Gå til innhold

Far cry grafikk problemer


Anbefalte innlegg

Sitter ganske mye i klistre her. Har skaffet meg Far Cry, fikk det anbefalt av en venn av meg, han hadde det, fikk se det, kjøpte det, rett frem. Nå kan jeg ikke spillet det, grrrrrrr.

 

Når spillet er ferdig loaded får jeg opp kompasset og de 3 barene nederst i høyre hjørne. Jeg kan skimte små konturer på skjermen, men bortsett fra de tingene som jeg kan se, kompass og de 3 barene, er resten blått.

 

Fikk tipsa at det kunne være Direct 3D som fuska, så jeg skulle endre det, over til OpenGL, men neida, ting skal ikke vær lett, kan nemlig ikke velge noe annet, har bare Direct 3D (rart da jeg spiller med OpenGL på CS)

 

Så nå henvender jeg meg til dere, mitt siste håp, er det noen der som kanskje kan hjelpe en stakkars nordlending med et slikt problem? Har innmari lyst å spille det men når jeg ikke ser en dritt så hva hjelper det. :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laster ned Nvidia driverne nå, men gidder ikke å laste ned patchen, den er for stor for meg.

 

Har heller ikke posta på Far cry forume fordi jeg gidder ikke poste over hele nette for noen svar, håper på svar her :D

 

Har vel god nok PC skulle jeg tro:

 

Prosessor: Intel pentium 4 2,8 Ggz HT

RAM. 512 MB

Skjermkort: Nvidia Geforce FX 5600 256 MB skjerm minne

 

Problemet er, jeg finner ikke OpenGL i Far cry configen, bare Direct 3D, hm, rare saker :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet ikke om dette hjelper, men sier det allikevel. Min bror spiller farcry på en gf fx5200ultra. Det funket helt perfekt, helt til han oppdaterte skjermkortdriverne. (Jeg TROR det var da det skjedde.) Da ble alt blått, akkurat som trådstarter beskrev.

 

Jeg vet at han hadde blitt takknemlig om noen hadde kommet med en løsning.

 

//edit: typo

Endret av slash
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Okay, kjøpte Farcry igår. Jeg har amd xp1900+ med 512 ram og et nytt geforce 6800 gt 256 mb ram. Win98.

 

Her er problemet: Teksturene er helt ødelagt, svart og flimrete i feil farger etc...Jeg har prøvd følgende: Først prøvde jeg patch 1.1, samme faaan. Så patch 1.2, enda verre! Så prøvde jeg to eldre drivere til kortet mitt, samme resultat. Har prøvd alt, også reinstall Directx etc...Men spillet er umulig å spille.

 

Mye mulig at det er win98. På den annen side har jeg masse nye spill som går fantastisk, (som doom3, det gikk super-raskt på win98 med etpar tweaks selv om det ikke er støttet) i tillegg kan jeg spille _alle_ de gamle. Jeg har massevis av nye spill.

 

Det er bare Far Cry som er ødelagt. Surfet rundt etpar timer men fant ingen løsninger. Jeg skaffer meg win xp på den nye dataen, men det blir ikke før neste år. Men Farcry er støtter jo win98. Så dermed har jeg gitt opp, med mindre noen av dere har en løsning. :blush:

Lenke til kommentar

Fikset dette... Okay, her er hva jeg har gjort:

Oppdaterte directx 9.0b (som fulgte med spillet) til ver.9.0c . Altså fra b til c... Installerte så spillet på nytt. Versjon 1 var feilfri, men så dårlig ut, spesielt vannet var elendig. Patched så til ver. 1.1, og alt så supert ut, flotte skygger, deilig vann.

 

Prøvde deretter 1.2 patchen, men da gikk det i dass igjen. Et direct X komponent (fxc.exe) kunne ikke rendre Pixel shaderene riktig, så alt ble flimmer og kaos.

 

Så dermed måtte jeg re-installere og patche til versjon 1.1, og det er det jeg spiller med nå, og alt er supert. Utrolig mye rot med dette spillet, men det ser kjekt ut. Nå er det på tide å spille litt!

 

:dribble:

Endret av Fløtepudding
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...