Gå til innhold

Trenger jeg ny ram?


per-fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjøp minnebrikker med lave timings (cl 2) for å utnytte den integrerte minnekontrolleren til CPU'en fullt ut, frekvens på minnne er ikke så farlig om du ikke skal klokke, så da burde jo PC2700 holde, men prøv noen PC3200 brikker som kan kjøre CL 2.

 

Btw; har samme brillesett som deg (MSI hk) og en 64 3000+ kombinert med 2x256 MB GeiL 3200 CL2 brikker. Merket stooor forskjell da jeg byttet fra mine to gamle Acer 512mb ddr CL 3 brikker.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
kjøp minnebrikker med lave timings (cl 2) for å utnytte den integrerte minnekontrolleren til CPU'en fullt ut, frekvens på minnne er ikke så farlig om du ikke skal klokke, så da burde jo PC2700 holde, men prøv noen PC3200 brikker som kan kjøre CL 2.

Siden AMD Athlon64 kjører på en HTT-frekvens på 200MHz så vil en minnebrikke på kun 166MHz (DDR333) gjøre at CPU og RAM må kjøre asynkront, noe som igjen fører til ganske redusert ytelse siden CPU'en hele tiden må vente på at RAM'en skal bli ferdig med å sende/motta alt, da hjelper det ikke mye med lave timings.

 

Crusial er gode og stabilee brikker, men PC2700 vil føre til rimelig nedsatt ytelse, derfor vil jeg anbefale deg å kjøpe ny (om du vil utnytte systemet fullt ut).

 

2x512 er å foretrekke siden du har s939 CPU, husk også minst PC3200, lave timings må bestemmes etter hvor mye lommeboken er tåler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...