Gå til innhold

GeForce 4 oppfølger - Navn?


Anbefalte innlegg

Jeg kom til å tenke på at GF4 ble sluppet med Ti og MX versjoner med en gang, men ingen "original".

Når Ti navnet da er brukt opp hva skal høstens "mini" oppfølger (som GeForce 3 Ti) kalles da?

Er det noen som vet noe om dette, evt. har noen linker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-04 23:18, Danny skrev:

har hørt rykter om at de eks 3dfx folka som nvidia kjøpte opp skal hjelpe til med neste generasjon nvidia kort men det er jo rykter og man skal ta det med en klype salt.


 

Jeg har hørt at det er noe i disse ryktene, tror det var DinSide Data som hadde sett en viss sammenheng med Rampage planene til 3dfx. 3dfx folkene hadde sikkert en verdifull kompetanse, og den visste vel nVidia å bruke med sin egen :wink:

 

Vurderer og skaffe meg Ti4200 selv nå, Jakob. Men tror jeg må prioritere lydanlegg i første omgang. Logitech SR-30 kjøper jeg snart...

 

Uansett, jeg begynner å bli litt lei av "XP" navnet. Synes det var litt tåpelig, og lite originalt av AMD.

Men det er jo det jeg synes :cool:

 

Syns Ultra er brukt mye allerede. Men jeg liker sammenlikningen med verdifulle mineraler, som:

Bronze, silver, gold, platinum, titanium, og hva kommer etter der? Noen som vet?

 

_________________

AMD Atletisk Tordenfugl 1.4 GHz :grin:

MSI K7T Turbo (MSI-6330 v3.00)

640 MB SDRAM PC133(128+512) :smile:

Abit Siluro GeForce2MX 32MB SDRAM :smile:

IBM Deskstar 40 GB IDE 7200RPM

Sony 8x4x32x :sad: - Pioneer 1

 

[ Denne Melding var redigert av: Ramboy på 2002-05-04 23:45 ]

Lenke til kommentar

Kaller de den for Uranium, kan Coolbits bytte navn til "Meltdown" :grin:

 

Tror de får litt ©-problemer med Nintendo hvis de kaller den for det, JohnnyKnoxwille.

 

Hvis det skulle vært litt orden i det hele kunne de kalt serien: "nVidia GeForce 4 Titanium 2. Edition"

Men det blir langt, så det ville kanskje da ha blitt GF4Ti2 i kortform. Lite orginalt, men for oss som liker ryddige navn med en bra mening, er det kanskje noe :smile:

 

Uansett, er det noen som egentlig har sett noe god mening med nummerne som nVidia har brukt på de forskjellige modellversjonene? (GF4Ti 4200, 4400, 4600, GF4 MX 420, 440, 460, GF2 MX, MX 200, MX 400)

Har det noe med ytelsesverdier å gjøre?

Lenke til kommentar

de kan kalle kortet for trønder.. hadde kicket så jævlig ass alså... :lol:

 

_________________

Pentium 4 Northwood 1,8GHz@2,2GHZ :roll:

Abit TH7 II-RAID :grin: (ka farsken er raid?)

Creative Geforce 4 Mx 440 :lol: (Geforce 4 4600Ti av MSI snart)

256 PC 800 Rambus DRAM :grin:

2 x 40GB IBM 120GXP

Creativ Audigy plantium Ex.

16x48x Lg

 

[ Denne Melding var redigert av: keithho på 2002-05-05 16:23 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...