 64k. Det koster flesk, og går sakte...

 

Sentralen som jeg er koblet til tar forresten flere folk enn sentralen til han som fikk tilbudet om ADSL..

Lenke til kommentar

Fikk ADSL i går (384/128)... ikke akkurat den feteste linjen men det funker som bare fy :smile:

Dæsken hadde 40 kbps når jeg lastet ned i går...

Litt av en forskjell fra mitt 56 k modem :smile: :smile: :smile:

Laster ned mazzze MP3zzzzz og progzzz nå ..hehehehehheh

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

___________________________________________________

On 2001-11-07 13:51, ThaJaCkal skrev:

 

Ikke gi all skylda på telenor, de har jo til og med leid inn folk for å hjelpe med monteringen... STOP WHINING!!!____________________________________________________

 

 

 

 

Men atte... hvem har de leid inn for å hjelpe til med monteringen??? Tenker du på Bravida (som forøvrig er dem eneste telenor slipper inn på nettet), så er bravida det samme som gamle Telenor installasjon (som forøvrig ikke finnes lenger)....

 

[ Denne Melding var redigert av: Savage på 2001-12-15 19:25 ]

Lenke til kommentar

bønder!!!!

 

flytt til Lillestrøm, her er det bare å velge å vrake i bredbånds muligheter, f.eks telenor,nextgentel,UPC og easynet. jeg selv har easynet betaler 345kr i måneden for 640/256 linje.

fast ip adresse og tjo&hei. etter nyttår setter de ned prisene ennå mere :smile: ikke bare det,vi har tilogmed ett fotball laag som kan spille fotball...

 

[ Denne Melding var redigert av: jan rune på 2001-12-18 16:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-09 09:43, mFaFa skrev:

Blir så sinna! Jeg bor litt utenfor sentrum for å si det sånn.. et stykke.. men da jeg hørte at en fyr som bor lenger unna byen fikk tilbud om ADSL, så blei jeg sinna. Dette fordi han var koblet opp til en annen sentral enn meg.. Jeg er koblet opp til en MØKKASENTRAL som ikke er oppgradert for ADSL :sad:( Tror faen meg ikke Telehor har tenkt til å oppgradere sentralen på 4-5 år heller.. =/ Det ER bare for leenge. Er jo desperat.. er dritt lei av ISDN 64k. Det koster flesk, og går sakte...


Sentralen som jeg er koblet til tar forresten flere folk enn sentralen til han som fikk tilbudet om ADSL..


 

 

Et RACK=ADSL til 96 personer med det utstyret som er idag. Sentralens størrelse teller derfor når NGT/Telenor etc skal installere ADSL. Har samme problemet der hvor jeg bor...masse folk for liten sentral så ingen vil bygge større bygg til sentralen, derfor ingen ADSL. Måtte ta Internett via kabel tv, Telenor Avidi. Håper det er bedre en UPC som en kompis har, for de er VIRKELIG ille. Det fine er at til sommeren 2002 kommer BKK med 10mb!!!! ut/inn til alle som bor i blokk leiligheter rundt der jeg bor :smile: 399 pr mnd.

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk påstå at telenor mangler installatører for å bygge ut ADSL?!

 

Dette er helt feil.

 

Far til en kammerat av meg er installatør for bravida og driver og installerer ADSL i sentraler daglig. De ansatte i Bravida(telenor også sikkert) fikk tilbud på ADSL hvis de var tilkobla en server som allerede hadde det. Da spurte han om han kunne installere adsl i sentralen de var kobla til gratis. Men søknaden blei blankt avvist av telenor på grunn av at de ikke ville investere i utstyr til sentralen... det hører også til at det er vertfall over 5 andre personer som er kobla til den sentralen som har sendt inn melding om intreresse for ADSL på sentralen..(og mange flere vill nok ha det hvis det kommer)...

 

Jeg synes at man burde gi alle tilgang til telefonlinjene jeg...Ikke bare la telenor beholde monopolet sitt, telenor og nrk er de siste store spora fra det kommunistiske norge, la oss nå endelig fjerne dem og leve ut kapitalismen...

Lenke til kommentar

hm, husk at det er Bravida som sørger for så og si enhver forsinkelse med adsl. Jeg håper å få fra Nextgentel snart, men hvem skal oppgradere sentralen og komme hjem til meg for å foreta innstallasjonen? Bravida. Hvem har prestert å forsinke dette i flere måneder og gitt meg ekstra dialup regning på 4-5.000,-? Bravida.

 

Jeg husker når jeg flyttet for noen år siden, og bestillte isdn til huset. Bravida kom, uten drill!!! (som jo var eneste grunnen til at jeg trengte montør)

 

profft selskap.. dette er gutter som jeg har respekt for, og som er kronen på verket i telenor sin velsmurte maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...