Gå til innhold

Nå slår pcen seg av etter noen sekunder


Andre88no

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har postet denne riktig.

 

Jeg satte sammen den nye pcen min i går. Og da jeg skulle prøve å starte den så kom det en pipelyd med noen sekunders mellomrom. Og skjermen fikk ingen bilde den ble bare stående på standby. Men hvis jeg dro den utav pcen så kom det frem på skjermen att den ikke fikk signaler, så den merker att den står i pcen men den står bare på stanby. Jeg har ikke prøv å innstalere noe windows eller noe sånnt, men jeg regner med att jeg kan gå inn i bios forde?

Det lyser foresten rødt bakpå hovedkortet. Og alle vifter og sånnt går så jeg tror alt får støm.

 

Noen som hvet hva som skyllder pipelydene og det att jeg ikke får bilde på skjermen?

 

Dette består pcene av:

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

 

- Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

-Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

-PAPST Vifte 80x80x25mm (19db) 2stk

-MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

-Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns 2stk

-Chieftec Dragon Black w/USB, 360W PSU

-PowerColor Radeon X800PRO 256MB DDR3 AGP,ATI X800PRO, VIVO/DVI, Retail

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Og spacere er de tingene som du skrur fast hovedkortet til når du setter det inn, altså er de til for å skape space(avstand) mellom hk og hkplaten... hender at disse står i hkplaten når du kjøper kabinettet men siden ikke alle hk er like så kan noen av disse ta oppi der de ikke skal under hk og skape kortsluttning...

 

følte bare for en utdypning... :innocent:

 

Hva er det som lyser på hk?

Vet ikke om det hk'et du har har med en feilindikator på hovedkortet(viser gjerne hva som feiler ved hjelp av lysrekker/tale/tall) men dersom du har det kan du finne svar i manualen til hket.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt (noen) tilsvarende problemer selv; har satt sammen flere PCer:

1. noen pipelyder, men ingen oppstart.

=> kjøleren til CPUen var ikke festet godt nok/riktig

2. noen laaange pipelyder

=> memory problemer (dual)

a. HK (d jeg har idag...Abit) er "pirkete"; fungerte fint med forskjellige

RAM brikker, men ikke m 2 like

b. timingsene måtte settes "slakere"

c. den ene RAM brikken var ødelagt

3. re-boot, og ustabilt

=> vifte på HK-chip hadde løsnet

 

Håper dette hjelper; ha en god dag, og lykke til!

Lenke til kommentar

Dette står i en bok jeg har:

 

Datamaskinen starter, men skjermen er svart.

 

Går skjermen i strømsparings-modus umiddelbart etter start ? (dette skyldes vanligvis at skjermkortet ikke sitter ordtlig i sokkelen, eller at skjermkortet er defekt.

 

Er lysstyrke og kontrast riktig instillt ?

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Skrudde sammen en ny PC for en kompis i går, med samme resultat. Maskinen startet vifter,LED slo seg på osv men kun sort skjerm.

 

Jeg bytter:

 

*Et annet AGP grafikkkort

*Et PCI grafikkort

*En annen monitor

 

Tar ut minnet, og setter det inn igjen.

 

Røsker ut alt av tilkoplinger,optisker drev,PCI kort,modem o.a. bortsett fra hardisk. Fremdeles svart.

 

Dette var et Socket-A Abit kort som liknet noe på mitt NF7-S som krever at jeg resetter CMOS etter for høy overklokking. ->Clearer CMOS.

 

Voila. Bios kommer opp. Stiller inn boot-sekvens. Lager bios. Sort skjerm igjen.

:mad:

 

Laster til slutt inn "Save Defaults" i Bios. Det gjorde susen. Abit BIOS'en detekterte antagelig ikke riktig CPU eller minne-innstillinger.

 

Er'ke data gøy,dere?

