Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

<FORTSETTER FRA FORRIGE SIDE

 

For å unngå forvirring kan jeg nevne at DVD-distributøren her har vært så elskverdige og crope bilde fra dens originale aspect ratio på 1,85:1 for at den skal passe fjernsynskjermer på 1,33:1. Jeg pleier vanligvis å sky slike utgivelser som pesten, men ved dette innkjøpet skjedde det en sjelden glipp.

 

Flere bilder, samme film.

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-67022400-1313240492_thumb.jpg

 

post-93527-0-99238900-1313240511_thumb.jpg

 

post-93527-0-52839000-1313240532_thumb.jpg

 

post-93527-0-71014000-1313240552_thumb.jpg

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvor ny en film må være for deg Saw- for at den ikke skal kalles gammeldags. Men filmer fra årstallet denne filmen er ifra, er ikke filmer jeg personlig ser på som veldig gammeldagse.

Men i denne bilde-quiz tråden har vi ingen begrensninger angående hva slags filmer som kan brukes. Jeg vil ikke kalle det en tråde for spesielt interesserte, en står helt fritt til å poste bilder fra hvilken film som helst. Så da er det bare for deg å snappe opp quiz-master rollen, og poste filmer fra det produksjonsåret du selv ønsker.

 

Som et hint til filmens produksjonsår, kan jeg nevne at tier- og ener-plassen i filmens produksjonsår, tilsvarer tier- og ener-plassen i filmens spilletid i minutter.

Så da er det bare og gjette ivei på produksjonsår og spilletid, såvel som produksjonsland, og selvfølgelig filmens tittel. Let the games begin.

 

Det kan ha vært vanskelig og plukke opp sarkasmen i stemmen min istad, da jeg kalte filmen et mesterverk, denne filmen er faktisk ganske veldig dårlig.

Grunnen til at jeg kjøpte filmen var pga. den kvinnelige hovedrolleinnehaveren. Scenen tidlig i filmen, som bildet i forrige post, med piken i silketopp og blondetruser, er hentet ifra, ga meg relativt store forventninger til filmen. Men scenen ble desvere stående gjennom hele filmens spilletid, som den soleklart beste scenen.

 

Nok skriblerier, her kommer flere bilder.

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-56198200-1313249817_thumb.jpg

 

post-93527-0-04484300-1313249861_thumb.jpg

 

post-93527-0-84803500-1313249877_thumb.jpg

 

post-93527-0-08807500-1313249893_thumb.jpg

 

Edit: Skrev om en setning.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Som et hint til filmens produksjonsår, kan jeg nevne at tier- og ener-plassen i filmens produksjonsår, tilsvarer tier- og ener-plassen i filmens spilletid i minutter.

Filmen er ikke en kortfilm, noe som da også vil si at den er produsert etter krigen. Noen nærmere?

 

Er det forresten noen som kjenner igjen vår blonde hovedrolleinnehaver? Henne har dere vel blant annet tidligere sett som sexy 80-talls vampiresse, har dere ikke?

 

Noen flere bilder av henne hjelper sikkert på hukommelsen.

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-63105700-1313269385_thumb.jpg

 

post-93527-0-84756300-1313269406_thumb.jpg

 

post-93527-0-67834700-1313269425_thumb.jpg

 

post-93527-0-23003500-1313269459_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ingen som har sett henne før?

Hun debuterte i en kjent film basert på et legendarisk rock-album.

 

Jeg kan ikke si jeg er storveis imponert over engasjementet. Vekker det litt interesse om jeg sier at filmen er engelskspråklig? Jeg kan også fortelle at denne filmen, i likhet med filmen der blondinen spilte vampyrjente, var produsert på det glade 80-tall.

 

Jeg kan jo gi dere noen flere bilder av slemmingen i filmen. Og han, han er ikke like snill som han ser ut, for å si det sånn.

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-68818200-1313320590_thumb.jpg

 

post-93527-0-44809900-1313320617_thumb.jpg

 

post-93527-0-44074200-1313320642_thumb.jpg

 

post-93527-0-15749000-1313320664_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor tar alle sånn gammeldagse filmer?

