Gå til innhold

"grøtete" skrift i doom3, Skjermdrivere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann folkens..

Satt nettopp opp en pc for en kamerat, xp 3000+ 1 gb pc3200 ram, radeon (powercolor) 9800 pro kort..

Problemet er at i doom3 så blir skriften i menyen "grøtete" dvs. vanskelig å lese.. Er det noen som har vært borti et slikt problem? Regner med det er drivere el noe.. Har installert Catalyst 4.7... Org. doom, ingen "privat kopi"...:)

Kjempe om jeg får et par "vetige" innlegg.;) Takker! God natt alle sammen.;)

Mvh.Morten

Edit: Beklager mye om det er feilpost, men i.o.m. jeg tror det har med Skjermkortet å gjøre postet jeg det her.. Hvis det er feil ligger jeg meg seff flat.:)

Endret av VeritaMortem
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for kjappt svar.;) Er litt redd for å anbefale han disse driverene, pga. når jeg installerte de fikk jeg faktisk bluescreen når jeg forsøkte å starte windows.. :no:

Uten å oppfordre til at denne tråden blir en diskusjon om de nye driverene... Bare en erfaring fra meg...( og ja, er klar over at det finnes en tråd om det allerede.;) )

Lurte egentlig på om noen andre har opplevd dette? har btw. testet på forskjellige skjermer osv. Maskinen satt jeg opp i går, har har ventet siden 93 på oppfølgeren til doom så... hehe. :D Fikk satt opp maskinen sin fredag den 13, på utgivelsesdagen.:)

Ps: Dette må ikke blir en "doom3" tråd, dem har vi for mange av allerede.. Om noen har meninger/erfaringer med dette, please del dem.;)

Edit: leifs, as always..

Endret av VeritaMortem
Skrevet

Tror jeg vet hva det er.

Gå til "Skjerminstillinger"

-Avansert

-3D

-OpenGL

så drar du den fra "Ytelse" til balansert, eller kanskje optimal kvalitet ;)

da vil det fort bli bedre... om det var dette som var problemet that is :|

Skrevet

opplevde at det ble grøtet skrift på min 17" lcd skjerm, men når jeg satte oppløsningen i spillet til 1280*1024(native mode for lcd skjermen) så var all skrift knivskarp igjen.

Skrevet

Nicklas svarte rett.. Prøv selv, skru ned fra balansert/optimal til ytelse og se hva som skjer.. Da blir texturene voldtatt, og menyene i doom3 er texturer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...