Gå til innhold

Kjøp av 17" LCD rundt 3000,-


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hallo folkens!

 

Jeg har noen lapper som brenner her, og har lyst på en ny skjerm. :)

 

Nå sitter jeg og stirrer på en 5 år gammel ADI ProVista(står det foran på skjermen). Er ikke helt sikker på navn og modell. Men den kjører på 85 hz. Noe som forsåvidt er greit, men den er litt stygg og tung!

 

Så er dette tiden for å kjøpe en 17" LCD skjerm? Har spart opp litt over 3000,- nå og har ventet en stund på at prisene skal synke litt men nå gidder jeg ikke å vente mer, eller bør jeg det?

 

 

Men hvis det blir en ny skjerm så vil den bli brukt til en god del surfing på nettet og slikt, litt film kanskje og en del spilling.

Har et sølvfarget Chieftec kabinett og svarte Logitech Z-2200 høytalere så blir vel en svart og/eller sølv skjerm. :)

 

Har sett litt på E-yama 17JNE1-S, (linker under konklusjon funket ikke i sted) hvordan er den?

Ellers trenger jeg erfaringer og forslag til andre billige 17" LCD skjermer.

 

Takker for svar! :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
hei der!

 

Har du lest denne artikkelen?

 

Den store LCD-testen: Del 1

 

Der får du litt pekepinn på hva som er å satse på , og ikke!!

Takk for tipset, men har lest gjennom den og ble ikke så veldig mye klokere. For jeg har tenkt meg en skjerm som er i en prisklasse rundt 3000-3500. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Komplett har en 17¨ LCD som ukens tilbud - Viewsonic VA721 til 2995,-

 

Kanskje noen forumbrukere kan si sin mening om denne skjermen ?

Ser fin ut den. :) Men den har 25 ms responstid, og er ikke del litt mye? Denne fra LG har jo 16 ms f.eks.

 

 

Edit: Di-Fusion EA17 er jo også billig. Erfaringer, anyone?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
hei der!

 

Har du lest denne artikkelen?

 

Den store LCD-testen: Del 1

 

Der får du litt pekepinn på hva som er å satse på , og ikke!!

Takk for tipset, men har lest gjennom den og ble ikke så veldig mye klokere. For jeg har tenkt meg en skjerm som er i en prisklasse rundt 3000-3500. :)

Da vil jeg anbefale Samsung Syncmaster 710N, denne koster 3500, og er i mine øyne en meget god skjerm. Henger ikke etter i spill som Counter-Strike f.eks.. Er det noe du lurer på, ta kontakt pr. pm! :)

Lenke til kommentar

Kan dere ikke være så snille å skrive produsent og modellnavn når dere linker til noe? Jeg gidder rett og slett ikke å åpne en link bare for å se hva det er som blir satt opp mot hverandre når jeg sansynligvis kan svaret på det i hodet... Dette gjelder generelt, men går spesielt ut mot =Øyvind=, som nettopp gikk glipp av et intelligent svar fra min side...

 

edit; forøvrig begynner den store LCD-testen å bli utdatert. Det er testet mange modeller etter denne tiden og de nyere av disse har nyere og bedre teknologi. At det er en stortest er greit nok, men se litt på datoen også. Et halvår er lang tid i et marked som utvikler seg såpass fort som dette ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Kan dere ikke være så snille å skrive produsent og modellnavn når dere linker  til noe? Jeg gidder rett og slett ikke å åpne en link bare for å se hva det er som blir satt opp mot hverandre når jeg sansynligvis kan svaret på det i hodet... Dette gjelder generelt, men går spesielt ut mot =Øyvind=, som nettopp gikk glipp av et intelligent svar fra min side...

 

edit; forøvrig begynner den store LCD-testen å bli utdatert. Det er testet mange modeller etter denne tiden og de nyere av disse har nyere og bedre teknologi. At det er en stortest er greit nok, men se litt på datoen også. Et halvår er lang tid i et marked som utvikler seg såpass fort som dette ;)

Beklager at det ble litt dårlig linking der, men har fikset på det nå. :)

 

Det har nok kommet noen nye modeller siden "Den store LCD testen" kom ut, men er det noen billige og bra?

For meg som ikke har noe peiling så ser det ut som Samsung Syncmaster 710N fra MPX.no blir det beste kjøpet for meg.....?

Lenke til kommentar

Da kan jeg beære deg med et svar ;)

 

Hold deg laaaangt unna Di-Fusion. Dette er en rebrandet møkkaskjerm som jeg ikke unner noen (personlig meget sterk mening).

 

LG-en er ikke så dum, men du får de bedre, som f.eks. 710N som er foreslått.

 

NEC-en har jeg ikke sett på, men den har det samme panelet som storselgeren 1760NX og er en litt nedstrippet billigversjon av denne. Dette lover jo bra :) Jeg får forøvrig en modell til test om en drøy uke eller så.

 

Og alt det uten å behøve å klikke på en eneste link :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...