Jeg kan ikke si jeg er storveis imponert over engasjementet.
:roll:

Jeg beklager om dette blir veldig off-topic, ikke meningen å ødelegge flyten i tråden, men jeg følte bare for å kommentere en tendens jeg har sett i denne tråden over lenger tid.

 

Når man gjør et poeng ut av å bruke filmer som er veldig "sære", "obskure", "ukjente" eller "for spesielt interesserte" så resulterer det nødvendigvis i at færre brukere har sett eller hørt om denne filmen og at det dermed blir færre brukere som gjør en innsats for å resonnere eller gjette seg frem til svaret.

 

For meg personlig hjelper det lite med diverse hint og referanser til filmen vi skal frem til når jeg utifra bildene er 100% sikker på at dette er en film jeg aldri har sett. Det blir for meg like spennende og engasjerende som om en bruker enkelt og greit skriver navnet på en obskur film for så å spørre "Har du sett denne eller? Ikke det nei? Hva om jeg gir deg følgende hint og du prøver deg på IMDb's advanced search i noen minutter?"

 

Jeg savner mer fokus på bildene, og mindre fokus på hint og referanser. Jeg tror at det ville bli mer engasjement i tråden med mer kjente filmer, hvor man heller kan justere vanskelighetsgraden ved å velge ut mer gjennomtenkte bilder fra filmen. På denne måten er det fortsatt en viss utfordring å gjette riktig film, samtidig som man ikke direkte eksluderer mesteparten av trådens brukere.

 

Ikke misforstå meg, jeg foretrekker denne tråden over Hollywood-tråden, men mener at en mellomting hadde vært til det beste for tråden og engasjementet til de som bruker den.

 

Og til slutt: det er selvfølgelig opp til enhver bruker nøyaktig hvilken film, hvilke bilder og hvilke hint som gies, men å klage på engasjementet i tråden tror jeg hjelper veldig lite på nettopp dette.

 

/end of rant.

Lenke til kommentar

Takk for innspillet. Skulle ha svar tidligere, men det kom et middagsselskap imellom. Det å fatte seg i korthet er en kunst jeg behersker dårlig, så jeg putter mine tanker om innspillet ditt i en spoiler.

 

Det du sier her har vist seg og være helt rett. Brukere blir mindre engasjerte i oppgaver med filmer det viser seg at de ikke har sett. Jeg blir dog tidvis overasket over hva slags filmer det viser seg at brukerne av kategorien ikke har sett, men i en del tilfeller er jeg klar over at det kommer til å bli tungrodd, allerede før jeg poster en del av de særere oppgavene.

Hvorfor velger jeg da og bruke disse filmene i det hele tatt, kan en jo spørre.

Det hender at jeg ønsker å anbefale, eller bare opplyse om, en særhet ved å poste kule bilder fra den her. Men ofte er det kun en følge at det rett og slet gir meg en genuin glede å finne stilige bilder fra filmer for så å bruke dem i tråden. Jeg koser meg stort med å gi stadig mer avslørende bilder, og også etterhvert noen kryptiske hint. Men det er først og fremst morsomt hvis det er et snev av engasjement og spore da. Så i de tilfellene jeg poster oppgaver jeg er klar over at kommer til å bli kinkige, kan jeg jo ikke annet enn å skylde meg sjøl. Men jeg håper jo da, at det kan bli mulig og motivere til engasjement lell, noe jeg har litt vekslende hell med.

Det at det blir postet en del særheter her er også mye et produkt av at jeg strekker meg langt etter å poste oppgaver som ikke tidligere har vært postet, etterhvert er det faktisk ikke så mange av de "vanlige" filmene som ikke har vært innom tråden her. Det faktum at jeg kjøper de fleste nyere filmer på Blu-ray, et format jeg ikke har mulighet til å spille av på PC-en, og derfor ikke får tatt noen snap-shots av, er også en del av grunnen.

