Gå til innhold

Linux og windows hva er forskjell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg har ikke brukt linux så lenge for det blir nesten omtrent som å sette seg foran en pc for første gang og ikke skjønne en dritt !

 

Jeg liker Windows pga filsystemet ! (eller hva det heter)

 

:w00t:

Hæ?

filsystemet i Windows?

 

Hva søren er så bra med det? syns det er alt for dårlig, jeg

Lenke til kommentar
EDIT: Største fordelen med Linux er vel at alt er gratis  :D

Windows og alle programmene har vel vært gratis for veldig mange av brukerne (de fleste kunne ikke brydd seg mindre om det var lovlig eller ikke). Så gratis-argumentet holder dårlig.

 

Det beste med Linux og de fleste programmene man bruker under Linux, er at programvaren er fri, som i frihet. Det er noe som får store (og svært, svært kule) konsekvenser for både brukere og utviklere over hele verden, uavhengig om man er rik eller fattig, og det er noe Windows og de fleste programmene der ikke klarer.

 

Dessverre bryr mange seg lite om programvarefrihet, og tar alle de svært, svært kule konsekvensene for gitt. :(

Lenke til kommentar
Det beste med Linux og de fleste programmene man bruker under Linux, er at programvaren er fri, som i frihet. Det er noe som får store (og svært, svært kule) konsekvenser for både brukere og utviklere over hele verden, uavhengig om man er rik eller fattig, og det er noe Windows og de fleste programmene der ikke klarer.

 

Dessverre bryr mange seg lite om programvarefrihet, og tar alle de svært, svært kule konsekvensene for gitt. :(

word! (uttrykket, ikke programmet)

 

denne ideen om fri programvare tror jeg flyr rakt over hodet på de fleste windowsbrukere... de har fått med seg at det ikke koster penger, men vet sjelden noe mer enn det...

 

les denne vitsen for å se forskjellen mellom operativsystemene. Synes den passet godt i denne tråden....

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke noe bra med linux med mindre man vet alt om det ! Og det burde være unødvendig å måtte kunne så mye bare for å bruke en pc ! Windows slår Linux alle veier untatt når det gjelder sikkerhet ! Mer er det ikke å si om Linux, eller hva ? Hvis det er det så kom med det her og nå ! Det hjelper ikke å skrive masse piss som man finner på google !

Lenke til kommentar
Ja, det er ikke noe bra med linux med mindre man vet alt om det ! Og det burde være unødvendig å måtte kunne så mye bare for å bruke en pc ! Windows slår Linux alle veier untatt når det gjelder sikkerhet ! Mer er det ikke å si om Linux, eller hva ? Hvis det er det så kom med det her og nå ! Det hjelper ikke å skrive masse piss som man finner på google !

Og sikkerhet er det ingen som behøver å kunne noe om.....

 

Man er juridisk ansvarlig for sikkerheten på sin egen PC, så om noe går galt, så kan man gå rett i fengsel.

 

 

Er akkurat det samme som at "ingen behøver å kunne veitrafikkloven, om man kjører litt for fort så samme det, er jo ingen som blir skadd av det....."

Lenke til kommentar

Ja bortsett fra at det er ikke noen bil man kjører men en metall kasse med en dings og en boms som man kan trykke og se på med en liten kasse med en kule i som man beveger på. Man sitter altså fredelig og varm inne i sin egen stue og koser seg foran en pc på hardware.no ! Dette er ingen livsfare for andre ! Tåpelig å nevne det der... :roll:

Lenke til kommentar

Hva er forskjell på linux og windows:

 

Linux:

 

Bra sikkerhet !

Oppskrytt OS ! (alle skal ha det bare fordi 1337 hackerne har det)

Dårlig brukervenlighet !

 

Windows:

 

Dårlig sikkerhet !

Nedskrytt OS ! (alle skal kvitte seg med det fordi 1337 hackerne hater det (ofte uten grunn))

Bra brukervennlighet !

Lenke til kommentar

Typisk svar fra en som ikke har peiling, eller har prøvd å installere slackware en gang.

 

 

1) at du har alt grafisk betyr ikke at det er brukervennlig. Ofte får man ikke opp options som er ganske basic egentlig og må inn i registeret for å redigere (tror det var Windows 2000 som jeg måtte inn i registeret for å disable autoplay på en maskin.....)

 

2) "1337"-folket bruker Linux fordi det gir mer valgfrihet til å faktisk gjøre det de vil, og ikke det Microsoft vil at dem skal gjøre. Det er MER BRUKERVENNLIG FOR DEM.

Lenke til kommentar
Typisk svar fra en som ikke har peiling, eller har prøvd å installere slackware en gang.

 

 

1) at du har alt grafisk betyr ikke at det er brukervennlig. Ofte får man ikke opp options som er ganske basic egentlig og må inn i registeret for å redigere (tror det var Windows 2000 som jeg måtte inn i registeret for å disable autoplay på en maskin.....)

 

2) "1337"-folket bruker Linux fordi det gir mer valgfrihet til å faktisk gjøre det de vil, og ikke det Microsoft vil at dem skal gjøre. Det er MER BRUKERVENNLIG FOR DEM.

Typisk idioti fra en haXXooorr LE333t.

Lenke til kommentar
Hva er forskjell på linux og windows:

 

Linux:

 

Bra sikkerhet !

Oppskrytt OS ! (alle skal ha det bare fordi 1337 hackerne har det)

Dårlig brukervenlighet !

 

Windows:

 

Dårlig sikkerhet !

Nedskrytt OS ! (alle skal kvitte seg med det fordi 1337 hackerne hater det (ofte uten grunn))

Bra brukervennlighet !

Så da kan du velge da, for noe særlig mer forskjell er det egentlig ikke.

Jeg har ikke noe spesielt peil på pc, er en helt vanlig pc bruker og det tror jeg du, trådstarter også er. Jeg syns du skal holde deg til windows og heller prøve ut andre windows versjoner.

 

Linux er for vansklig for meg iallefall. hadde jeg satt meg ned for å virkelig lære det så hadde det ikke blitt noe problem, men det gidder jeg ikke.

 

Dessuten oppfyller ikke Linux mine krav til programmer selvom det finnes Wine.

 

Skal du bare spille så er linux hvartfal ikke noe å satse på.

 

Linux er vel heller for de som programmerer, men glem ikke at man like fint kan programmere i windows !

Lenke til kommentar

Det er heller ikke linux sin feil at få spill funker der.

Det er spillutviklerne som utvikler for folkemassen, som hovedsaklig befinner seg på windows, begynner folk å trekke til linux følger spillutviklerne etter.

Se for eksempel på Doom 3, den finnes i både linux og windows versjon.

 

Forresten kan du ikke komme å si "brukervennlig" for det er mange forskjellige brukere, derfor finnes det også flere distribusjoner å velge i; ferdige pakkedistribusjoner som gjør alt for deg er enklere for en nybegynner enn windows, og linux from scratch er vennlig for de som vil designe sitt system fra bunnen av.

 

Om du hadde startet din pc erfaring med en enkel linuxinstallasjon, og brukt det en stund, så hadde du syntes windows hadde vært mye vanskeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...