Gå til innhold

M65 og ringetoner


Kwesi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aldri Siemens igjen..

Du er en dømmende person.

Hadde ST60, er ikke akkurat overfornøyd, men jeg kan godt ha siemens i den kommende framtid.

 

Hmm, Skjer ofte litt tull med mobiler. Lever den inn da.. Få oppdatert softwaren.. M65 er jo en kjempe mobil! :thumbup:

Nei, men det var ikke min første Siemens, det var min fjerde.

Lenke til kommentar
Okay har ett nytt problem. Når jeg tildeler en ringetone til numrene som er lagret i telefonbok-gruppen så ringer telefonen med den standard lyden til telefonen. Altså telefonen ringer ikke med den lyden jeg har tildelt.

Hei!

 

Har du funnet noen løsning på problemet? Jeg har selv samme problem på min M65. Høres nesten helt utrolig ut at det skal gå an å slippe en bug som dette gjennom QA. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Har ikke funnet løsning på problemet endå nei, men hørte rykter om at FW09 er på vei. Kanskje den gjør susen.

Ok, jeg tok likegodt å sendte en support request til Siemens. Fikk svar idag.

 

Jeg hadde i min villfarelse oppfattet det sånn, at om jeg bare valgte en ringetone for telefonbok-oppføringene (bok-anrop som de kaller det), så skulle dette være nok.

 

Imidlertid så funker det ikke sånn.

 

Mobilen velger gruppe-anroptonen hvis du i telefonboken har tildelt en gruppe til den som ringer - uansett om du har aktivert/valgt noen gruppe-anroptone i "Innstillinger->Ringetoner->Gruppeanrop".

 

Derfor, hvis du har tildelt grupper til entries i adresseboken din, så må du velge ringetone for tilsvarende gruppe. Det hjelper altså ikke om du bare velger ringetone for bok-anrop - såvidt jeg kan skjønne, så brukes denne bare for telefonbok-oppføringer som ikke er tildelt noen gruppe.

 

Håper at dette ikke var alt for forvirrende, og at det er til hjelp for deg og andre.

Lenke til kommentar
Men har du assosiert noen av dine kontakter i telefonboken til grupper?

Perkele! Du har rett. De er jo selvfølgelig lagt inn i en gruppe, og så har jeg ikke satt ringetone på gruppa. Trodde den falt tilbake på telefonbok-anrop hvis ikke gruppa hadde oppgitt en, men så feil kan man ta. Så jeg må la vær å bruke grupper hvis jeg skal kunne endre ringetonen med "telefonbok-anrop"? Himmel. Trodde Siemens var bedre programmerere enn som så... :no: Jaja, takker for tipset, Stefski. :w00t: Det virka nå som jeg fjerna gruppeassosieringen.... :nei:

Lenke til kommentar
Merkelig, både min S65 og M65 spiller forskjellige tildelte toner til forskjellige personer i tlf listen når jeg stiller det inn, jeg tror det er brukerfeil her.

 

Fw09 skal vist komme denne uken...

Hmm... akkurat det med ringetoner for enkeltpersoner i tlf.boken får jeg ikke til. Men nå skal det også sies at jeg har en _gammel_ firmware (ver. 04). Kan hende den muligheten bare finnes på nyere versioner (eller kanskje at jeg rett og slett bare ikke finner ut av det). :roll:

Lenke til kommentar
Perkele! Du har rett. De er jo selvfølgelig lagt inn i en gruppe, og så har jeg ikke satt ringetone på gruppa. Trodde den falt tilbake på telefonbok-anrop hvis ikke gruppa hadde oppgitt en, men så feil kan man ta. Så jeg må la vær å bruke grupper hvis jeg skal kunne endre ringetonen med "telefonbok-anrop"? Himmel.

Alternativt kan du jo spesifisere ringetone for gruppene som brukes. Dermed har du fortsatt fordelen av å kunne sortere telefonlisten etter grupper - hvis det er noe du kan ha bruk for... :yes:

Lenke til kommentar
Alternativt kan du jo spesifisere ringetone for gruppene som brukes. Dermed har du fortsatt fordelen av å kunne sortere telefonlisten etter grupper - hvis det er noe du kan ha bruk for... :yes:

Joa, men det er ganske strev hver gang jeg skal endre ringetone. (Ikke at jeg gjør det så ofte men...)

 

Hoax: Hvordan er det hvis du setter opp ringetone for "telefonbok-anrop" ("Innstillinger" -> "Ringetoner") og ikke ringetone for gruppa eller kontakten du får anropet fra? Hvilken ringetone bruker telefonen din da? (Jeg kan forøvrig ikke sette ringetone på en bestemt kontakt...)

Lenke til kommentar

Jeg har en M65 og opplever at tlf slår seg av automatisk nesten hver dag (NEI, jeg bruker ikke "automatisk av-funksjonen".) Noe som plages med det samme?

 

I tillegg fungerer ikke "dynamisk lys"-funksjonen som den skal. Av og til slukkes lyset helt mens; andre ganger lyser det kontinuerlig.

 

Kan dette skyldes feil i software eller er det muligens en hardware-feil? Har firmware04; skal oppgradere når jeg får kabelen jeg har bestilt. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...