Gå til innhold

Spøker det i huset mitt?


DraZeN

Anbefalte innlegg

Okei...nå måtte jeg bare poste her. På fredag satt jeg i stua. Plutselig slår lyset seg på og flombelyser stua. :cry: Skjønte ikke noe og gikk og slo det av. Igår kveld slo pc'en til dattern min seg på to ganger. Og ikke rett etter hverandre men med en times mellomrom ca. Fikk den sinnykt fæle windows oppstartslyden i høytalerne. Måtte dra ut kontakten til slutt.

Det der skjedde jo ganske sikkert pga kortslutning (i mangel på bedre ord) i strømkretsene. Nå er ikke jeg noen ekspert på slikt, men jeg vet at sånt fort kan skje.

 

Det skjedde også her hjemme, da anlegget på stua slo seg på automatisk klokka fem midt på natta, med full guffe på en eller annen radiokanal. Man skvetter litt med det samme, men det skal nok mye mer enn som så til for at jeg skal kunne tro på spøkelser etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke er utdannet elektriker kan jeg nok ikke komme med noe svar på hvorfor, men jeg er sikker på at det finnes noen der ute som kan det.

 

EDIT: Slo av en prat nå nettopp med en som har gått elektro, og han kom med masse rare grunner til hvorfor dette kan ha skjedd:

 

Induksjon. (an electrical phenomenon whereby an electromotive force (EMF) is generated in a closed circuit by a change in the flow of current)

Dårlig kontakt.

Det kan rett og slett være problemer hos det lokale e-verket.

 

Dette var bare noe han ramset opp fort på 30 sekunder, så det finnes sikkert flust av flere gode grunner også.

Endret av ZybiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...