Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett trådløst nett Ruter/aksesspunkt? Switch?


Anbefalte innlegg

Har en del spm ang trådløst nettverk. Har søkt litt rundt men ikke funnet eksakte svar på mine spm.

 

Jeg har internett fra NGT. Ruter: Netopia 5ettellerannet.

 

Vil sette opp et nettverk med en stasjonær pc og en bærbar pc.

Den stasonære pc-en står like ved ruteren/ linjen inn så den trenger ikke trådløs forbindelse. Den bærbare skal kobles trådløst.

 

Jeg vil kunne dele filer mellom pcene og de skal begge dele internettoppkoblingen fra NGT.

 

Hva trenger jeg?

Jeg har jo allerede en ruter. Trenger jeg da bare et trådløst aksesspunkt?

Hva med trådløs ruter? Må jeg da fjerne Netopiaen fra NGT?

I hvilken rekkefølge skal dette kobles? Jeg ønsker ikke at den bærbare må "gå gjennom" den stasjonære for å komme på internett.

 

På forhånd takk!

Endret av Molochtov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er en trådløs basestasjon og en hub/switch, eller en trådløs basestasjon med innebygget hub/switch.

Du kobler switchen/huben til routeren fra NGT. Den trådløse basestasjonen til switchen/huben. Og den stasjonære pc'n til switchen/huben.

 

>Her< er en kombisak til en ok pris, men kun 11Mbit/s (Jeg vet ikke om denne er bra. )

 

Selv kjørte jeg en 8 ports 10/100 switch på NGT routeren som gikk videre til mine stasjonære pc'er og en trådløs base stasjon.

 

Jeg vet ikke om det finnes dsl router + trådløs base stasjon + switch/hub i en og samme dings.

Jeg vet heller ikke hvor godt NGT liker at annet utstyr blir brukt.

Lenke til kommentar

Du kobler switchen/huben til routeren fra NGT. Den trådløse basestasjonen til switchen/huben. Og den stasjonære pc'n til switchen/huben.

 

 

Hva hvis jeg setter et trådløst kort også i den stasjonære pcen slik at alt foregår trådløst. Vil jeg fortsatt trenge en switch/ hub? (hva er egentlig forskjellen på en hub og en switch?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...