Øyvind h.l. Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Hei, har en 82 mod. 300d som trekker mot høyre når jeg bremser. Når jeg bråbremser er det kun høyre forhjul som låses. Det virket som om problemet oppsto etter en kraftig nedbremsing. Har luftet begge bremsene forran uten at dette har gjort noen serlig forbedring. Er det noen som vet hva dette kan skylles?
Opus Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Sjekk om stemplet(ene) i calippren på hjulet som låser seg, beveger seg fritt.
Øyvind h.l. Skrevet 22. august 2004 Forfatter Skrevet 22. august 2004 Hei. Jeg tror kalipperen på høgre side beveger seg fritt for jeg hører ingen subbing på skiven når jeg ikke bremser. Kaliperen på venstre side bremser og men ikke så mye som den andre.
moray Skrevet 22. august 2004 Skrevet 22. august 2004 Jeg har hatt dette problemet, og da har felgen blitt varm fordi bremsene "ligger på"..
eab Skrevet 22. august 2004 Skrevet 22. august 2004 hvis det kom etter en hard nedbremsing kan det være skiva som har blitt "herda/galsert" eller hva man kaller det. Altså at den har blitt så varm at bremseeffekten har minka. Skjedde på ene framhjulet mitt, bremsene lå innpå (pga glidestempel som satt dønn fast) og etterhvert gikk det varmt. Begynte å ryke og skiva ble blå. Da jeg ikke er helt inne på terminologien her er det litt vanskelig å forklare på fagspråk
Øyvind h.l. Skrevet 24. august 2004 Forfatter Skrevet 24. august 2004 Hei. Har no skiftet kaliper på venstre side, for det ene stempelet satt fast. bremsene har blitt bedre, men de trekke fortsatt mot høyre. Det virker som om de trekker beint under første del av nedbremsingen, men når jeg kommer ned i fart og skal avslutte nedbremsingen drar den mot høyre. Kan det være at høyre kaliper låser seg og ikke returnerer og derfor låser seg mot skiven? kan det være forstillingen som er skeiv og derfor bremser den skeivt?
skaumann Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 Det kan være foringene i forstillingen som er slitt, prøv å dytte forhjulene tilbake med beinet mens bilen står stille. Hvis du klarer å dytte forhjulene mye tilbake uten at resten av bilen beveger seg, kan du bytte foringene. Du kan også stå på siden av bilen og dytte forhjulene inn mot bilen på overkant av hjulet. Der skal heller ikke hjulet bevege seg for mye.
eab Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Det er ikke så enkelt som at veien heller mot høyre da? De fleste veiene er jo tross alt høyest på midten. Evt så er spissinga feil (men da ville du sannsynligvis merka det hele tiden). Skeivt slitte dekk er også en mulighet som er enkel å sjekke
Shotherra Skrevet 5. november 2004 Skrevet 5. november 2004 Ta av bremsene foran og rengjør der klossene glir. Rengjør også klossene der de er i kontakt i glidesporet.. Smør de opp og sett de sammen igjen...
blue_boy Skrevet 14. november 2004 Skrevet 14. november 2004 Jeg har hatt samme problem, og etter at jeg sjekket lufttrykke i dekkene foran viste det seg at høyre dekke (hvor det trakk) hadde forlite luft.
Zagato Skrevet 14. november 2004 Skrevet 14. november 2004 Det siste der er i grunnen det billigste å gjøre noe med og, men dessverre noe man ikkje tenker så mye på.
Luske_Ludvig Skrevet 14. november 2004 Skrevet 14. november 2004 Srut litt olje på skivene på den siden som bremser mest.
Zagato Skrevet 14. november 2004 Skrevet 14. november 2004 Med tanke på at forumet er under paraplyen til andre fora uten bilrelevans og det da sikkert detter innom personer uten grunnleggende kunnskap om bil så er det vel litt risky å poste oppfordringer som vil medføre livsfare viss dei blir fulgt.
Dan Stamnes Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Srut litt olje på skivene på den siden som bremser mest. dette skal man ikke gjøre! olje på deler som skal stoppe bilen er farlig! og du vil miste stor bremsekraft! beste måtte være og bruke sandpapir på klossene for å få av glaseringa
Shotherra Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Srut litt olje på skivene på den siden som bremser mest. Ta og gjør det selv så ser du konsenkvensene når du skal bråbremse og fyker rett fram....! ALDRI oppfordre folk til å gjøre noe du har hørt eller lest. Be et verksted fikse de isåfall..
moray Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Srut litt olje på skivene på den siden som bremser mest. Er det en dårlig spøk, eller uvitenhet... Livsfarlig er det i hvert fall.
ED209 Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Med 82 mod 300D regner jeg kanskje med at det her er snakk om mercedes?? Solgte nettopp min 300TD som jeg hadde samme problemet på, dær viste det seg at oppe på bære armen (eller hva det nå heter) er det to foringer/gummiputer på hvert forhjul. Hvis disse er slitt vil hjulet bli dratt bakover slik at hjulene "skrever" ut til siden. Dette kan virke som om bilen bremser skjevt. Kjørte på et verksted som tok en kjapp forstillings sjekk med å gå over alle foringer og ledd, kostet meg 75 kr hos en som er mercedes mekaniker på Moen, Olsborg i Troms. Det kaller jeg billig, hehe.
Opus Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Srut litt olje på skivene på den siden som bremser mest. Er dette ment som spøk, misliker jeg det sterkt. Er det uvitenhet, la være å poste. Dette er et support-forum, og å forvente at alle som poster under bil-motor er bilkyndige er riv ruskende galt, det er derfor mange poster her, nettopp fordi de ikke er bilmekanikere. Hvis trådstarter hadde fulgt dette rådet kunne det fått fatale konsekvenser for han/hun selv, passasjerer og kanskje andre trafikanter. Brukere som poster slike morsomheter, spesiellt vedrørende ting som angår trafikksikkerhet, f.eks. bremser, hjuloppheng ol. vil bli hardt straffet ved kraftig advarselsøkning eventuellt ban heretter. Dette til info. Admin.
Leffy Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Hadde akkurat det samme problemet på min 81 Rekord på venstre side. Da du bremset gikk bilen mot venstre. Det var stemplene mine.
Dan Stamnes Skrevet 17. november 2004 Skrevet 17. november 2004 folk slkulle hatt en tupp i ræva! foreslå noe slik som olje/fett på bremser da gitt! som ludvig sier det: det er farli det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå