Gå til innhold

Doom3 Ultra High m/9600 256mb!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

forstår ikke hvordan dere kan si at 20-22 fps er spillbart i skytespill.får ca 40 fps med mitt kort men synes det er litt lite.fps detter jo fort ned når det hender mye på skjermen.

 

med at 9600 kort ville jeg ikke ha kjørt mere enn 600x800 og medium.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Jeg blir helt overgitt når jeg hører folk tro at det går helt glatt med 9600 kort å Ultra High i Doom3. Jeg anbefaler alle som mener dette å kjøre timedemo'en å vise oss hva dere får. Har ingen tro på at det er noen med 9600 kort å over 40FPS i Ultra High (alt under 1024x768 teller selvsagt ikke)

 

Timdemoen kjøres slik:

 

Trykk <Alt Gr> og | knappen, for og ta ned konsollet

Skriv der etter Timedemo demo1.demo

Kjør testen 2 ganger etterhverandre får du best resultat

 

Tror dere kommer til å bli skuffet når dere ser hvor lite Frames dere egentlig har

Lenke til kommentar

Jeg blir så eitrende forbannet når jeg leser slike tråder. Folk slenger ut om hvor mange FPS de har, og at spill går "glatt" på høye setting osv.

 

Det folk legger til grunn er skjermkort, spill innstillinger, av og til oppløsning, men aldri og jeg understreker aldri driver innstillinger. Hvorfor?

 

Nå kjørte jeg akkurat timedemoen med 1024x768 oppløsning og Ultra High settings.

 

Resultat med forskjellige driver innstillinger:

 

Ytelse: 38.9

Balanse: 23.6

Kvalitet:: 16.3

 

Specs er i profilen

 

Det er derfor totalt misvisende å snakke om ytelse i spill uten å ta med driver innstillinger. Driver innstillingene vil overstyre game settings og gi resultater som ikke er riktige.

 

Med driverne satt til ytelse så kan jeg fint spille Doom3 på Ultra High i 1024x768, men det betyr ikke at spillet ser bra ut. Det tar seg mye bedre ut på medium med driverne satt til balanse (eller egendefinert midt i mellom :p) enn det gjør på ultra high med driverne satt til ytelse.

 

Tråder om FPS er derfor totalt avsporet før de i det heletatt er skrevet fordi folk unnlater å nevne den ene tingen som påvirker ytelsen mere enn noe annet, nemlig driver innstillinger

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

ok... kanskje du kan kjøre doom3 i ultra med 9600 men det betyr ikke at grafikken er bra... det er bra da men ikke så bra som med high end cards...

ta og finn ut fps'n din... ved å trykke Ctrl+Alt+den knappen under esc.... da kommer opp konsolen, skriv følgende: com_showfps 1

ta og informer oss om hvilken fps du har.... 50-60... det vil jeg se....

Lenke til kommentar
Jeg går utifra at sånn ca. alle som poster her har driverene satt til "balanced".

"Assumtion is the mother of all f*ckups" :)

 

Men siden folk ikke nevner det hvordan kan man vite hvilke innstillinger de kjører med?

 

Hvor mange tråder om FPS har man ikke sett der folk slenger ut kjempe høye FPS, mens andre igjen har mye lavere selv med samme hardware? Tråder som dreier seg om ytelse i diverse spill er like troverdige som påske utgaven av Se&Hør. De er faktisk så på tryne at det minner mere om gamle fiske historier enn seriøse hardware/spill tråder :)

Lenke til kommentar

han hadde ca 20 fps på time demo.

 

Eg overlever fint med 20 fps, og føler det er heilt spelbart i single player. I multiplayer er det noko anna.

 

C4STOR: at du blir forbanna når folk lager sanne threads forteller litt om deg.

 

EDIT: nye korta har fleire features og dermed blir det meir jobbing for skjermkortet og resten av systemet.

 

Som en av folka som står bak doom 3 sa noke slikt: FPS har mindre å sei, der kvaliteten er svært viktig for å få ein god speleinnlevelse.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
han hadde ca 20 fps på time demo.

 

Eg overlever fint med 20 fps, og føler det er heilt spelbart i single player. I multiplayer er det noko anna.

 

C4STOR: at du blir forbanna når folk lager sanne threads forteller litt om deg.

Fint at du støtter mine utsagn med å bringe med deg "ca 20 fps" og ikke noe mere. :)

Lenke til kommentar
han hadde ca 20 fps på time demo.

 

Eg overlever fint med 20 fps, og føler det er heilt spelbart i single player. I multiplayer er det noko anna.

 

C4STOR: at du blir forbanna når folk lager sanne threads forteller litt om deg.

Fint at du støtter mine utsagn med å bringe med deg "ca 20 fps" og ikke noe mere. :)

quoter "pedersen":

 

okei, har kjørt den to ganger og følgende resultater_

 

1 gang: 21,6

2 gang: 22,7

 

var litt mindre en jeg hadde tenkt, men vaar faktiskt ganske bra i Ultra High da!

 

---

 

trudde du faktisk hadde lest igjøna threaden eg..

Lenke til kommentar
han hadde ca 20 fps på time demo.

 

Eg overlever fint med 20 fps, og føler det er heilt spelbart i single player. I multiplayer er det noko anna.

 

C4STOR: at du blir forbanna når folk lager sanne threads forteller litt om deg.

Fint at du støtter mine utsagn med å bringe med deg "ca 20 fps" og ikke noe mere. :)

quoter "pedersen":

 

okei, har kjørt den to ganger og følgende resultater_

 

1 gang: 21,6

2 gang: 22,7

 

var litt mindre en jeg hadde tenkt, men vaar faktiskt ganske bra i Ultra High da!

 

---

 

trudde du faktisk hadde lest igjøna threaden eg..

Har lest hele treaden. :)

 

Nevner han driver innstillinger? Nei.

 

Har du sett de resultatene jeg posta på Ultra high?

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
forstår ikke hvordan dere kan si at 20-22 fps er spillbart i skytespill.får ca 40 fps med mitt kort men synes det er litt lite.fps detter jo fort ned når det hender mye på skjermen.

 

Doom3 er ganske slow paced for et skyte spill å være. 20FPS her føles mye glattere enn f.eks 20fps i FarCry. Det kan også være at minimum frameraten er høyere/færre drops enn hos fleste andre spill. John Carmack magic? ;)

Lenke til kommentar

"-Eg overlever fint med 20 fps "skriver Ashtray

Jeg er DRITTlei av å lese om folk(gjelder ikke bare AskebegeR) som spiller

D3 på ultra high,som syns det går glatt.På siste generasjons skjermkort går det til NØD an.Hvorfor får man store advarsler at 500Mb er minimum krav på skjermkortet ,når man setter på ultra high?

Hvis du føler/syns det går glatt på ultra med mindre enn siste generasjons hi-end skjermkort,lurer du kun deg selv!

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Får 37 FPS med mitt 9700pro på 1024x768 high (med 2x AA) i timedemoen.

Driverne satt til balanced. Får ikke så mye bedre FPS ved å sette ned til 800x600, kryper såvidt over 40. Men ved å disable shadows får jeg over 50 i 1024x768 high, og rundt 30 i ultra high. Det er likevel ikke spillbart på ultra high da jeg har altfor lite skjermkortminne, hakker som fy når den laster nye teksturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...