Gå til innhold

Når i F kommer x800xt?!


Newbieboka

Anbefalte innlegg

En gang for lenge, lenge siden, i en databutikk ikke så langt unna...

 

 

I juni, tro det eller ei, hørte jeg om ATI's nye x800 kort, og det hadde seg tilfeldigvis slik at mora mi hadde vunnet en ganske heftig sum i lotto, og da skulle jeg altså få ny pc. Jeg dro ned på Sålett data i Sandefjord, en butikk som har komplett som leverandør (som igjen har norek), for å bestille det råeste kortet jeg fant. Dette svarte seg i x800xt. Siden da, har jeg bare sett utsettelser, på utsettelser på utsettelser, og jeg kjøpte et Geforce FX5200 kort i mellomtiden.

Og det skal jeg liksom sitte og spille doom3 og CS: Source på?! Huff....

 

Jeg bare lurte, er det noen andre butikker eller leverandører som i det hele tatt HAR kortet? Nå på komplett sine websider står det at det kommer nye på lager den 28ende august. Er det noen sjanse for at det stemmer?

 

Jeg har ventet så sjukt lenge, og det er NESTEN så jeg går over til 6800 :S :S

Og det vil jeg liksom ikke :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe... Er ikke så greit nei.. Mamoz hadde for en liten stund siden Asus x800xt som er veldi bra, bla bedre kjøling, stoooor bundle.. Men x800xt kortene kommer før HL2, så det er bare Doom3 som du må vente litt for å spille

 

EDIT: Velkommen til forumet:)

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Men X800xt er best på HL2

Det er ikke bevist ennå :p

Uansett så tror jeg, uansett om du velger x800 eller gf 6800, at både doom3 og halflife2 går HELT rent (så lenge resten av maskinvaren din er nogenlunde grei)

Nei.. det er mange som glemmer nettopp dette. Det kan godt være at ati er bedre enn nvidia i hl2 men det vet vi vel egentlig ikke før testene kommer.

 

Jeg tror personlig at nvidia vil gjøre det mer enn bra nok, kanskje til om med like bra eller bedre enn ati ;) Men vi får se.

Lenke til kommentar
:hmm:  Når VALVe blir betalt for å bruke x800 kort, og den store mannen selv (Gabe Newell) har sagt at fps'en blir LITT bedre, så tror jeg vel på han.

 

Så jeg burde gå for et 6800 ultra?

Det syns jeg ikke du skal. Han har tatt feil før.

 

 

For å svare på posten så kommer kortene når OEM'ene har fått sitt visstnok. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9345

 

 

Edit: Famous words

 

Gabe Newel :

 

We work with all the graphics card manufacturers. ATI and NVIDIA have made the biggest investments in time and engineering to make sure Half-Life 2 and their hardware work well together. We are not trying to give an advantage to one company over another, as the people who play our games certainly wouldn't want us to do that.

 

With that said, Half-Life 2 appears to be the first game to really be pushing the capabilities of DX9-level hardware. At E3, we ran on ATI hardware because ATI's hardware did the best job. Since then both ATI and NVIDIA have worked diligently to improve performance and quality, not just because they think Half-Life 2 will be a title that will help sell DX9 hardware, but also because it is a good test case that will aid them in understanding the behavior of their hardware for future games.

 

As we get closer to shipping we will release Source based benchmarking tools that will let people analyze this themselves.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Doug specifically stated that the ATI x800 was the card of choice amongst many of the testers, as it ran roughly about 30% faster than Nvidia's best cards.

 

Tatt fra denne siden: http://pc.ign.com/articles/535/535268p1.html?fromint=1

 

Alt tatt til betrakning, ville jeg nok gått for x800xt. Har smaken for ati og det ser ut som for meg å være et bedre all-round kort (+mindre støy).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...