Gå til innhold

epox 8kda3+ hvordan aktivere agp/pci lås


Frodehf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er ikke den aktivert som default da? jeg har et 8kda3+-kort og har ikke funnet noen plass å skru den av ihvertfall..

Men problemet er atte når eg klokker htt en (fsb) opp til 210 så får eg svart skjerm når eg starter (skjermkortet nekter og starte)...

Mitt problem når jeg prøver meg over 211 HTT er at PCen blir ustabil. Kjører på 211 akkurat nå, har fungert bra i noen timer :) (Nærmere bestemt 7 t og 37 min.)

Lenke til kommentar

Har 8kda3+ med amd64 3000+ sapphire x800pro-->xtpe (twinmos 2x512mb ddr-Ram) med fsb på 230 klokker jeg det stort mer nekter vvindows å starte... får ca 60,800 poeng i Aquamark3

BTW: Så i biosen (første gang jeg kjørte (epox) kortet at multiplier'n kunne gå til max 20x men etter at jeg flashet biosen er det max 10x!!! noen som vet hvorfor og hvordan jeg kan unngå dette?)

Endret av ANORIUS
Lenke til kommentar
Har 8kda3+ med amd64 3000+ sapphire x800pro-->xtpe (twinmos 2x512mb ddr-Ram) med fsb på 230 klokker jeg det stort mer nekter vvindows å starte... får ca 60,800 poeng i Aquamark3

BTW: Så i biosen (første gang jeg kjørte (epox) kortet at multiplier'n kunne gå til max 20x men etter at jeg flashet biosen er det max 10x!!! noen som vet hvorfor og hvordan jeg kan unngå dette?)

Flash tilbake til orginal biosen da, finner den på epox hp. Kort har vist aktivert agp/pci lås, var berre eg som hadde for stramme timings på rammen.

Lenke til kommentar
Flash tilbake til orginal biosen da, finner den på epox hp. Kort har vist aktivert agp/pci lås, var berre eg som hadde for stramme timings på rammen.

 

Finner ikke orginal biosen jeg, har søkt litt på google og sjekka ut www.epox.com, har du en direkt link?

Vist du finner ut ka den orginal biosen heiter så kan eg sikkert finne den..

Lenke til kommentar

Ja jeg og, trur faktis at jeg fant en backup på pc'en min med navnet: ORIGINAL_05-05-2004.BIN

Kan det stemme? Står ikke noe mer, å har ikke lyst til å feil flashe..

 

Edit:

Fila er på 512kb akkurat luke stor som den nye updaten så det er stor kjangs for at det er den.. men vill helst være sikker da...

Endret av ANORIUS
Lenke til kommentar
Ja jeg og, trur faktis at jeg fant en backup på pc'en min med navnet: ORIGINAL_05-05-2004.BIN

Kan det stemme? Står ikke noe mer, å har ikke lyst til å feil flashe..

 

Edit:

Fila er på 512kb akkurat luke stor som den nye updaten så det er stor kjangs for at det er den.. men vill helst være sikker da...

Det er ikkje vitsi og flashe til orginal bios, siden på 3000+ så er den låst på 10x.

Lenke til kommentar
Ja jeg og, trur faktis at jeg fant en backup på pc'en min med navnet: ORIGINAL_05-05-2004.BIN

Kan det stemme? Står ikke noe mer, å har ikke lyst til å feil flashe..

 

Edit:

Fila er på 512kb akkurat luke stor som den nye updaten så det er stor kjangs for at det er den.. men vill helst være sikker da...

Det er ikkje vitsi og flashe til orginal bios, siden på 3000+ så er den låst på 10x.

Merka det.. litt synd egentlig.. velvel, jeg får klare meg med 10x...

får FSB'n opp på 250 stabilt når jeg setter rammen ned te 166, noen som får til mer (stabilt)? (har boxed kjøler vet ikke om det har mye å si? cpu'en ligger på 33*c under normal drift og hopper opp på 47-55*c etter ca 3-4timer doom3 spilling.. (kommer litt an på tempen i rommet da seff)

Lenke til kommentar
Ja jeg og, trur faktis at jeg fant en backup på pc'en min med navnet: ORIGINAL_05-05-2004.BIN

Kan det stemme? Står ikke noe mer, å har ikke lyst til å feil flashe..

 

Edit:

Fila er på 512kb akkurat luke stor som den nye updaten så det er stor kjangs for at det er den.. men vill helst være sikker da...

Det er ikkje vitsi og flashe til orginal bios, siden på 3000+ så er den låst på 10x.

