Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hva holder sola på plass? Og hvorfor forsvinner ikke Saturn og Jupier ut i universet siden de er lengre unna og trekkes mindre mot sola enn jorda? Min logikk sier at jo lengre unna det er jo mindre må det være for at solas gravitasjonskraft skal klare og holde på den.

6594932[/snapback]

Sola går i bane rundt melkeveiens sentrum. Tipper saturn og jupiter har lang omløpstid dvs. at de bruker lang tid på å nå en runde rundt sola, slik at sentrifugalkreftene blir mindre

6595037[/snapback]

 

Hva er det i melkeveien, som gjør at det trekke til seg et solsystem ?...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva holder sola på plass? Og hvorfor forsvinner ikke Saturn og Jupier ut i universet siden de er lengre unna og trekkes mindre mot sola enn jorda? Min logikk sier at jo lengre unna det er jo mindre må det være for at solas gravitasjonskraft skal klare og holde på den.

6594932[/snapback]

Sola går i bane rundt melkeveiens sentrum. Tipper saturn og jupiter har lang omløpstid dvs. at de bruker lang tid på å nå en runde rundt sola, slik at sentrifugalkreftene blir mindre

6595037[/snapback]

 

Hva er det i melkeveien, som gjør at det trekke til seg et solsystem ?...

6595118[/snapback]

Noen digre stjerneskyer med massevis av gravitasjon tipper jeg

Lenke til kommentar
Ok tenkte på dette siden det ikke finnes tyngdekraft der oppe.

6597018[/snapback]

 

Men uten at jeg skal si noe sikkert, så vil du få et meget svakt barn.

 

De driver og trener en god del de astronautene når de er der oppe.

Grunnen er at du må være sterkere for å gå på jorda, enn på månen, da tipper jeg dersom musklene dine, og kroppen generelt, vokser med mye mindre gravitet rundt seg, så vil det bli svakere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ble/blir vel brukt til fly som må varme opp motorene eller noe slikt. Flyet kjører inn i gropa og ruser motorene, og gropa sørger for å holde lyden mest mulig borte fra omgivelsene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er aldri uthvilt når jeg våkner, uansett når jeg legger meg og står opp. Om jeg legger meg 21:00 og sover til 8:00 eller 12:00 er jeg fortsatt ikke uthvilt. Om jeg legger meg 03:00 og sover til 08:00 eller 12:00 er det akkurat likt. Hver morgen er jeg "våken" fra 7-8-tiden, snarere sagt en "hvilemodus" (slik som på datamaskinen, den er hverken på eller av). Jeg ligger bare der uten å få sove skikkelig, men er heller ikke helt våken. Dette kan til tider være irriterende, fordi jeg aldri føler meg uthvilt om morgenen. Tar vanligvis 1-3 timer før jeg er skikkelig våken, men er forstatt ikke pigg da. Finnes det noen kjerringråd? Hjelper ikke om det er sommer eller vinter, sover like dårlig enten det er kaldt eller varmt. Har også lystette rullegardiner, uten at det hjelper :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Trener du? Det kan ofte lønne seg å gjøre for å få sove bedre.
Trene? Hva er det?

Nei, jeg er ikke noe særlig aktiv, men har også problemer med å være aktiv pga. vond rygg og vonde ledd (og jeg er bare 18 men ryggen føles ut som den er 60).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvorfor er undersiden på skyene flat?
Er ikke flat den, har du noen ganger kjørt langt oppe i fjellet mens det er lavt skydekke? Da kan du se små skyer her og der, ganske stilig faktisk. Og da ser du også at skyene ikke er flate under, de er som bomullsdotter.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...