Gå til innhold

Hvilken skjerm fra Dell til spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kan velge og vrake av skjermer, så vil jeg annbefale P1110, det er riktignokk en CRT, men den er ikke så dyp.

Jeg vet ikke om Dell selger denne skjermen enda, men det er verdt et forsøk.

 

Har hatt min i rundt ett halvår, og det er den beste skjermen jeg har sett på (av CRT selvfølgelig), eneste minuset er at den KREVER en god skjermet skjermkabel, men det får man vel med når man kjøper skjermen.

Lenke til kommentar

just my to cent

 

eneste fordelen en lcd skjerm har over en crt skjerm er at den tar mindre plass

glad jeg har plass til store deilige skjermer :)

 

but hey, that's me - er mange som faktiskt mener det er mer behagelig å se på en lcd skjerm.. jeg føler du sitter og ser på firkanter... føler på en måte crt skjermen er mye mer høyoppløselig.. som å sammenligne 35mm film mot dv i filmverdenen.

 

 

er enig i at mange lcd skjermer ser imponerende ut...

 

men se for deg følgende scenario:

du har jobbet lenge med et document eller hva som helst.. og så klikker maskinen og henger seg opp... du trykker alle taster på tastaturet... drar fram alle triks i boka... og til slutt gjenstår bare en ting å gjøre......

...få ut litt aggresjon og rette det mot datamaskinen - da er det litt greier å ha en mye mer slagmottagelig skjerm :thumbup:

 

er det ingen som opplever at disse skjermene velter eller?

bare spør?

 

og et siste argument:

på komplett får du to stk 19 tommere crt skjermer til under prisen av den billigste 17 tommers lcd skjermen

 

:hmm:

 

need i say more?

make room :thumbup:

Lenke til kommentar
men se for deg følgende scenario:

du har jobbet lenge med et document eller hva som helst.. og så klikker maskinen og henger seg opp... du trykker alle taster på tastaturet... drar fram alle triks i boka... og til slutt gjenstår bare en ting å gjøre......

...få ut litt aggresjon og rette det mot datamaskinen - da er det litt greier å ha en mye mer slagmottagelig skjerm :thumbup:

Kjekt å ha det. Trenger datautstyr som tåler en trøkk av og til. :wallbash::D

Lenke til kommentar

ja ikke sant.. nytter ikke å bare puste å pese på en lcd skjerm.. den er så spinkel :p

 

jeg personlig har en liten 15 tommers crt og en 19 tommers crt og skåner den store for slag ved å slå på den mye eldre og litt mindre elskede 15tommeren...

:roll:

 

får faktisk en oppløsning på 1280x960 på den sikkert over ti år gamle 15-tommeren 1280x1024 er vel standard på de fleste 19" lcd i dag? hmmm.. skjønner ikke det, når bærbare pc'er får mye mer oppløselige skjermer..

:dontgetit:

 

fredrik

Lenke til kommentar

Hmm.... velter bare man puster på den??? Håper du ikke mente det seriøst ;)

 

Uansett... vurderte å legge inn et innlegg her i går men så at det var så mange andre med seriøse innlegg at jeg lot være :p

 

Uansett jeg har en dell 1703fp og er glimrende fornøyd! Merker i de fleste spill ingen etterslep men har i noen få spill merket litt eterslep...

 

Uansett men den foten som er på dell sine 1703fp og liknende så trenger du ikke bekymre deg om velting akkurat (Har du sett den metal foten den har???)... la meg gjøre en liten test for å demonstrere...

*drar skjermen utifra veggen**trykker skjermen bakover*. Ok den går omkring 38 grader bakover før den bikker over... La oss dra skjermen forover isteden og la oss se hvor langt den går... omkring 40 grader forover foir den mister balansen...

 

Ok, så hvis du skal klare å druse skjermen slik at den faller bakover kommer du til å måtte druse så hardt at du muligens hadde ødelagt en crt skjerm...

 

Personlig har ejg aldri latt agrsjonen gå utover skjermen... her går det som regelvis utover tastaturet...

 

Men nå må jeg gå vist... har forelesning 15 over 10....

Lenke til kommentar
Pacman' date='30/08/2004 : 13:57'] Fikk godsnakket med en snill dame hos Dell, som sa eg kunne få med 20,1" Lcd på hjemmepc-avtalen :D

 

Bare eg ikke sa det til andre, for da ville andre også bytte utstyr og masse dilldall.... :D Så da ble det 2001FP 20,1" Ultrasharp

Bra du holder tett da. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...