IRRupt Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Det er lenge siden jeg var oppdatert på hva som duger når det gjelder skjermkort. Så jeg trenger litt hjelp.. Leter etter et kort som har veldig gode egenskaper når det gjelder TV-out, da jeg ofte ser en del filmer gjennom DVD-rommen på PC'n til TV. Har til nå brukt en laptop (HP) som har et ATI Mobility (M6?) og det produsere utmerket bildekvalitet. Fins det noe tilnærmet i kvalitet som er beregnet til en stasjonær PC? Bare som opplysning; bruker ikke PC'n til spill, kun filmer pluss litt videoredigering. Så hva anbefaler dere?
Luske_Ludvig Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Hvis du ikke skal spille, duger dette kortet. Det duger fint til film og redigering.
mX mann Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 Jeg ville ha satset på dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=117572&cks=PRL
IRRupt Skrevet 21. august 2004 Forfatter Skrevet 21. august 2004 Jeg ville ha satset på dette: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=117572&cks=PRL Likte at den har støtte for 2 skjermer. Takker for tipset!
ATWindsor Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 (endret) Min erfaring er at hverken ATI eller nvidia har kongekvalitet på tv-ut, men nvidia er i mine øyne bedre på det. AtW Endret 21. august 2004 av ATWindsor
siDDis Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 ati har alltid vore billlarder av generasjoner forann nvidia på tv-ut matrox skal visstnok vera bra og, men funker ikkje i bios/dos som ati sitt gjør
Luske_Ludvig Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 (endret) Link til tvtool? Edit:google og tvtool, hehe. Edit2: Dette programmet virker lovendes... F1 for TV modus og F2 for vanlig.... Endret 21. august 2004 av Luske_Ludvig
ATWindsor Skrevet 21. august 2004 Skrevet 21. august 2004 ati har alltid vore billlarder av generasjoner forann nvidia på tv-ut matrox skal visstnok vera bra og, men funker ikkje i bios/dos som ati sitt gjør Hvor får du en så bastant påstand fra? Det er en utbredt myte at ATI er "mye bedre" på både 2d-kvalitet og tv-ut, men det stemmer ikke i dag, selv om det kanskje stemte for 4-5 år siden. AtW
magnusr Skrevet 22. august 2004 Skrevet 22. august 2004 matrox skal visttnok være bra? lol. Matrox grisebanker alle på tv ut. ati sitter ikke igjen i trusa engang. Plugg i matrox kortet start media player og vips du får et bilde på tven uten ekstra kanter som en skulle tro var sendt fra en stand alone spiller. Ikke så lenge siden sist jeg testa dette selv på ati. Har selv ati og bruker dvi ut til min prosjektor. Meget bra resultat hehe... Matrox har jeg i lange tider før jeg fikk prosjektor i fjor brukt til output til mine wide screen tv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå