Gå til innhold

Erfaringer med NEC ND-3500 DVD±RW 16x Dual layer


enl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder ikke skrive alt på ny, så her er litt info som kan interessere dere (dog ikke alt som er relevant til spørsmålet):

 

Selv mener jeg det står mellom NEC ND3500A og BenQ DW1600A, har begge disse selv (+over 20 andre DVD-Brennere, men dette er de eneste 16x brennerene jeg har).

 

Her setter jeg NEC ND-3500AG og BenQ DW1600A opp mot hverandre, så kan du sammenligne litt selv.

 

BenQ DW1600A

Spesifikasjoner:

16x DVD+R (kommer 16x DVD-R med firmware oppgradering)

4x DVD+RW (kommer 4x DVD-RW med firmware oppgradering)

2.4x Double layer DVD+R brenning.

40x CD-Brenning

16x DVD lesing

48x CD-lesing

 

Pris: litt under 1200,- Kjøpes hvor? www.norwaydisc.no og www.mpx.no

 

Positivt:

Støtter bitsetting på DVD+R plater som gjør disse platene til de mest kompatible platene!!

MEGET god brennekvalitet.

MEGET god mediestøtte.

Mange 8x DVD+R plater virker på 12x eller 16x hastighet.

God leser.

 

Negativt:

Litt høyere pris.

Kun 2.4x DVD+R double layer brenning.

Kun 40x CD-R brenning

Firmware som støtter DVD-R/RW er ikke klar ennå (skal være klar før utgangen av August).

 

NEC ND-3500AG

Spesifikasjoner:

16x DVD+R/-R

4x DVD+RW/-RW

4x Double layer DVD+R brenning.

48x CD-Brenning

16x DVD lesing

48x CD-lesing

 

Pris: litt under 900,- Kjøpes hvor? www.pcutstyr.no og www.komplett.no + fler

 

Positivt:

God brennekvalitet.

God lesehastighet/kvalitet. (leser DVD-R og DVD+R på hele 16x!)

Pris!

48x CD-Brenning

4x Double layer DVD+R brenning.

 

Negativt:

Støtter IKKE bitsetting på DVD+R plater!!

Litt begrenset mediestøtte.

Brenner IKKE på 16x pr i dag!! (brenner opp til 14x - så slår den av hastigheten slik at den aldri når 16x).

Få/ingen platetyper som virker på 16x

Virker ikke med philips 16x DVD+R media  Dette er media som jeg fikk i begynnelsen av juni og burde sånn sett vært støttet for lenge siden!

Virker ikke med ritek Double layer DVD+R media - dette er media som har vært på markedet siden slutten av Juni i statene - skuffende da dette er 1 av 2 typer double layer plater som finnes på markedet (den andre typen er Verbatim/mitsubishi som virker).

 

Begge to er MEGET bra brennere (Plextor kan bare gå og legge seg ) og jeg kan anbefale begge, men min personlige favoritt for brenning er nok BenQ DW1600A, men for lesing er NEC ND-3500AG førstevalget! Obs på at BenQ DW1600A leveres i retail forpakning med brenneprogramvare og alt du trenger, mens NEC ND-3500AG kun selges i bulk (kun brenner - ingenting mer, ikke manual, ikke kabler - absolutt ingenting).

Lenke til kommentar
har det kommet 16X plater ennå da? :dontgetit:

tja Ritek har 16x på vei ut i butikkene. Verbatim 16x kommer snart. Philips 16x har jeg noen av og CMC og Prodisc 16x er under produskjon og kommer snart.

 

Men Taiyo Yuden produserte 8x DVD+R virker på 16x (vel - brenneren prøver ihvertfall - men når aldri mer enn 14x før den slår av på brennehastigheten.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...