Lenke til kommentar
... Og spacere er de tingene som du skrur fast hovedkortet til når du setter det inn, altså er de til for å skape space(avstand) mellom hk og hkplaten... hender at disse står i hkplaten når du kjøper kabinettet men siden ikke alle hk er like så kan noen av disse ta oppi der de ikke skal under hk og skape kortsluttning...

 

følte bare for en utdypning... :innocent:

 

Hva er det som lyser på hk?

Vet ikke om det hk'et du har har med en feilindikator på hovedkortet(viser gjerne hva som feiler ved hjelp av lysrekker/tale/tall) men dersom du har det kan du finne svar i manualen til hket.

Det er bare en lite rødt ledd lys ved sidenav der man kobbler inn høytalere.

Vet ikke om det har noe med problemet å gjøre. Jeg skjekket i manualen og jeg fant ingenting om det

Lenke til kommentar

Hei, har byggd en god del pc er og dette problemet dukker alltid opp (så og si) :) ! Slå opp i manualen og finn cmos reset jumperen (ligger antagelig rett ved siden av batteriet) . Slå av hovudkortet bak på pc en før du flytter den, la den stå i "reset modus" i ett min (for sikkerhets skyld). Ta den tilbake og skru på hovudkortet og deretter pc en. Viss dette ikke virker prøv å ta ut cpu og sette den inn igjen . inkl. vifte. Er garrantert d som gjør d. :) gl dude.

 

Kan jo legge til att viss jeg tar ut min cpu så funker den ikke før jeg har kjørt pc en med min gamle cpu engang før jeg setter inn den nye igjen, strange men d er bare sånn d er :)

Lenke til kommentar
Hei, har byggd en god del pc er og dette problemet dukker alltid opp (så og si) :) ! Slå opp i manualen og finn cmos reset jumperen (ligger antagelig rett ved siden av batteriet) . Slå av hovudkortet bak på pc en før du flytter den, la den stå i "reset modus" i ett min (for sikkerhets skyld). Ta den tilbake og skru på hovudkortet og deretter pc en. Viss dette ikke virker prøv å ta ut cpu og sette den inn igjen . inkl. vifte. Er garrantert d som gjør d. :) gl dude.

 

Kan jo legge til att viss jeg tar ut min cpu så funker den ikke før jeg har kjørt pc en med min gamle cpu engang før jeg setter inn den nye igjen, strange men d er bare sånn d er :)

Hva mente du med å slå av pcen bak på hovedkortet? Bruke av og på knappen på strømfosyningen?

Lenke til kommentar

Pipene du hører er signaler om hva som er feil.

 

MSI Computer fant jeg følgende :

 

No Post - Diagnostic codes

 

Verify POST beep codes

Continues beeps or 1long 2short beeps = possible memory error

• Try re-seating memory or test with different memory

1long 2short or 8short beeps = possible video card problem

• Try re-seating video card, test system with known good video card

High/Low tone (siren sound)= CPU is overheating.

• Verify that CPU heatsink is properly installed and power connected

 

Check diagnostic LED codes from D-Bracket

Motherboards equipped with D-Bracket may provide useful diagnostic codes for common problems on the diagnostic LEDS.

• Listing of diagnostic LED codes can be located in manual for your motherboard .

 

AMI Beep Code

Deep Code Description

1 short DRAMS refresh failure

2 short Parity circuit failure

3 short Base 64k RAM failure

4 short System timer failure

5 short Process failure

6 short Keyboard controller Gate A20 error

7 short Virtual mode exception error

8 short Display memory Read/Write test failure

9 short ROM BIOS checksum failure

10 short CMOS shutdown Read/Write error

11 short Cache Memory error

1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure

1 long, 8 short Display/Retrace test failed

 

 

AWARD Beep Code

Deep Code Description

1 Long, 2 Short A video error has occurred and the BIOS cannot intialize the video screen to display any additional information

Any other beep(s) RAM problem

 

 

 

Er det noen av de som virker kjent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...