Gå til innhold

Fargete polygoner i 3d spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort problem med pc'n min.

Når jeg starter noe som krever 3d blir skjermed dekket til av fargete polygoner.

Jeg har oppdatert driverne til kortet mitt, men det hjelper ikke...

Har Nvidia GeForce FX 5700

AMD Athlon 64 prosessor 3000+ 2GHz

512 MB RAM

Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fenomenet kaller man som oftest for 'artifacts'. De kommer også ofte opp i sammenheng med overklokking, så om du har drevet med det så er det nok lurt å klokke ned. Om ikke så er det nok skjermkortet som kanskje har fått litt for mye av det gode, og du kan eventuelt prøve å klokke det ned noen Mhz for å se om det hjelper. Om det ikke skulle hjelpe så er jeg ikke sikker.

Skrevet

Når jeg går inn på Skjerm-innstillinger-avansert-feilsøking og skrur ned maskinvareakslerasjon til 2. hakk forsvinner de, men da kan jeg ikke spille.

Ellers er de over hele skjermen hele tiden hele dagen.. Selv om jeg ikke spiller...

Hva skjer??? :(

Skrevet

Det kan være et tegn på at kortet ditt er en smule varmt. I allefall hvis det kommer etter du har spilt/brukt pcen en stund. Men det høres litt merkelig ut når du sier at det er der HELE tiden. Da er det ikke sikkert det har noe med varmen å gjøre i det hele tatt. Men et skjermkort har ikke vondt av å bli kaldere uansett, så en ny gpu-kjøler og medfølgende minnekjølere er ikke til å fnyse av.

Du bør også prøve å google "fx5700 + artefacts" eller noe i den dur. Kanskje du finner noen som har hatt samme problemet, og kanskje løsningen i samme slengen.

GL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...