Merka det.. litt synd egentlig.. velvel, jeg får klare meg med 10x...

får FSB'n opp på 250 stabilt når jeg setter rammen ned te 166, noen som får til mer (stabilt)? (har boxed kjøler vet ikke om det har mye å si? cpu'en ligger på 33*c under normal drift og hopper opp på 47-55*c etter ca 3-4timer doom3 spilling.. (kommer litt an på tempen i rommet da seff)

hadde hjulpet vist du hadde sakt kass cpu du har... Eg har 3000+ har den på 2.4 ghz, med syncroniser minne (ratio 1:1). usyncroniser hadde eg den oppe i 2.6, det var ikke heilt stabilt da..

Lenke til kommentar
Ja jeg og, trur faktis at jeg fant en backup på pc'en min med navnet: ORIGINAL_05-05-2004.BIN

Kan det stemme? Står ikke noe mer, å har ikke lyst til å feil flashe..

 

Edit:

Fila er på 512kb akkurat luke stor som den nye updaten så det er stor kjangs for at det er den.. men vill helst være sikker da...

Det er ikkje vitsi og flashe til orginal bios, siden på 3000+ så er den låst på 10x.

Merka det.. litt synd egentlig.. velvel, jeg får klare meg med 10x...

får FSB'n opp på 250 stabilt når jeg setter rammen ned te 166, noen som får til mer (stabilt)? (har boxed kjøler vet ikke om det har mye å si? cpu'en ligger på 33*c under normal drift og hopper opp på 47-55*c etter ca 3-4timer doom3 spilling.. (kommer litt an på tempen i rommet da seff)

hadde hjulpet vist du hadde sakt kass cpu du har... Eg har 3000+ har den på 2.4 ghz, med syncroniser minne (ratio 1:1). usyncroniser hadde eg den oppe i 2.6, det var ikke heilt stabilt da..

Jeg har 3000+ (står i signaturen min), Har du ana/ekstra kjøling? har volten på cpu@ 1.6 og rammen @2.8 trenger jeg mer?

Lenke til kommentar
Ja jeg og, trur faktis at jeg fant en backup på pc'en min med navnet: ORIGINAL_05-05-2004.BIN

Kan det stemme? Står ikke noe mer, å har ikke lyst til å feil flashe..

 

Edit:

Fila er på 512kb akkurat luke stor som den nye updaten så det er stor kjangs for at det er den.. men vill helst være sikker da...

Det er ikkje vitsi og flashe til orginal bios, siden på 3000+ så er den låst på 10x.

Merka det.. litt synd egentlig.. velvel, jeg får klare meg med 10x...

får FSB'n opp på 250 stabilt når jeg setter rammen ned te 166, noen som får til mer (stabilt)? (har boxed kjøler vet ikke om det har mye å si? cpu'en ligger på 33*c under normal drift og hopper opp på 47-55*c etter ca 3-4timer doom3 spilling.. (kommer litt an på tempen i rommet da seff)

hadde hjulpet vist du hadde sakt kass cpu du har... Eg har 3000+ har den på 2.4 ghz, med syncroniser minne (ratio 1:1). usyncroniser hadde eg den oppe i 2.6, det var ikke heilt stabilt da..

Jeg har 3000+ (står i signaturen min), Har du ana/ekstra kjøling? har volten på cpu@ 1.6 og rammen @2.8 trenger jeg mer?

Har ein meget god kjøler, ka er det du har da boxed ?

Du skal lett kunne ha 2.5 v på ram 1.5 på cpu en, men du kan og ha litt meire min kjører på 1.9 på cpu og 2.8 på ram, har oc ein del @ 2.35 ghz på cpu og 235 på ram. Kjører dem syncronisert. Ka er tempen på pc en da +

Lenke til kommentar
Har ein meget god kjøler, ka er det du har da boxed ?

Du skal lett kunne ha 2.5 v på ram 1.5 på cpu en, men du kan og ha litt meire min kjører på 1.9 på cpu og 2.8 på ram, har oc ein del @ 2.35 ghz på cpu og 235 på ram. Kjører dem syncronisert. Ka er tempen på pc en da +

 

Tempen på pc'en min.. det har du jo allerede quotet men.. den er oppimot 57grader under fullt bruk (dvs spilling/benchmark)

og holder seg på 33-35 grader når den bare står på og spiller musikk/surfer/ser på film etc... har boxed kjøler ja.. skal bestillte 4 ekstra kabinett vifter, PCI vifte(for skjermkortet) og vurderer å kjøpe cpu kjørling også men er ikke sikker hva...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...