Gå til innhold

Styreboks(?) for servere


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noen ting.

På jobben har de et kjellerlokale med alt dataustyr +++

På kontorene i etasjene over har enkelte en liten boks av typen NCD ThinStar eller lign., med parallel,serial,nettverk(twisted), skjermkontakt, mus og tastatur.

Enkelte har en IBM boks med diskett og cdrom i tillegg.

 

Mitt spørsmål er , hvordan kobles disse til maskinene i kjelleren?

Er det direkte kabel til maskinen i kjelleren?

Er det en krysset cat5 kabel eller en vanlig cat5 ?

eller går det på nettverket generelt?

 

Noen som vet?

 

Takk

:thumbup:

 

 

 

Jeg har tenk å sette min større pc i et annet rom og heller ha en styreenhet med cdrom, skjerm og annet fremme i leiligheten.

Det som er viktig her er at usb kontaktene også blir vidrekoblet, finnes det en forsterker enhet som gjør at min lengde på 6-7 meter blir brukbar?

Ja det finnes forsterkere, har funnet det ut, i form av hub.

Endret av bholmsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenk å sette min større pc i et annet rom og heller ha en styreenhet med cdrom, skjerm og annet fremme i leiligheten.

Det som er viktig her er at usb kontaktene også blir vidrekoblet, finnes det en forsterker enhet som gjør at min lengde på 6-7 meter blir brukbar?

Ja det finnes forsterkere, har funnet det ut, i form av hub.

Den anbefalte makslengden på en kabel er tre eller fem meter, avhengig av signaltype, med mulighet for forlengelse ved bruk av HUB eller aktive forlengelseskabler. Sjekk her. For en forklaring på high, full og low speed USB, les her. Du må mao sjekke hastigheten til den enheten du vil koble til, for å bestemme lengden mellom hver kabel.

Lenke til kommentar

Ja, en fin side det der, var innom den istad, har pløya gjennom det meste i hardware.no for å finne svar og løsninger.

Har funnet ut at det finnes kabler og lign. til det meste.

Men for å ha cdrom/brenner/floppy operativt ved bruker, så er jeg blank for ideer.

 

Noen som har ideer?

Lenke til kommentar

NCD ThinStar ser ut som en standard tynn klient. Disse er normalt koblet opp til en Windows-server som kjører Terminal (Services) Server. Disse er normalt koblet til den eksisterende nettverksinfrastrukturen i et selskap. Det finnes også tynne klienter med CD-ROM, floppy og annet du forbinder med en standard PC.

 

Hele konseptet med tynne klienter, er at programvaren er installert på en server, istedet for på hver enkelt PC. Poenget med dette er at klientene blir billigere, og administrasjonen blir enklere. På den andre siden av vektskålen, så krever dette ofte kraftige servere og et (ofte forsømt) krav til økt driftssikkerhet/oppetid for å opprettholde produksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...