Gå til innhold

Brukererfaring av MX1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Posted by McFly @ 12:45 GMT, 24 Aug 2004 - iMsg*, Reply (Forum: HW)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

I got the Logitech MX-1000 laser - supposedly the best mouse made ever - in the mail today.

 

Well, basically, I wasted 95 euros / $112 by purchasing this mouse.

 

It performs far worse then any old MX mouse; mx300, mx310, mx500, mx700 - and the mx510 is far beyond this mouse that claims it is 20x better than any optical mouse.

 

The shape of it is pretty cool, and it doesn't weigh as much as the mx700. But once you start up your favourite FPS game, you will regret to have spent your cash on it.

 

However, I must state this applies only for players with low sens. settings. If you do not move your mouse very much, the MX-1000 is 'usable'. But no need to get it, if you already have a MX mouse or some of the newer M$ mice.

 

But if you use more than 20cm @ 360 degree turn, DO NOT BUY THIS MOUSE!

 

I play instagib, so I have like 30cm @ 360 degrees, The mouse is totally crap for me. The 'negative accelration' kicks in as soon as I do a some-what fast turn. Negative acc. is basically just the mouse being incapable of processing you moving the mouse at faster speeds.

 

So if you do 360 degree turns on 5cm, go ahead, buy the mouse.

But don't say I didn't warn you. :)

 

fra www.esreality.com forumet

Lenke til kommentar
Høres jo fint ut  men er det noe vits å bytte ut intellimouse 3.0 mot den syns du?

 

kan ikke si for sikkert, siden jeg kun har prøvd MX510,700, 900 + 1k.

Da isåfall er det verd å bytte ut intelli med MX1000, fordi MX510 danker ut både intelli 3 og 4!

 

Og Valent sa jo at MX1000 igjen slår ut MX510!

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe ei mx510 mus, men nå er jeg sikker på at MX1000 ligger i postkassa innen èn mnd! :thumbup:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=05/09/2004 : 20:35]
Høres jo fint ut  men er det noe vits å bytte ut intellimouse 3.0 mot den syns du?

 

kan ikke si for sikkert, siden jeg kun har prøvd MX510,700, 900 + 1k.

Da isåfall er det verd å bytte ut intelli med MX1000, fordi MX510 danker ut både intelli 3 og 4!

 

Og Valent sa jo at MX1000 igjen slår ut MX510!

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe ei mx510 mus, men nå er jeg sikker på at MX1000 ligger i postkassa innen èn mnd! :thumbup:

MX510 danker ikke ut intellimouse 3 og 4! :roll: Jeg har dem alle! intellimouse er fortsatt gamer mouse nr.1! ;) Høres fett ut med laser på mx1k men trådløs ødelegger mye, men potensiale er der.. :yes:

Lenke til kommentar
hei, jeg var på jobb så jeg fikk ikke svart, det jeg mener med at den passer 200% i hånden er fordi at jeg har STORE fingre og 2x STORE håndflater, men allikavel så passer den.. det var det som overasket meg mest.

ikke no blåtann :nei:

Liten ???

 

hah!

 

Du må store hender.

 

Jeg bruker Cordless Optical Mouse og synes denne passer helt fint.

Prøvde en som lignet mx-1000 (sikkert en eldre mx) og denne synes jeg var alt for stor....

 

liker små mus jeg ;)

Lenke til kommentar
[iC,05/09/2004 : 20:35]
Høres jo fint ut  men er det noe vits å bytte ut intellimouse 3.0 mot den syns du?

 

kan ikke si for sikkert, siden jeg kun har prøvd MX510,700, 900 + 1k.

Da isåfall er det verd å bytte ut intelli med MX1000, fordi MX510 danker ut både intelli 3 og 4!

 

Og Valent sa jo at MX1000 igjen slår ut MX510!

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe ei mx510 mus, men nå er jeg sikker på at MX1000 ligger i postkassa innen èn mnd! :thumbup:

MX510 danker ikke ut intellimouse 3 og 4! :roll: Jeg har dem alle! intellimouse er fortsatt gamer mouse nr.1! ;)

Din mening...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann...

Hvordan er denne musen til spilling? :love:

eks. cOUNTER-STRIKE eller warcraft3.

Jeg har en microsoft mus nå men når jeg spiller cs og skal hoppe inn i ett rom og snur meg raskt til venstre eller høyere lir jeg bare stående i rommet og titter rett ned i bakken :thumbdown:

den fungerer til warcraft da....

har noen tips om den "BESTE" game musa? =Offtopic=

Lenke til kommentar
det er det, men han kan ikkje bruke det uten Adapteren.......

kan godt være den usa passer 200% i hånda....hvis du har små fjortiss hender.

det er det eneste som er drit med Logitech....der er for små :no:

Fjortiss hender? Fjortiss er en sinnstilstand og ikke en alder. Dermed ingen størrelse heller. Men min mx700 er for stor, og jeg liker selv å trykke omtrent midt på knapene. Det er deilig med mx700, ettersom man kan trykke over nesten halve musa. Til spilling er den genial, og danker ut min gamle Cordless optical :p Men jeg vil nok ikke gå fra en mx700 til en mx1000 med mindre mx1000 kommer i bluetooth

Lenke til kommentar
hei, jeg var på jobb så jeg fikk ikke svart, det jeg mener med at den passer 200% i hånden er fordi at jeg har STORE fingre og 2x STORE håndflater, men allikavel så passer den.. det var det som overasket meg mest.

ikke no blåtann :nei:

 

Ok legg en linjal paa bordet, legg haandflata opp den og maal fra side til side (ikke ta med tommelen) og hvor lange fingre (maales fra gropa av fingrene, maal den lengste fingeren)og hvor lang haandflate har du(maales fra der haanda starter i armen til den lengste finger tuppen)?

 

til de av dere som lurer paa hva som er smaa, mellom eller store hender

As for anthropometry a hand length of 210 mm and a hand breadth of 95 mm is concidered big for a adult, 190/90 normal and 175/80 small.

 

Jeg har 190/90 og jeg trodde jeg hadde store ;)

 

Frankie

Singapore

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Siden du har brukt MX700 før så er du dermed ikke så kravstor angående muser ser jeg. MX700 liger langt bak MX500 serien med tråd . Signalene er altfor svake og ser i reviews at MX1000 ikke kan måle seg mot trådmuser heller.

 

Da gidder jeg ikke nei ..vil ha det beste.

Jepp jeg ogsaa, her skal det vere Razer DB og Razer Boomslang II (naar de kommer ut paa markedet, imens bruker jeg min trofaste Boomslang 2000)

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Har bare gode men få ord å si om MX1000 :)

Har brukt den i omtrentelig 1 1/2 uke, med svært mange timer bak skjermen ... ladet bare 2 ganger, og den er så bra som den ser ut som!

Passer svært godt i min arm, og jeg har omtrentelig middels store hender synest jeg. (23 år) Ikke noen "fjortishender" nei .. ;)

IMHO så tar den livet av myten om at trådløst ikke er noe for spill, den er like kjapp som min trådede USB kompanjong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...