Gå til innhold

Død fujitsu harddisk?


Anbefalte innlegg

Har en Fujitsu MPG3307AT. Den døde plutselig fra meg igår.

 

Men lurer på om det virkelig er hardware-kræsj. Fikk plutselige blåskjermer med feilmelding i win32k.sys. (Kjører win2k pro) .Klikka til og med i safe mode med networking.

Etter tre kræsj ble disken helt borte. Finner den ikke i bios, selv om jeg både kjenner og hører at den er i "live"

 

Noen tips om hva som er galt, og om noe eventuelt kan gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett tips. La disken være frakoblet ett døgn, gjerne ett kaldt sted. Om du alikevel ikke får kontakt med den, kan du legge den i frysen (ett tips jeg fikk fra leverandør), da er det enda større sjangs for at du får kontakt med den. Ikke koble den til rett fra frysen da får du bare vann i den og det er ikke noe greit.

 

Om du får kontakt, er det bare ta backup ASAP, også sjekker du disken med diagnoseverktøy fra Fujitsu (FJDT). Ikke kjør diagnoseverktøyet om du ikke har fått ut dataene, da slike verktøy kan gjøre vondt verre.

 

Har vært masse borti disse diskene, og de er ikke akkurat stabile. Denne serien har som sagt mase feil.

Lenke til kommentar
Ett tips. La disken være frakoblet ett døgn, gjerne ett kaldt sted. Om du alikevel ikke får kontakt med den, kan du legge den i frysen (ett tips jeg fikk fra leverandør), da er det enda større sjangs for at du får kontakt med den. Ikke koble den til rett fra frysen da får du bare vann i den og det er ikke noe greit.

 

Om du får kontakt, er det bare ta backup ASAP, også sjekker du disken med diagnoseverktøy fra Fujitsu (FJDT). Ikke kjør diagnoseverktøyet om du ikke har fått ut dataene, da slike verktøy kan gjøre vondt verre.

 

Har vært masse borti disse diskene, og de er ikke akkurat stabile. Denne serien har som sagt mase feil.

Har faktisk testet dette på en IBM disk, og det fungerer bra.

Kald disk, så får du sikkert kontakt med denne nok til å få ut data.

Ingen vits å prøve å kjøre noe diagnose på disken.

Få ut data for disken er nok ødelagt.

Lenke til kommentar

Ja, har muligheten til det. Men problemet ligger i at jeg ikke får kontakt med disken på noen som helst måte. Prøvd fryser-metoden nå, og det funket ikke:/

 

Skal la disken ligge noen dager og se da. Hadde faktisk dette problemet for et halvår siden, men da rettet det seg opp av seg selv. Trodde det var software-prob, så jeg dreit i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...