akselkvit Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Har et stort problem med pc'n min. Når jeg starter noe som krever 3d blir skjermed dekket til av fargete polygoner. Jeg har oppdatert driverne til kortet mitt, men det hjelper ikke... Har Nvidia GeForce FX 5700 AMD Athlon 64 prosessor 3000+ 2GHz 512 MB RAM Kan noen hjelpe meg?
Rafael Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Det fenomenet kaller man som oftest for 'artifacts'. De kommer også ofte opp i sammenheng med overklokking, så om du har drevet med det så er det nok lurt å klokke ned. Om ikke så er det nok skjermkortet som kanskje har fått litt for mye av det gode, og du kan eventuelt prøve å klokke det ned noen Mhz for å se om det hjelper. Om det ikke skulle hjelpe så er jeg ikke sikker.
akselkvit Skrevet 20. august 2004 Forfatter Skrevet 20. august 2004 Jeg har ikke overklokka noenting, fordi jeg ikke har peiling på overklokking... Hvordan setter man ned mhz'n da?
akselkvit Skrevet 20. august 2004 Forfatter Skrevet 20. august 2004 Når jeg går inn på Skjerm-innstillinger-avansert-feilsøking og skrur ned maskinvareakslerasjon til 2. hakk forsvinner de, men da kan jeg ikke spille. Ellers er de over hele skjermen hele tiden hele dagen.. Selv om jeg ikke spiller... Hva skjer???
000111222 Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Kan jo vere skjermen kanskje, ikkje veit eg.
slash Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Det kan være et tegn på at kortet ditt er en smule varmt. I allefall hvis det kommer etter du har spilt/brukt pcen en stund. Men det høres litt merkelig ut når du sier at det er der HELE tiden. Da er det ikke sikkert det har noe med varmen å gjøre i det hele tatt. Men et skjermkort har ikke vondt av å bli kaldere uansett, så en ny gpu-kjøler og medfølgende minnekjølere er ikke til å fnyse av. Du bør også prøve å google "fx5700 + artefacts" eller noe i den dur. Kanskje du finner noen som har hatt samme problemet, og kanskje løsningen i samme slengen. GL!
MrLee Skrevet 22. august 2004 Skrevet 22. august 2004 rafael: faktisk kan man si og skrive begge deler...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå