Gå til innhold

Valg av ny LCD skjerm


klb

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en LCD skjerm nå, men hvilken som er best til mitt bruk er jeg litt usikker på.

 

Spiller en del så skjermen skal max ha 16 ms, og skal ha en 17" skjerm. Trenger vel egentlig ikke mer enn 1280 x 1024 som høyeste oppløsning heller.. (Eller?)

 

Jeg har sett litt på et par modeller, men trenger litt feedback på dette.. :)

Har ikke tenkt til å legge mer enn max 4000 på bordet heller..

 

Samsung SyncMaster 710N

BlackView M171

LG Flatron L1710B

 

Kom gjerne med andre forslag også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan starte med å si at BlackView skjermen kan du kaste i søpla. Adapteret som følger med er noe shit, altså strømadapter, menyene er uklare, og den suger tiul de grader i spill. Den henger dårlig med, og takler det meste dårlig..

Når det gjelder Samsung 710N, har jeg kun gode erfaringer, har den selv, og er knallhappy! Henger ikke etter i noe, og har SVÆRT gode specs, det kan du lese på komplett sine specs sider til skjermen. Spiller mye CS, og den henger ikke etter overhodet. Omtrent like godt bilde med VGA inngang (D-SUB), som Nec 1760NX med DVI..

Det sier litt, altså, 600:1 og 300cd/m2. Det at er det 16ms responstid, stemmer nok faktisk.. Superskjerm! :D

Klarer ikke anbefale deg noen andre til samme prisen. Du får i alle fall det du betaler for, og mer! ;)

Lenke til kommentar

Tok en titt på Nec 1760NX. Den var vel litt i dyreste laget for meg, men hvis den er klart best i denne prisklassen er det vel mulig å bla opp litt mer :cool:

 

Hva er det egentlig som gjør denne til en mye bedre skjerm enn f. eks samsungen som kan forsvare forskjellen i pris. :hmm:

Lenke til kommentar
Ligger en Phillips 190S5CS på posten til meg, skikkelig spent, ble anbefalt av en kis på forumet her ... skryt på en test her også .... som sagt ... *krible* + billig (eller 5000 ekke billigt da... men you know)

 

Vel, ligger ca 1000 kroner over det jeg egentlig max hadde tenkt å gi. Egentlig ser jeg ikke de store forskjellene mellom Samsungen, og den Phillips'en. Derfor kan jeg heller ikke her fatte prisforskjellen..

 

Det må da være noe forskjellig, tviler på man betaler 1000 kroner mer for å la det stå "Phillips" forran? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Blackviewn bør du ikkje tenke på ein gong, det gjennomskinnet den produserer kan du bruke som kjørelys på ein bil!

1710B trur eg er eit ok valg (dog eg var ikkje heilt fornøyd med 1710B)

710N skal vel ikkje vere noko særleg dårligare skjerm en 710T(dog med utaket av DVI)

trur eg ville ha falt på samsungen.

 

mvh

Jan Eirik

Lenke til kommentar
tja, nå er jo den samsungen 17 tommer, har sikkert noe med det å gjøre. 19" samsung er jo litt dyr da.

 

Haha, dumme meg. Så ikke at det stod at det var 19" i går kveld :whistle:

Da er vel i grunn prisforskjellen grei vil jeg tro.

 

Jeg tror nok jeg går for den Samsung'en. Har hørt så mye bra om den..

Lenke til kommentar
Kan Samsung 710N kobles til det gamle skjermkortet mitt (nVidia TNT 16 MB)?

Sålenge skjermkortet har VGA port, eller D-Sub da, eventuelt DVI, med DVI til VGA overgang ;)

 

Og til Josten: Vil tro Samsung Syncmaster 710N er bedre, til tross for at den ikke har DVI. Knallskarpt bilde i alle fall! ;)

Har den selv, og funker like fint til spill som alt annet.. Ikke mulig å spore etterslep.. :thumbup:

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Når det gjelder valg blant de tre skjermene som er listet opp i første innlegg må jeg si meg enig med de andre som anbefaler Samsungen.

 

Personlig mener jeg DVI er verdt pengene, men er du vant til CRT så vil CLD-en fortsatt være så mye bedre. Har du ikke DVI ut på skjermkortet heller så er jo vitsen borte :)

 

Ser du har lagt deg i et lavt prissjikte, og da tror jeg faktisk 710N er en av de bedre skjermene du finnner, i alle fall av de jeg har sett (og det begynner å bli en del).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...