Gå til innhold

endelig fikk jeg mitt asusx800xt


kirjogra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6800U bråker, trekker mer strøm, blir varmere (bruker større shrink size på chippen) enn ATI.

 

på toppen er ATI kulere for de er utfordreren mens Nvidia nå er blitt den store ulven - jf pressemeldingen fra Nvidia vedr Doom3 - når jeg leste den ble jeg helt sikker på at jeg ville ha X800 og ikke 6800. I D3D yter jo XT bedre enn 6800U.

 

Er godt fornøyd med X800 PRO@16 pipes, men ville jo helst hatt en ekte XT.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt x800xt en stund nå, og jeg bruker Omega Drivere som kan lastes ned Her Eventuelt kan Catalyst 4.9 Brukes - Lastes ned Her, Samt DirectX 9.0 C.

 

Bruk skjermkort Driver cleaner, før de nye driverne instaleres.

 

Tempraturen ligger på 50 - 60 Grader ved stress, og 40 Grader ved normal bruk.

 

Kortet bråker ikke i det hele tatt.

 

Far Cry - Beste kvalitet

Doom3 - Beste kvalitet

Lenke til kommentar
Jeg har hatt x800xt en stund nå, og jeg bruker Omega Drivere som kan lastes ned Her Eventuelt kan Catalyst 4.9 Brukes - Lastes ned Her, Samt DirectX 9.0 C.

 

Bruk skjermkort Driver cleaner, før de nye driverne instaleres.

 

Tempraturen ligger på 50 - 60 Grader ved stress, og 40 Grader ved normal bruk.

 

Kortet bråker ikke i det hele tatt.

 

Far Cry - Beste kvalitet

Doom3 - Beste kvalitet

Hva heter den skjermkort driver cleaner fila?

Mener jeg har sett den på guru3d, men husker ikke helt :hmm:

Lenke til kommentar
6800U bråker, trekker mer strøm, blir varmere (bruker større shrink size på chippen) enn ATI.

 

på toppen er ATI kulere for de er utfordreren mens Nvidia nå er blitt den store ulven - jf pressemeldingen fra Nvidia vedr Doom3 - når jeg leste den ble jeg helt sikker på at jeg ville ha X800 og ikke 6800. I D3D yter jo XT bedre enn 6800U.

Det er mulig noen Ultra kort bråker litt mer, men de kortene basert på refferanse-designet til nVidia som jeg har hørt på bråket veldig lite.

 

Selvsagt trekker 6800U mer strøm enn X800XT, men må huske at 6800 er en større chip i antall transistorer. OG støtter mer avansert teknologi (DirectX 9.0c) Og nei... nVidia bruker samme størelse på chipen sim ATi (130nm)

 

X800XT yter ikke bedre i alle D3D spill, bare noen. I noen andre yter de likt, og i andre igjen yter 6800U bedre.

 

Har lest den pressemeldingen du snakker om... Hva er det som er galt med den?

Lenke til kommentar

Har testet begge deler. Både X800Pro@XT med høy overklokk, å 6800Ultra med høy overklokk. Jeg personlig synes 6800 kortet var bedre, men det er bare min mening. Sikkert mange som er uenige, å det skal dere selvfølgelig få lov til å være. En ting er sikkert. 6800Ultra kortene bråker MYE mer enn X800 korta.

 

Uansett, på mitt system (3.8GHz 1GB RAM) var 6800Ultra (OC@470/1200) kortet litt raskere i FarCry enn X800XT (OC@600/1200) Her var det snakke om 3 - 5 FPS, så det var ikke merkbart.

 

Testet også Doom3 å da var det utklasering. Med 6800 kortet fikk jeg 89FPS, å med X800 fikk jeg ikke mer enn 60FPS. Da hadde jeg også kjørt den ATi tweaken for å få bedre ytelse i Doom3. (økte nesten 10FPS med den)

 

I 3DMark2003 så var X800XT raskere. Fikk nesten 14500 med det, men fikk ikke mer enn 13900 med 6800 kortet.

 

Til vanlig bruk så merker man ikke forskjell på disse kortene. Eneste plassen hvor jeg kunne merke forskjell var i Doom3. Da merket man at 6800 kortet var raskere. Skal bli morro å se fremover hva som blir best. Kommer masse krevende spill fremover, å det liker vi. Skal få "pint" kortene våre litt :!:

 

Jeg har endt opp med 6800 selv, men bygde senest igår en PC til en kompis med X800kort i som jeg Flashet til XT å kjørte 550/575 100% stabilt med. Disse kortene er noen råtasser, å også størrelsen på de er bedre enn på 6800 kortene. Disse er SVÆRE

 

Tror du kommer til å bli kjempefornøyd med kortet ditt :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Setter stor pris på innlegg fra en bruker som "JimRamse"...

Altfor få her som tester ut begge typer kort..og gjør seg opp en *egen* mening..

Selv skal jeg ha det som gir mest for minst mulig (kronasjer)...samme om det står ATI eller Nvidia på "chippen"... :p

Lenke til kommentar

ok da har jeg kjørt 3d testen fikk 12114. så da er det bare og klokke mere og se hva det blir. Ps skal ta bilder av web camera har prøvd den og var veldig bra. :thumbup:

 

Jeg har bilder men må vente til han som skal legge dem ut for meg kommer fra stranden.

Endret av kirjogra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...