Gå til innhold

Radioator plassering i Lian Li PC-V2100 ?


Anbefalte innlegg

Som flere andre kunne jeg tenke meg et av Lian Li V-series.

Tenker da selv på PC-V2100, men hvordan vil det bli med plassering av radiator i topp på disse kabinettene. Du vil da komme et stykke ned på HK. Noen som har noen gode forslag til annen plassering av radiator i kabinettet?

 

v-2100-1.jpg

v-2000-3.jpg

v-2100-2.jpg

 

Bare så det er sagt, jeg har ikke vannkjøling. Men har lyst på, da gjerne i med et nytt kabinett.

 

Link til kabinettet hos:

Microplex

Lian Li

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tro at PSU ville bli kanske opphetet med den løsningen Rikky.

Har selv (som du/dere sikkert skjønner) selv lyst på dette kabinettet. Men irriterende å ikke finne en fornuftig plassering av radiator.

 

* De mulige plasseringene er enten å bruke plassen ved 120mm viften ved CPU og i fron (men da er vi tilbake til plass problemet).

* Bruke Black Ice Micro II over PSU, der er det plass til 2x80mm vifter, men er usikker på plassen her og.

* Legge inn noen 80mm under HD oppsettet. Tragisk nok er det her ikke plass til 120mm vifter her, uten å modde HD opphengeg. Men slik jeg har oppfattet dette er de med på å avstive/støtte kabinett konstruksjonen. Så da må en enten komme med en annen glup løsning eller gå for 80mm her.

* Og så har man da plassering i top, med de begrensingene/problemene en da kan fø i henhold til HK.

 

Irriterende at det skal bli så vanskelig å plassere radiator i dette kabinettet :realmad: Kan nesten virke som om eneste "problemfrie" løsningen er å plasser radiator utenfor kabinettet, men da går jeg heller for en eldre model ala. PC73SL

Endret av am3k
Lenke til kommentar

*rettet* :blush: Ikke helt våken kl 06, og så vil de vil ska jobbe :shrug:

 

Nei, jeg er nok enig med deg i det. Men er liksom en av løsningen. Dessuten er det jo en meget upraktisk plassering med tanke på at en blir liggende helt bak i kabinettet over PSU som også puper ut luft. Det må da finnes en løsning.

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Hvis det er plass bak så er jo det en genial plass for en 120mm radiator...

 

Ellers ser jeg ingen grunn til å ikke plassere den i toppen.. Med uhindret passasje ned til hovedkortet vil en slik løsning flytte masse varm luft vek ifra hovedkortområdet. Hvis du bruker en 2x120mm radiator kunne du jo tillogmed sette viften til høgre til å blåse inn på skjermortet, og de to andre til å suge varm luft ut... Genialt!!

 

En kompinasjon av de to over ville jo vært super.. en 1x120mm bak til å blåse inn, 3x120mm på toppen med 2vifter ut og 1 vifte inn.

Lenke til kommentar

Det sitter allerede en 120mm vifte bak på kabinettet ved CPU.

En løsning ved å feste 3x120mm vifter til kabinett der noen blåser inn og noen ut vil føre til at du dra inn den varme luften igjenn.

 

En bedre løsning er ok at alle vifter på radiator trekke luft inn og viften ved CPU blåser luft ut.

Lenke til kommentar

Litt ekstra info :p

Sendte mail til microplex vedr radiator i topp...

Svar:

"Det kan bli noe trangt. Hovdkortet sitter 2-3cm under toppen."

 

Med utganskpunkt i dette kan en da gå ut ifra at en vil dekke en ca. 5cm av HK ved å montere radiator i topp. En vil ikke kunne bruke 2 av PCI portene. Men vil det uansett gå med tanke på midtstilling av radiator?

Lenke til kommentar

Stilte samme spørsmål til Microplex.

Her er svaret:

Du vil havne nesten innpå nr4 pc slot med radiator/vifter i toppen (innvendig) så man kan vel si at det her kabinettet ikke egenr seg veldig til vannkjøling,ikke med radiator i toppen iaf.

Det vil jo også dra med seg andre problemer,usb kontakter som vil havne bak radiator.

Blir kranglete vil jeg tro.

 

:(:(

Lenke til kommentar

Kjipe greier. Men går vel muligens å montere en mindre radiator (ProCore f.eks?) over 5.25"-brønnene uten at det vil komme i veien for hovedkortet. Ulempen da blir jo selvsagt at man mister ledige 5.25"-brønner. Min ProCore med shroud og vifte er ca 11 cm tykk, og da har jeg ikke regnet med niplene. Dette tilsvarer 3 brønner.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Klart en kan plassere radiatoren bak.

 

Problemet ligger da heller i at bak kabinettet blir det varmt. Tenker da på PSU og event. andre vifter (det er jo allered montert en 120mm vifte ved CPU, ikke at en ikke kan fjerne denne e.l.)

 

Det er vel heller ikke fargen som blir det største problemet, selv om dette vil hjelpe no, men at du vil få en "svulst" på toppen av kabinettet (eller bak om du vil)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Kjøpte meg nettopp Lian Li PC V2000B :) pga plassmangel og mange HDD egenlitg og ikke vannkjøling. men jeg vil tro at å plassere en radiator kan bli et problem i kabinettet, selv om man ikke skulle tro det ut av størrelsen. i bunnseksjonen vil det ikke gå å plassere noe, hvis man er villig til å ofre noen pci-slots og gjøre det rimelig trangt, vil det muligens gå å montere noe i topp, allt etter bredden på radiatoren. ellers blir 5,25 brønnene "eneste" alternativ. jeg ville heller ikke "ødelegge" et ellers så nydelig kabinett med å skjære huller i det ;)

Hvis noen skulle være interresert i bilder av kabinettet med innmat inni for å vurdere selv, kan jeg ordne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...