Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TELENOR RUUUULER!!!


Anbefalte innlegg

Telenor den store drittsekken?

Og hva med Bravida? Like stor?

 

Vel, jeg bestilte ADSL fra NextGentel for 1 år siden. Å joda de skulle installere de om 4 uker. Så ble de forsinket i ytterligere 8 uker. Da begynte jeg å lure og sjekket opp. Jo det var vist for få ledige kabelpar inn til huset, og da kunne de ikke installere. Hvorfor fortalte de meg ikke det? NextGentel støttet (i alle fall ikke da) multiplexing. Rimelig dårlig av dem å ikke orientere meg om det problemet.

Når det gjelder påstanden om at Bravida skaper alle forsinkelser. Tja. Sannheten er vel at det er i montasjefasen at kompleksiteten intrer. Det er lett å selge ADSL. Det skal jo godt gjøres å få forsinkelser på registreringen av noen brukerdata. Når du skal montere noe blir saken en ganske annen.

En av grunnene til at forsinkelser oppstår er at bedriftskunder kommer forann privatkunder. De har betalt mer enn oss, og får tjenester deretter.

At Telenor har høyere priser henger selvsakt delvis sammen med monopol situasjonen. Se på Microsoft de har jo minst like overpriset programvare, men det er vel ikke så mange her på forumet som har betalt for sin office pakke kanskje :wink:

Et annet forhold er et flere av de "nye" aktørene i telemarkedet underpriser sine produkter for å komme inn på markedet og går derfor med til dels store underskudd en periode, det kan forbrukerne selvsakt ha gleden av en tid. Men vi så jo hvordan det gikk med Enitel.

 

For min del har jeg ingen ilusjon om at NextGentel eller andre har noen bedre eller andre intensjoner enn Telenor. De forsøker alle den samme ting ut fra sitt ståsted, og det er selvsakt å tjene mest mulig penger. Omentrent som Rimi det, poenger er jo ikke å gjøre Norge billigere, poenget er å få kundene til å tro det slik at de handler hos deg og du tjener mere penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-28 16:49, Ludde skrev:

altså..

telenor har IKKE gratis fast IP..

ergo kan man ikke dele internett uten en adsl router


der kunne man få gratis fast ip, de minst pågang på linja (de er raskere enn telenor) og de har MYE MYE MYE bedre support samt de er billigere


telenor kan gå å henge seg



Alle internetter må deles ved hjelp av router eller lignende så lenge det bare er en IP-adresse om man skal ha internett på mer enn en maskin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det trengs ikke noen RUTER for å dele internett forbindelsen uten fast ip adresse. Det eneste som trengs er litt kunnskap....

Den ene PC-en kobles opp mot Internett, og kjører ICS, de andre PC-en mottar nettverksinnstillinger og bruker Internett-tilkoblingen fra den første (via f.eks HUB). Det beste er å sette 2 nettverkskort i ICS-PC`en, ett til modemet og ett til hjemmenettet.

 

PPPoE-protokollen som brukes kunne også ha vært bedre, prøv heller RasPPPoE. Den kan lastes ned gratis og den fungerer på alle versjoner av Windows!!!

Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe meg med følgende:

 

Jeg deler I-net linjen min med flere kompisser, alle kjører XP-Pro. Jeg har 704/128 fra Telenor, men problemet mitt er at de andre på linjen har tregere linje, og kommer seg ikke inn på visse web-sider. (eks. komplett.no, der den ikke vil gå forbi komplett.no linken). Hvordan kan jeg fikse dette? Maskinen min har et nett-kort, og jeg har en 16p. Cnet switch. VIL HELST UNNGÅ WinGate!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor ADSL i snart ett år, og har bare en konklusjon og komme med: Telenor suger!

 

Jeg sier det igjen: Her hos meg suger Telenor noe for j.....g. Sender klager for å få opp hastigheten, men blir bare møtt med "Vi holder på å fikse problemet", ""problemet vil bli løst om kun kort tid".

 

Uke 4.

Da kommer NGT og legger inn linja si. Da går både telefon og Telenor ADSL ut igjennom vinduet.

Opp kommer server med fast IP, og verden er atter badet i farger....:smile:

 

Gigakisen

Trondheim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...