 

I tilfeller der det ikke er noe som helst og plukke ut av bildene, kan jeg være enig i at det er vanskelig og bli engasjert. Men hvis det etterhvert dukker opp et kjent fjes og noen litt kryptiske hint, så det faktisk fortsatt er krevende og lete seg frem til svaret, er det nok til og engasjere meg ihvertfall. Giveaway hint som: Amerikansk film fra 2011 med 7,7 i snitt og 12345 votes @IMDb gjør jo at det blir helt uinteressant og lete seg frem til svaret. Men jeg er enig med deg i at den ideelle oppgaven er den som har vanskelige bilder fra en film en "lett" film.

 

Jeg er nok uansett enig i at en helst bør bli litt mer selektiv når det kommer til å velge ut filmer fra den særeste delen av filmhylla.

 

 

Nå tilbake til filmen det virker til at jeg er alene om å ha sett. Og det er nok langt på vei en god ting det da, jeg tviler på at det er mange som hadde fått noe særlig ut av å se denne. Men filmen er, rent visuelt sett, ikke det verste jeg har sett, fantastisk er den heller ikke på det feltet, men det er en og annen scene med litt stilige fargesammensetninger og sånt. Men det at bildet er cropet er jo ikke heldig da.

 

Det er vel en universell enighet her om at skrevne hint ikke er det ideelle, men å skal ein gjera?

-Den kvinnelige hovedrolleinnehaveren har som nevnt spilt snasen vampyrjente i 80-tallsfilm. Jeg kan føye til at denne filmen var regissert av en kvinne som etter dette har vunnet oscar for beste regissør.

-Hun har også spilt i en kjent film som handler om en retardert operatør av et motorisert hageredskap.

-Filmen er yngre enn meg. (Jeg er 24 sommere ung.)

 

 

 

Bilder er stas.

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-68623300-1313351667_thumb.jpg

 

post-93527-0-32727500-1313351829_thumb.jpg

 

post-93527-0-57002400-1313351848_thumb.jpg

 

post-93527-0-31081000-1313351891_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kan godt bekrefte at du hadde rett jeg. Det var I, Madman vi skulle frem til.

Forresten takk for at du hjalp meg og bli av med oppgaven, den begynte å bli ubehagelig den der. En ting var at filmen var i overkant sær, men jeg var heller ikke godt fornøyd med hvordan jeg presenterte hint og sånn den runden der.

Jeg kan jo da også fortelle at det var Jenny Wright som var søtnosen i filme. Filmen hun spilte vampyresse i var Near Dark, regissert av Kathryn Bigalow, som faktisk er eneste kvinne som har vunnet en oscar for beste regi. Filmen hun spilte i som var basert på et rocke-album var selvsagt Pink Floyd The Wall, og filmen med retarden var The Lawnmower Man.

 

Når det gjelder oppgaven din toro3, har jeg en sterk følelse av å ha sett flere av de hakepartiene der før, men jeg klarer ikke og koble de opp mot noen konkrete ansikter.

 

EDIT: Men kameraten på nederste bilde der synes jeg ligner fælt på han jeg så i traileren til filmen Rubber, så jeg råkjangser på den jeg.

Endret av Labraxas
Lenke til kommentar

Hehe, oppgaven ble enklere når du nevnte Bigalow og Gressklippermannen. Bildene bekreftet den lille researchen jeg gjorde.

 

Rubber er rett, ja. Jeg likte den ikke. Noen kaller den i overkant pretensiøs, og det skal jeg si meg meget enig i.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

Joda, jeg fikk det med meg.

En veldig stor del av ventetiden ble faktisk brukt på å finne en film jeg har stående i DVD format, som ikke er for vanskelig, og som heller ikke har vært brukt tidligere i tråden. Jeg må ha søkt opp 15 titler før jeg endelig fant en. Det er forbannet mye enklere og bare quize den seneste særheten jeg har sett på DVD, hehe.

 

Hva heter denne for noe?

 

Trykk på bildene for å vise dem i sin fulle størrelse:

post-93527-0-43174700-1313364952_thumb.jpg

 

post-93527-0-08837000-1313364959_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...