Gå til innhold

Radioator plassering i Lian Li PC-V2100 ?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

ok da har jeg knipsa noen bilder av kabinettet: [trykk her]

litt rot i kablene men det skal ordne seg etterhvert..(når jeg får kjøpt noen nye kabler som er lange nok)

 

å montere en radiator kunne vært mulig over PSUen etter litt nermere undersøkelse også, men det jeg la merke til er at det ikke er noe problem å montere en radiator i toppen av kabinettet hvis man fjerner øverste (og kanskje nr2 også) 5.25" enhet. Da vil man ha over halve lengden av toppen til å montere, men ulempen er jo at man må skjære hull i det fine kabinettet ;)

Liker uansett godt den gode plassen med PSUen. Der skal jeg nok koble til en ekstra PSU etterhvert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja til alt utenom radiator :cry:

Dog virker det som en muligens kan plassere t.d. EVO 240 i topp front (den har dime.: 264x130x50mm (LxHxD)) Men en vil da miste 2 5,25 brønner, en kan muligens bruke de til smale enheter som kontrollpaneler ol. (tenker da på t.d. aquaero og kontrollen til aquastream. Er uansett usikker på hva disse krever i dybden.

Lenke til kommentar

Har midi utgaven av samme kabinett og jeg tror det er dårlige muligheter for intern plassering av radiator. Dersom jeg skal kjøpe rad. til dette kabinettet tror jeg at jeg kommer til å satse på en slags ekstern løsning. Én mulighet er også å skjære hull i toppen av kabinettet og så montere radiatoren på toppen av kabinettet.

Lenke til kommentar
har Lian Li PC-V1100B

 

Og dårligere kabinett finner du ikke på markedet, i så fall skal du lete lenge.

Nja, selve oppnedløsningen er glimrende, med adskilt harddisk-rom.

Det som er dårlig er "støydempingsmaterialet" som er brukt. Noen tynne skumgummigreier some er rimelig jalla. Man må nesten lime skikkelig materiale oppå dette igjen for å få et skikkelig støydempet kabinett. Dørløsningen er også dårlig da man må dra ut en slags skinne i topp/bak og så vippe/lirke opp døra.

(Men fremfor alt er prisen helt absurd i forhold til kvaliteten).

Lenke til kommentar
kan legge til :

 

Latterlig PSU løsning som ikke støtter alle PSU'er

Luftgjennomstrømningen eksisterer ikke, noe som gir høy systemtempratur

Kan vel nesten ikke klage på PSU løsningen. Den støtter alle PSU'er som følger standard spesifikasjonene. Dersom PSU'en er større en standard kan man få problemer, men det er jo forsåvidt ikke Lian-Li sin skyld. (Men man bør selvfølgelig være klar over dette når man kjøper PSU)

Har ikke merket noen spesiell høy sys-temp heller i forhold til andre kabs. med lignende oppsett.

Lenke til kommentar

sitter å skriver en artikkel som også inneholder dette kabbet.

 

Vi bygde en pc sammen med Netshop. Det kabbet der støtter ikke OCZ PSU som jeg egentlig skulle ha.

 

Systemtempraturen er drit høy fordi det ikke eksisterer luftgjennomstrømning :(

 

faktisk var systemtempratur så høy at vi ble nødt til å modde inn en 120 mm vifte der de optiske enhetene vanligvis skal stå.

 

Systemtempratur er nå 38 grader, noe som er ALT for høyt....

 

 

 

Dette er ikke et spark til deg kompis, jeg endte opp med dette allikevel fordi dama sysn det var så pent. Men Lian Li har bomma stort her....

Lenke til kommentar
japp men det er minimalt Rikky.

 

Utrolig dårlig av Lian Li å lage et kabb i den prisklassen som ikke støtter alle PSU'er. tommeltott ned for lian li her

Fortsatt ikke enig at det er kab-produsentens skyld at PSU'en ikke passer. Dersom noen lager et hovedkort som avviker litt i størrelse vil det jo heller ikke passe særlig bra i mange kabinett. Man kan ikke klandre kab-produsenten for dette heller? Det er jo hovedkort/PSU produsenten sin skyld som velger å bruke andre størrelser på sine produkter.

Lenke til kommentar

Er eing der. Men kabinettet ser jo Ufattelig nice ut da. Men Når det e rså dårlig gjennomstrmning som det er, dårlig med plass for innsetting av radiator hvis man skal ha det, ingen resetknapp og andre ting som er nevnt her, så hadde jeg ikke betalt mere enn 5-600 kroner for noen av kabinettene i denne serien til LIan Li...

 

 

ALTFOR overpriset i fohold til hva du får... Kanskje Lian Li har møtt veggen? De burde kanskje bare ha viedreutviklet de kabinettene som de hadde... byttet ut viftene til 120mm framme og bak, og gjort noen pynte-modder også.

 

Som sagt før: SKIVEBOM!

Lenke til kommentar

Overpriset er det riktignok(alle Lian Li er forsåvidt overpriset, men i mindre grad) men noen skivebom er det absolutt ikke. De fleste tester jeg har sett av kabbet har følgelig også fått glitrende reviews. Det negative som trekkes frem er stort sett mangelen av reset knapp (noe som jo er et møst for windowsbrukere).

 

Men for å få tråden litt tilbake til topic igjen, så er nok ikke dette kabinettet noe å satse på dersom man ønsker en intern radiator. Men uansett så er ekstern radiator en bedre løsning da man "slipper unna" mye varm luft.

Lenke til kommentar

Beklager at vi sporet av tråden her, men denne serien til Lian Li er særdeles dårlig. Hadde heller sett på eldre Lian Li modeller da.

 

Om du finner positive rewiews av denne serien så er det garantert unger som lovpriser kabinettet i mangel av kunnskap. Nei huff. Styr unna hele serien.

Lenke til kommentar
Om du finner positive rewiews av denne serien så er det garantert unger som lovpriser kabinettet i mangel av kunnskap. Nei huff. Styr unna hele serien.

Nå kan verken du eller jeg si noe om alder på reviewer, men se feks. tomshardware sammenligning av mange kabinetter: http://www.tomshardware.com/howto/20040607/miditower-31.html

 

Her får kabinettet en "editors choice award" så det skyldtes altså ikke mangel på kunnskap eller sammenligningsgrunnlag. (Kabinettet kommer faktisk best ut av 15 forskjellige kabinetter)

(V1000 er samme som v1100, men er ikke "støydempet")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...